Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä riehuva asiakas, koska ymmärrät, ettet saa tahtoasi läpi riehumalla?

Vierailija
09.07.2020 |

Myöskään mikään uhkailu ei hyödytä sun tilannetta. Jos huudat, räyhäät ja kiroilet kuin merimies, mulla on täysi oikeus olla palvelematta.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon terveydenhuollon asiakaspalvelussa. Ylivaativa, ilkeilevä ja liian ison egon omaava örkki saa tylyn  minimipalvelun jos sitäkään. Mukava, huumorintajuinen ja lämmin ihminen saa mut jopa ohittamaan työn ohjeistukset jotta hänen asia hoituisi. Kumpikohan kannattaa?

Vierailija
42/54 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus on osoittanut että usein palvelun taso paranee huomattavasti, kun aspaa hieman "kouluttaa" ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi asiakas rupesi raivoamaan viattomalle hoitajalle yksityisellä. Lääkäri lopetti asiakassuhteen, koska katsoi, ettei voi enää auttaa potilasta.

No vähän eri asia yksityisellä, koska siellä ei säästösyistä pihistellä tutkimuksista tai hoidosta toisin kuin julkisella puolella. 

Vierailija
44/54 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon terveydenhuollon asiakaspalvelussa. Ylivaativa, ilkeilevä ja liian ison egon omaava örkki saa tylyn  minimipalvelun jos sitäkään. Mukava, huumorintajuinen ja lämmin ihminen saa mut jopa ohittamaan työn ohjeistukset jotta hänen asia hoituisi. Kumpikohan kannattaa?

Meillä päin saa minimipalvelun vaikka tekisi mitä.

Vierailija
45/54 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan siellä tosiaan on osa henkilökunnasta sellaisia, että asiat hoituu huutamatta. Valitettavan usein ei hoidu. Terveydenhoidossa kuitenkin sulla on vastuu siitä potilaan terveydestä ja pitäisi olla ammattitaitoa ymmärtää että potilaalla voi olla kaikenlaisia syitä käytökselleen. Tietty jos oot joku lähäri, tai toimistosihteeri, niin ei kai voi kummoisia olettaa, vaikka niissäkin hommissa pitäis todellakin hoitaa ne terveysasiat pärstäkertoimesta riippumatta. 

Ikävää että alalla porukkaa, jotka eivät ole niin kovin teräviä ja omaavat tästä syystä alemmuuskompleksin, joten hakeutuvat juuri sotealalle jossa pääsevät sitten nauttimaan vallantunteesta kun voi leikkiä jumalaa ja jakaa ropoja, tai hoitoaikoja niille, jotka osaavat riittävästi nöyristellä ja evätä ne niiltä jotka eivät osoita riittävää kunnioitusta. Sullehan maksetaan palkkaa siitä että teet työsi, eikä asiakkaitten kuuluis joutua nuolemaan pebaa saadakseen sen palvelun joka niille lain mukaan kuuluu. 

Vierailija
46/54 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 90% mukava mutta jos koen epäoikeudenmukaista kohtelua, niin kestän aikani, mutta jossakin kohtaa kamelin selkä katkeaa... :/ Sori siitä. Kohdelkaa ihmisiä oikein ja tasapuolisesti. Onko liikaa vaadittu? Ja tää ei ollut aspalle vaan ihan sinne ylemmille tahoille missä päätöksiä tehdään

Räyhääjälle teen vain minimin, alennuksia en ikinä anna. Kivalle ihmiselle voin joskus tehdä ylimääräisiäkin, antaa alennuksia. t: 20v aspana

Vierailija
47/54 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 90% mukava mutta jos koen epäoikeudenmukaista kohtelua, niin kestän aikani, mutta jossakin kohtaa kamelin selkä katkeaa... :/ Sori siitä. Kohdelkaa ihmisiä oikein ja tasapuolisesti. Onko liikaa vaadittu? Ja tää ei ollut aspalle vaan ihan sinne ylemmille tahoille missä päätöksiä tehdään

Räyhääjälle teen vain minimin, alennuksia en ikinä anna. Kivalle ihmiselle voin joskus tehdä ylimääräisiäkin, antaa alennuksia. t: 20v aspana

Njaha, poikkeus siinä taas sääntöä vahvistaa. Yhtään alennusta ei ole kohteliaisuudella tullut, mutta "riehumalla" kyllä.

Vierailija
48/54 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan siellä tosiaan on osa henkilökunnasta sellaisia, että asiat hoituu huutamatta. Valitettavan usein ei hoidu. Terveydenhoidossa kuitenkin sulla on vastuu siitä potilaan terveydestä ja pitäisi olla ammattitaitoa ymmärtää että potilaalla voi olla kaikenlaisia syitä käytökselleen. Tietty jos oot joku lähäri, tai toimistosihteeri, niin ei kai voi kummoisia olettaa, vaikka niissäkin hommissa pitäis todellakin hoitaa ne terveysasiat pärstäkertoimesta riippumatta. 

Ikävää että alalla porukkaa, jotka eivät ole niin kovin teräviä ja omaavat tästä syystä alemmuuskompleksin, joten hakeutuvat juuri sotealalle jossa pääsevät sitten nauttimaan vallantunteesta kun voi leikkiä jumalaa ja jakaa ropoja, tai hoitoaikoja niille, jotka osaavat riittävästi nöyristellä ja evätä ne niiltä jotka eivät osoita riittävää kunnioitusta. Sullehan maksetaan palkkaa siitä että teet työsi, eikä asiakkaitten kuuluis joutua nuolemaan pebaa saadakseen sen palvelun joka niille lain mukaan kuuluu. [/quote]

En ole vastuussa potilaista enkä jaa hoitoaikoja, mutta olen ihminen ihmiselle. Jos joku katsoo oikeudekseen syyttää mua jostakin mitä en ole tehnyt, huutaa, kiroilla ja mennä henkilökohtaisuuksiin, on meillä oikeus poistua paikalta eli ei saa palvelua. Jos on ilkeä mutta malttaa olla huutamatta saa minimipalvelun. Jos on normaalikäytöksinen saa hyvää palvelua. Ja sitten on niitä ihania asiakkaita joita tekee mieli auttaa vielä vähän enemmän.  Eli asiakaspalvelijakin on ihminen, vaikka saakin palkkaa.

Vierailija
49/54 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, taas tämä

Yhdessä kaupassa vartija tuli hakemaan asiakkaan pois.

Vierailija
50/54 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdalleni on kerran osunut riehuva asiakas. Se oli jotain ihan absurdia. Kyseessä oli vanhempi rouva.

Kohdalleni on myös osunut riehuva aspa. En saanut riehuvalle aspalle edes sanottua, että minäkin olen aspa enkä todellakaan halua olla hankala asiakas kun hän oli jo päättänyt, että olen hankala paska, joka ei ansaitse hyvää kohtelua.

Ihmisillä on näköjään kaikenlaisia päiviä..

Vierailija
51/54 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä hommia en tekisi...

Aspa

Lähäri

Siivooja

Asbestipurkaja

Lumenpudottaja

Katonkorjaaja

Työ kannattaa valita viisaasti.

Vierailija
52/54 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule sinä aspan pikku nillittäjä. Käyttäydyn juuri sen mukaan miten parhaaksi katson.

Et saa riehumisella mitään muuta aikaan kun vaan nolaat itsesi, onneksi huonosti käyttäytyvät ihmiset saa poistaa myymälästä :)

Vierailija
53/54 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aspana meillä ns. kivojen asiakkaiden asiat hoidetaan nopeasti/ensin, +annetaan extraa. Ja tuon tekee AIDOSTI mielellään, vaikka olisi isompikin selvitettävä asia.

Sitten taas räyhääjät (joista osa ei edes kuuntele, jos huutamisen sijaan avaisi korvat homma usein olisi ratkaistu nopeasti) menevät jonon hännille/saavat minimin.

Tietona räyhääjille myös se, että joskus asiakassuhteita on lopetettu asiakkaan 'haastavuuden' takia. On tultu (ei se aspa, vaan ylemmät tahot) siihen lopputulokseen ettei asiakas enää ole 'kannattava' koska hänen nk. ongelmiensa takia (mitä muilla ei ole, sivuhuomautuksena) ja on helpompaa että etsii palvelunsa muualta.

Esimerkinluontoisesti: firma myisi vaikka 't-paitoja', ja aina yhden asiakkaan paita olisi (muka) rikki/tahra/väärä kokolappu jne. ja heimoamista siitä (muilla asiakkailla ei ongelmia kun hyvin satunnaisesti) --> tuon asiakkaan asioiden selvittelyyn menee enemmän resursseja mitä saadaan voittoa --> parempi olla ilman.

+Sanomattakin selvää, että noissa usein syy ei ole tuotteessa/palvelussa vaan taustalla asiakaslähtöinen 'vika'.

Vierailija
54/54 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aspana meillä ns. kivojen asiakkaiden asiat hoidetaan nopeasti/ensin, +annetaan extraa. Ja tuon tekee AIDOSTI mielellään, vaikka olisi isompikin selvitettävä asia.

Sitten taas räyhääjät (joista osa ei edes kuuntele, jos huutamisen sijaan avaisi korvat homma usein olisi ratkaistu nopeasti) menevät jonon hännille/saavat minimin.

Tietona räyhääjille myös se, että joskus asiakassuhteita on lopetettu asiakkaan 'haastavuuden' takia. On tultu (ei se aspa, vaan ylemmät tahot) siihen lopputulokseen ettei asiakas enää ole 'kannattava' koska hänen nk. ongelmiensa takia (mitä muilla ei ole, sivuhuomautuksena) ja on helpompaa että etsii palvelunsa muualta.

Esimerkinluontoisesti: firma myisi vaikka 't-paitoja', ja aina yhden asiakkaan paita olisi (muka) rikki/tahra/väärä kokolappu jne. ja heimoamista siitä (muilla asiakkailla ei ongelmia kun hyvin satunnaisesti) --> tuon asiakkaan asioiden selvittelyyn menee enemmän resursseja mitä saadaan voittoa --> parempi olla ilman.

+Sanomattakin selvää, että noissa usein syy ei ole tuotteessa/palvelussa vaan taustalla asiakaslähtöinen 'vika'.

No tuommoinen krooninen tuotteista valittaminen, vaikka aina ostaa uudelleen on oma lukunsa. Enempi aloituksesta jäi vaikutelma että koskaan, missään tilanteessa, vaikka mitä olisi tapahtunut, ei saa asiakkaalla ääni nousta ja hermo palaa kun sitten on valta, se ihana valta, kutsua vartijat paikalle. 

Eiköhän suurin osa asiakkaista ensin koeta selvittää asioita aivan asiallisesti, mutta ymmärrän täysin jos asiat ei hoidu vaikka miten koettaisi hoitaa oman osansa asiallisesti, vaan vastassa on täysin piittaamaton / osaamaton / työtä pakoileva / vastuuta pakoileva aspa. Kaikenlaisia tapauksia on niin asiakkaissa, aspoissa kuin firmoissakin eikä mitään näistä ryhmistä voi yleistää olevan aina oikeassa.

Tohon että kivojen asiakkaiden asiat hoidetaan ensin ei kyllä aina toimi, tai sitten toimii jollain tosi omituisella moottorilla. Esim. kaupoissa aika ajoin törmää siihen miten se äänekäs asiakas ohittaa muut. Joskus voi toki olla, että on "kiva" ja tulee vaikka vaatekaupan kassalle ison jonon ohi "kysymään pikaisesti", jonka seurauksena se kassaa hoitanut henkilö lähtee näyttämään tälle asiakkaalle missä päin kauppaa on tuote x ja jää sille tielleen, kun eihän se kysely siihen lopu, vaan näin napataan itselle oma myyjä ohi muiden asiakkaiden. Saako tässä vaiheessa, jos itse oot siinä jonossa ollut, sanoa tällaisesta toiminnasta jotain kyseiselle aspalle, vai onko sekin ikävää käytöstä?