Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen Posti - eihän tämä voi olla edes totta enää!

Vierailija
11.05.2020 |

New Yorkissa asuva tätini lähetti minulle edesmenneen isoisäni jonkun mitalin postissa. Kirjattu kirje ja pikana ja ties mitä lisämaksuja. Lähetys saapui Suomeen 20.4.2020, meni tulliselvitykseen. Tein tulliselvityksen, ei tarvinnut maksaa tullimaksuja. Tulliselvitetty paketti olisi siis tietenkin pitänyt lähteä heti eteenpäin. Lähetysten seurannassa on lukenut koko ajan "Lähetys on matkalla". Olen ollut Postiin yhteydessä useamman kerran.

Jos ei halua maksaa asiakaspalvelun 1,84€/vastattu puhelu + pvm/mpm, niin Postilla on tällainen hieno bottivastaaja, joka vastaa kysymyksiini näin:

Minä: (selitän asiani)
Botti: Anteeksi! Nyt en ymmärtänyt viestiäsi. Kysythän vielä toisella tavalla. Voit tarvittaessa pirauttaa asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi p. 060094320 (ma-la klo 8-18, 1,84€/vastattu puhelu + pvm/mpm)
Minä: Voitko siirtää asiakaspalvelijalle?
Botti: En voi siirtää sinua ihmiskollegalleni, sillä vain minä palvelen asiakkaitamme täällä chatissa. Kokeilisitko kysyä minulta neuvoa. Voit tarvittaessa pirauttaa asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi p. 060094320 (ma-la klo 8-18, 1,84€/vastattu puhelu + pvm/mpm).
Minä: Hei, en saa vastausta kysymykseeni.
Botti: Hei! Olen Postin chatbotti. Miten voin auttaa?
Minä: Lähetykseni ei ole saapunut. Miten voin selvittää, missä se on tällä hetkellä?
Botti: Lähetyksen tullimaksu maksettu

undefined

Arvioitu toimitusaika on: Ei löytynyt
Otathan huomioon, että paketteja on liikkeellä ennakoitua suurempi määrä, mikä aiheuttaa myös muutoksia pakettien toimitusaikoihin ja noutopaikkoihin. Saitko vastauksen tiedusteluusi?
Minä: En saanut
Botti: Tarkistathan OmaPostin tai posti.fi:n lähetysten seurannasta toimitusaika-arvion. Jos lähetyksesi toimitus on viivästynyt, voit tarvittaessa olla yhteydessä asiakaspalveluumme p. 0600 94320 (ma-la klo.8.00-18.00, 1,84 €/vastattu puhelu + pvm/mpm).

No soitin. "Soititte Postin asiakaspalveluun. Paina numero X, jos haluat jotain. Paina numero C, jos haluat sen jälkeen jotain. Paina numero K, jos asiasi koskee jotain. Paina numero E, jos haluat keskustella ihmisen kanssa jne.. Kunnes sitten 'Olet jonossa numero 15'." No nyt on oltu puoli tuntia jonossa, varmaan maksankin tästä jotain ja olen jonossa numero 9.

Aargh. Mistä me maksetaan Postille? Posti ei kulje, ei ole asiakaspalvelua! Tätini lähetti mitalin FedExillä, mutta jostain syystä tulliin menon jälkeen Posti otti kopin ja sinne se jäi.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä juttu sekin on, että tiistaina ei jaeta postia, mutta kuitenkin lauantaina voi tulla joku kirje laatikkoon. 

Vierailija
102/107 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelu paranee taas:

Postimerkkien hinta nousee kesäkuussa

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3270d78d-009f-4601-adfe-64012a75f44f

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei taida saada täällä puhua lainkaan, mutta tiedän yhden ihmisen, joka on postilla töissä ja hän ei osaa lukea. Ymmärtää kirjaimet ja osaa mallista katsoa merkkejä, mutta lukutaito puuttuu. Tämä on hämmentävää, koska me suomalaisina ollaan niin kasvettu lukutaitoon, mutta ulkomailta tulee ihmisiä, joille koulu ei ole ollut välttämättä edes mahdollinen silloin kun olivat lapsia. Sitten he "integroituvat" tänne omalla tavallaan. Tämänkään tyypin pomo ei tiedä lukutaidottomuudesta. Luulisin sillä kuitenkin olevan merkitystä työn laadussa.

Vierailija
104/107 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko saaneet paketteja myöhässä? Täällä odottelen pakettia jonka olis tarkoitus olla tulla jo viikko sitten.

Vierailija
105/107 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo myöhässä on pari päivää. Kiitos, Antti Rinne!

Vierailija
106/107 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun paketti pyöri ensin Vantaan lajittelukeskuksessa noin viikon, monena päivänä lähetys siirtyi eteenpäin, sitten kulku tyssäsi kokonaan.

Soitin Postin asiakaspalveluun, jonotin 30 minuuttia. Minulle kerrottiin ettei Posti voi asialle mitään ja että heidän järjestelmä ei näytä lähettävän virheviestejä jos paketti jää viikoksi pyörimään! Nyt kukaan ei näytä tietävän missä se paketti ylipäätään on. Lähettäjä, joka on pienyrittäjä, joutuu lähettää minulle uuden tuotteen ja selvittää asian Postin kanssa jälkikäteen. Kiva noille pienyrittäjille jotka yrittää netin kautta myydä tuotteitaan tällaisena korona-aikana ja sitten Posti mokaa kaiken. Kertoi että tämä oli vaikka kuinka mones hänen lähetys jolle käynyt samoin viime viikkoina, että ihan kuin Posti kiusallaan sabotoisi pienyrittäjien bisneksiä.

Eikö kukaan pysty puuttua tuohon Postin toimimattomuuteen?

Auttaako asiaan vasta se jos menee iltapäivälehtiin nimellä avautumaan?

Suomen Posti taitaa olla epäluotettavampi kuin Venäjän tai Pohjois-Korean Posti tänä päivänä?

Vierailija
107/107 |
01.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti mokaillut pakettitoimituksissa, joten yrittäjät joutuvat lähettää uusia paketteja tilalle.

Sitten kun ne ekat toimitukset tulevat mutkien kautta perille, jos tulevat, niin yrittäjät joutuvat pyytää ettei paketin saaja hae sitä pakettiaan jolloin se kääntyy palautukseksi.

Tämän takia Suomen pakettiautomaatit ovat TUKOSSA juuri nyt! Täynnä palautuvia, alunperin hukkuneita paketteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi