Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen Posti - eihän tämä voi olla edes totta enää!

Vierailija
11.05.2020 |

New Yorkissa asuva tätini lähetti minulle edesmenneen isoisäni jonkun mitalin postissa. Kirjattu kirje ja pikana ja ties mitä lisämaksuja. Lähetys saapui Suomeen 20.4.2020, meni tulliselvitykseen. Tein tulliselvityksen, ei tarvinnut maksaa tullimaksuja. Tulliselvitetty paketti olisi siis tietenkin pitänyt lähteä heti eteenpäin. Lähetysten seurannassa on lukenut koko ajan "Lähetys on matkalla". Olen ollut Postiin yhteydessä useamman kerran.

Jos ei halua maksaa asiakaspalvelun 1,84€/vastattu puhelu + pvm/mpm, niin Postilla on tällainen hieno bottivastaaja, joka vastaa kysymyksiini näin:

Minä: (selitän asiani)
Botti: Anteeksi! Nyt en ymmärtänyt viestiäsi. Kysythän vielä toisella tavalla. Voit tarvittaessa pirauttaa asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi p. 060094320 (ma-la klo 8-18, 1,84€/vastattu puhelu + pvm/mpm)
Minä: Voitko siirtää asiakaspalvelijalle?
Botti: En voi siirtää sinua ihmiskollegalleni, sillä vain minä palvelen asiakkaitamme täällä chatissa. Kokeilisitko kysyä minulta neuvoa. Voit tarvittaessa pirauttaa asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi p. 060094320 (ma-la klo 8-18, 1,84€/vastattu puhelu + pvm/mpm).
Minä: Hei, en saa vastausta kysymykseeni.
Botti: Hei! Olen Postin chatbotti. Miten voin auttaa?
Minä: Lähetykseni ei ole saapunut. Miten voin selvittää, missä se on tällä hetkellä?
Botti: Lähetyksen tullimaksu maksettu

undefined

Arvioitu toimitusaika on: Ei löytynyt
Otathan huomioon, että paketteja on liikkeellä ennakoitua suurempi määrä, mikä aiheuttaa myös muutoksia pakettien toimitusaikoihin ja noutopaikkoihin. Saitko vastauksen tiedusteluusi?
Minä: En saanut
Botti: Tarkistathan OmaPostin tai posti.fi:n lähetysten seurannasta toimitusaika-arvion. Jos lähetyksesi toimitus on viivästynyt, voit tarvittaessa olla yhteydessä asiakaspalveluumme p. 0600 94320 (ma-la klo.8.00-18.00, 1,84 €/vastattu puhelu + pvm/mpm).

No soitin. "Soititte Postin asiakaspalveluun. Paina numero X, jos haluat jotain. Paina numero C, jos haluat sen jälkeen jotain. Paina numero K, jos asiasi koskee jotain. Paina numero E, jos haluat keskustella ihmisen kanssa jne.. Kunnes sitten 'Olet jonossa numero 15'." No nyt on oltu puoli tuntia jonossa, varmaan maksankin tästä jotain ja olen jonossa numero 9.

Aargh. Mistä me maksetaan Postille? Posti ei kulje, ei ole asiakaspalvelua! Tätini lähetti mitalin FedExillä, mutta jostain syystä tulliin menon jälkeen Posti otti kopin ja sinne se jäi.

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lähetä Postin kautta enää mitään. Meille ei ole muuten tullut kahteen viikkoon mitään postia, vaikka tiedän monen lähettäneen synttärikortteja huhtikuun lopulla pojalleni.

Aivan turha firma. Pitäisi lakkauttaa ja tilalle vain yksityisiä jakelijoita. Se joku postilaki, joka velvoittaa julkisen postiyrityksen, voisi poistaa lakikirjasta.

Vierailija
2/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt postin toiminta on epäluotettavuudessaan huipussaan. Oma kotimaan seurantatunnuksellinen paketti myös kadoksissa postin hellässä huomassa. Ja tosiaan chattia hoitaa nykyään robotti. Että näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En voi siirtää sinua ihmiskollegalleni, sillä vain minä palvelen asiakkaitamme täällä chatissa".

MIKÄ VITSI :D Kai nyt jokainen aikuinen ihminen osaa katsoa siitä lähetysten seurannasta, missä se järjestelmän mukaan se joku lähetys on. Asiakaspalveluun otetaan yhteyttä, kun se lähetys ei kulje eteenpäin. Mutta mitä tekee Posti? "Olen robotti. En ymmärrä mitään. Olen täällä mukapalvelemassa sinua."

Vierailija
4/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt viitsikö, kyllä Posti ainakin satunnaisesti toimittaa kirjeet perille, vaikka se maksaakin kirjaamisen hinnan eli noin kympin per kirje. Tulee se vähän halvemmaksi kuin DHL:llä, vaikka toki DHL hakee lähetyksen ovelta.

Vierailija
5/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän syystä niillä onkin asiat nytniin viturallaan?

Vierailija
6/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilla ei ole mitään asiakaspalvelua tai neuvontaa.

Kaikkiin kysymyksiin tulee joku haistapaskarobottivastaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita robotti-asiakaspalvelijoita alkaa olla joka firmassa nykyään. Viimeks meni hermo Nordean chatti-robottiin 😬

Vierailija
8/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt, kaikessa supistetaan ja tässä on lopputulos. Alkoi siitä takavuosien Itella-pelleilystä, siitä asti pelkkää alamäkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä postissa on tapahtunut?

hme nimenvaihdos- säätöä, päiviä joina ei jaeta, kadonneita lähetyksiä, toimitusajaksi luvataan neljä arkipäivää, leikkaavat nurmikkoa...Ennen kaikki sujui ja postiin saattoi luottaa.

Vierailija
10/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt viitsikö, kyllä Posti ainakin satunnaisesti toimittaa kirjeet perille, vaikka se maksaakin kirjaamisen hinnan eli noin kympin per kirje. Tulee se vähän halvemmaksi kuin DHL:llä, vaikka toki DHL hakee lähetyksen ovelta.

Onhan se aika mukavaa kun laskumuistutus tulee aina ennen virallista laskua. Kertaakaan ei ole tullut toistepäin niin että olisin ensin saanut laskun ja vasts sitten laskumuistutuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutan sillä, ettei lähetys välttämättä ole onneksi hukassa. Itse tilasin ennen tätä kaikkea koronahässäkkää tyyriitä työkaluja USA:sta. Saapuivat Suomeen tullattavaksi viikossa tilauksesta, mutta tullauksen jälkeen pyörivät samalla tavoin teillä tietymättömillä pari kuukautta - "lähetys on matkalla". Mutta tulivat lopulta onneksi! Tuota perhanan chattibottia kirosin myös itse, täysin turha ja asiakaspalvelun irvikuva. Sopii siis täydellisesti Postin imagoon.

Vierailija
12/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäkyntiset keksineet hakeutua postiin töihin. Ja sinne myös otetaan hommiin ihan ketä vaan. Vai miten muuten on selitettävissä nämä postin sisällä tapahtuneet lähetysten katoamiset? Ilmaanko ne paketit haihtuu? Ennen pidin turvana lähetystunnusta, mutta nykyään silläkään ei ole mitään arvoa. Ovat työntekijät huomanneet, että niitäkin voi surutta nyysiä ilman pelkoa kiinnijäämisestä. Oma pakettini siis "matkalla". Ja "matkalla" ja "matkalla". Ikuinen vappu vai kenties ikuinen matka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoitko tullimaksun ja Postin käsittelymaksun? Itse maksoin ensin pelkän tullimaksun ja seuraavana päivänä Postin käsittelymaksun. Sain myös helpolla kiinni Postin aspan, joka selitti missä vika.

Vierailija
14/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa elää maailmassa, jossa ei voi luottaa Postiin. Lapsena oli kirjekavereita ja läheteltiin kortteja milloin mummulle ja milloin kummisedälle Pariisiin. Ja nyt ei enää viitsi lähettää mitään kuin pakon edessä, koska perille menosta ei ole mitään takeita ja lähetys voi hukkua/viivästyä niin, ettei asialla ole enää mitään väliä.

Mä valmistuin maisteriksi huhtikuun alussa. Sattuneesta syystä en saa allekirjoitettua tutkintotodistusta, koska yliopisto on etätöissä. Pyysin opintotoimistosta jotain virallisempaa lausuntoa suoritetusta tutkinnosta, jotta voin hakea töitä. Opintorekisteriote ei kelpaa, vaikka siellä lukee "Filosofian maisteri, tutkinto suoritettu silloin ja silloin". 

No, työhaastatteluita on tullut ja mennyt, eikä sitä paperia ole tullut vieläkään. Opintosihteeri lähetti jo toisenkin menemään, mutta ei kuulu. Multa voi oikeasti mennä joku työpaikka sivuun tästä syystä, kun virallisesti ei voida palkata ei-pätevää, eikä mulla ole virallista todistusta siitä, että olen pätevä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin odotan pakettia. Tämän hetken käsittelytilanne:

Lähetyksen toimituksessa on tapahtunut lajitteluvirhe. Lähetys voi viivästyä työpäivällä.

PORI 28430

Ja en asu lähelläkään Poria. Meiltä on Poriin 100km. Paletti kävi kuitenkin jo lajittelussa 10km päässä meiltä kotoa.

Vierailija
16/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin käsittelymaksun takia jumissa. Et ole ainoa jolle käynyt noin.

tulli.fi etusivulla "Koskeeko kysymyksesi tullattua pakettia, joka ei ole lähtenyt eteenpäin?"

Katso sieltä.

Vierailija
17/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoitko tullimaksun ja Postin käsittelymaksun? Itse maksoin ensin pelkän tullimaksun ja seuraavana päivänä Postin käsittelymaksun. Sain myös helpolla kiinni Postin aspan, joka selitti missä vika.

AAAARGH MÄ KUOLEN TÄHÄN ÄRSYTYKSEEN! Siis en tietenkään maksanut mitään Postin käsittelymaksua, koska se pitäisi vain itse tietää ja muistaa. Olisi kyllä tosi kiva palvelu, jos tullimaksun yhteydessä kerrottaisiin, ettei tullimaksu (tai vapautus tullimaksusta) riitä, vaan pitää vielä maksaa tyhjästä Postille.

No siitäpä se nyt sitten tietenkin kiikasti.

Mä. En. Enää. Ikinä. Toimita. Mitään. Asiaa. Postin. Kautta. Ennemmin maksan jonkun kuriirin lennot Timbuktusta tänne kuin laitan mitään Postin toimitettavaksi.

No nyt menee enää sitten varmaan kolme viikkoa, että se mitali tulee postissa..

ap

Vierailija
18/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on menny väärälle suunnalle.

Vierailija
19/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti sössi vuoden alussa Intiasta tilaamani laukun saamisen. Ohjelmissa oli ollut jotain vikaa ja kirjattu kirje lähti liian aikaisin takaisin lähettäjälle. Tein kirjallisen korvauspyynnön. Siihen piti kuulemma saada vastaus 2 viikossa, vastauksen saamiseen meni yli kuukausi. Ja arvattavasti mitään ei tapahtunut, lähetys oli kuulemma lähettäjän vastuulla siihen asti että sen vastaanottaa. Olin ihan että mitä ihmettä? Itse möhlivät eivätkä ota vastuuta vaan vastuu lähetyksestä on lähettäjällä. Eihän postia uskalla enää käyttää lainkaan.

Vierailija
20/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja postin tuplahintainen plus merkillä seurattava kirje on vitsi.. Kirjeet eivät ilmesty seurantaan.. Nyt on 2 käynyt niin että olen lähettänyt kirjeen tällä palvelulla, toinen on mennyt perille ajallaan(ei näy seurannassa vieläkään) toinen on hukassa eikä näy missään.. Joten kiitti posti, en käytä heidän huijaus palvelujaan enää.. Jos eivät hukkaa niin tulee joko myöhässä tai naapurille.. Ei voi olla niin vaikeaa, varsinkin kun ennen muinoin toimi.. Hinnat vain nousee tasaiseen tahtiin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi