Sinä riehuva asiakas, koska ymmärrät, ettet saa tahtoasi läpi riehumalla?
Myöskään mikään uhkailu ei hyödytä sun tilannetta. Jos huudat, räyhäät ja kiroilet kuin merimies, mulla on täysi oikeus olla palvelematta.
Kommentit (54)
Arvoisa asiakaspalvelija, jos minä asiakkaana olen sinulle ystävällinen menet siitä mistä aita on matalin ja kaikkien esimiestesi antamien ohjeistusten mukaan etkä todennäköisesti hae esimiestä paikallieselvittämään väärinkäsitystä. Asiakkaana en mene henkilökohtaisuuksiin mutta olen sinulle kuitenkin ilkeä jotta teet parhaasi ja haet sen esimiehen paikalle mikäli se on tarpeen.
Ymmärrän oikein hyvin. En minä sen takia riehu. Vaan siksi että on kiva antaa vähän takaisin kun on jo SAANUT huonoa palvelua.
Zinc
Jos asiakaspalvelu oikeasti toimisi siellä olisi joku jolle voisi huutaa oikein kunnolla ja nyrkkeilysäkki mihin voisi purkaa huonon palvelun aiheuttamat traumat ..
Zinc
Riehuva asiakas? En ole eläissäni nähnyt riehuvaa asiakasta!
Kaikista ihmisitä ei ole asiakaspalveluun, ei totisesti.
En tiedä missä piilee huonon asiakaspalvelun syy?
Tietäisikö joku?
Onko se siinä, etteivät he ole saaneet minkäänlaista koulutusta koskaan asiakaspalveluun?
Onko se siinä, ettei asiakaspalvelija välitä ohjeista, neuvoista ja säännöistä?
Vai missä?
Kenenkään asiakaspalvelija ei tietenkään tarvitse sietää henkilökohtaisia loukkauksia ja huuteluja ja nimittelyä.
Mutta jokaisen asiakaspalvelijan on osattava käsitellä myös hankalia asiakkaita.
Jos asiakan valittaa jostain tuotteesta, niin hänhän valittaa just siitä, eikä muusta.
Jos asiakaspalvelija tokaisee asiakkaalle tylysti, ettei se hänen syy ole, hän on huono asiakaspalvelija.
Hänen on tehtävä on alkaa selvitää syytä tuotteen viallisuuteen ja hoitaa asia neutraalisti.
On ymmärrettävää, että asiakas on kiihtynyt jos on esim. saanut viallisen tai pilantuneen tuotteen.
Huonoa asiakaspalvelua ei tarvitse yhdenkään asiakkaan sietää.
Vierailija kirjoitti:
Riehuva asiakas? En ole eläissäni nähnyt riehuvaa asiakasta!
Oletko sä asiakaspalvelija ollenkaan? Kyllä näitä kolmen tähden kuspäitä valitettavasti joskus melkein jokaisen aspan kohdalle sattuu
Olen muutaman kerran hotellissa nähnyt kuinka idiootti saa vänkäämällä mitä haluaa. Samoin vänkäämällä monet pääse businessluokkaan lentokentällä. Samoin heille annetaan usein alennuksia. Eli en sanoisi ettei toimi. Sitten minulle joka kysyy vaikka , että koska stockman aukeaa niin nillitetään jotain , että olisiko 10 tai jotain.
Jos korottaa ääntä ja kiroilee, niin se ei ole mitään riehumista. Kiroileehan pääministerikin.
Vierailija kirjoitti:
Arvoisa asiakaspalvelija, jos minä asiakkaana olen sinulle ystävällinen menet siitä mistä aita on matalin ja kaikkien esimiestesi antamien ohjeistusten mukaan etkä todennäköisesti hae esimiestä paikallieselvittämään väärinkäsitystä. Asiakkaana en mene henkilökohtaisuuksiin mutta olen sinulle kuitenkin ilkeä jotta teet parhaasi ja haet sen esimiehen paikalle mikäli se on tarpeen.
Itse asiassa parhaan palvelun saa huolellisesti artikuloiva ja itseään hyvin ilmaiseva asiakas. Rähjääjä voi jopa lamauttaa kokemattoman aspan, eikä kokeneempikaan aspa välty stressitasojen noususta. Stressi taas heikentää suorituskykyä. Rähjäävä asiakas kaipaa egonnostetta enemmän kuin asiansa selvittämistä. Heiltä voi olla vaikea saada esim. oleellisia lisätietoja, kun tunnemylläkkä vie niin pahasti mennessään.
Olen 90% mukava mutta jos koen epäoikeudenmukaista kohtelua, niin kestän aikani, mutta jossakin kohtaa kamelin selkä katkeaa... :/ Sori siitä. Kohdelkaa ihmisiä oikein ja tasapuolisesti. Onko liikaa vaadittu? Ja tää ei ollut aspalle vaan ihan sinne ylemmille tahoille missä päätöksiä tehdään
Tämän siitä saa kun riviaspoilla ei ole mitään valtuuksia mihinkään ja epäpätevä jänishousujohto joko luikkii karkuun tai piileskelee saavuttamattomana ja antaa aspaorjien vastaanottaa yksin kaiken paskan niskaansa.
Vierailija kirjoitti:
Arvoisa asiakaspalvelija, jos minä asiakkaana olen sinulle ystävällinen menet siitä mistä aita on matalin ja kaikkien esimiestesi antamien ohjeistusten mukaan etkä todennäköisesti hae esimiestä paikallieselvittämään väärinkäsitystä. Asiakkaana en mene henkilökohtaisuuksiin mutta olen sinulle kuitenkin ilkeä jotta teet parhaasi ja haet sen esimiehen paikalle mikäli se on tarpeen.
Karen
Vierailija kirjoitti:
Jos korottaa ääntä ja kiroilee, niin se ei ole mitään riehumista. Kiroileehan pääministerikin.
Jep, hyvä huomio, että jos pääminsterikin kiroilee.
Vierailija kirjoitti:
Tämän siitä saa kun riviaspoilla ei ole mitään valtuuksia mihinkään ja epäpätevä jänishousujohto joko luikkii karkuun tai piileskelee saavuttamattomana ja antaa aspaorjien vastaanottaa yksin kaiken paskan niskaansa.
Itse olen nyt lyhyen ajan sisällä raportoinut kahdesta asiakkaasta esimiehilleni asiattomasta kielenkäytöstä. Ovat nyt tarkkailussa ja jos homma jatkuu, niin heihin ollaan yhteydessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Riehuva asiakas? En ole eläissäni nähnyt riehuvaa asiakasta!
Sitten et ole aspa.
Niinpä niin. Jos pienituloinen ihminen on ostanut 100 euron palvelun tai tuotteen joka ei toimi, hänellä on täysi oikeus valittaa.
Jos asiakaspalvelija ylimielisesti pyytää lähettämään sähköpostia eikä esim. potilasasiamiestä muka voi tavata, ei ole ihme jos tällaisen vittuilevan aspan takia potilaalla tai asiakkaalla menee hermot.
Jotkut eivät vaan sovi asiakaspalvelutyöhön, kannattaa hakeutua muihin töihin jos ei ole mitään mielenkiintoa auttaa asiakkaita vaan vittuilet asiakkaalle, kunnes asiakkaalla menee sinuun hermot.
Se riehuva asiakas kyllä oppii ajan kanssa että tahtoaan ei saa riehumalla läpi, mutta seuraavan sukupuolven joukossa on taas lisää näitä samoja henkilöitä, jotka yrittää saada riehumalla tahtonsa läpi. Joten ei huolta, eivät he kesken lopu, mutta saatapahan taukoa heistä.
War. War never changes.
Eivät riehuisi jos ymmärtäisivät!
Ei ne opi, mutta sentään ne voi poistaa :D