Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen Posti - eihän tämä voi olla edes totta enää!

Vierailija
11.05.2020 |

New Yorkissa asuva tätini lähetti minulle edesmenneen isoisäni jonkun mitalin postissa. Kirjattu kirje ja pikana ja ties mitä lisämaksuja. Lähetys saapui Suomeen 20.4.2020, meni tulliselvitykseen. Tein tulliselvityksen, ei tarvinnut maksaa tullimaksuja. Tulliselvitetty paketti olisi siis tietenkin pitänyt lähteä heti eteenpäin. Lähetysten seurannassa on lukenut koko ajan "Lähetys on matkalla". Olen ollut Postiin yhteydessä useamman kerran.

Jos ei halua maksaa asiakaspalvelun 1,84€/vastattu puhelu + pvm/mpm, niin Postilla on tällainen hieno bottivastaaja, joka vastaa kysymyksiini näin:

Minä: (selitän asiani)
Botti: Anteeksi! Nyt en ymmärtänyt viestiäsi. Kysythän vielä toisella tavalla. Voit tarvittaessa pirauttaa asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi p. 060094320 (ma-la klo 8-18, 1,84€/vastattu puhelu + pvm/mpm)
Minä: Voitko siirtää asiakaspalvelijalle?
Botti: En voi siirtää sinua ihmiskollegalleni, sillä vain minä palvelen asiakkaitamme täällä chatissa. Kokeilisitko kysyä minulta neuvoa. Voit tarvittaessa pirauttaa asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi p. 060094320 (ma-la klo 8-18, 1,84€/vastattu puhelu + pvm/mpm).
Minä: Hei, en saa vastausta kysymykseeni.
Botti: Hei! Olen Postin chatbotti. Miten voin auttaa?
Minä: Lähetykseni ei ole saapunut. Miten voin selvittää, missä se on tällä hetkellä?
Botti: Lähetyksen tullimaksu maksettu

undefined

Arvioitu toimitusaika on: Ei löytynyt
Otathan huomioon, että paketteja on liikkeellä ennakoitua suurempi määrä, mikä aiheuttaa myös muutoksia pakettien toimitusaikoihin ja noutopaikkoihin. Saitko vastauksen tiedusteluusi?
Minä: En saanut
Botti: Tarkistathan OmaPostin tai posti.fi:n lähetysten seurannasta toimitusaika-arvion. Jos lähetyksesi toimitus on viivästynyt, voit tarvittaessa olla yhteydessä asiakaspalveluumme p. 0600 94320 (ma-la klo.8.00-18.00, 1,84 €/vastattu puhelu + pvm/mpm).

No soitin. "Soititte Postin asiakaspalveluun. Paina numero X, jos haluat jotain. Paina numero C, jos haluat sen jälkeen jotain. Paina numero K, jos asiasi koskee jotain. Paina numero E, jos haluat keskustella ihmisen kanssa jne.. Kunnes sitten 'Olet jonossa numero 15'." No nyt on oltu puoli tuntia jonossa, varmaan maksankin tästä jotain ja olen jonossa numero 9.

Aargh. Mistä me maksetaan Postille? Posti ei kulje, ei ole asiakaspalvelua! Tätini lähetti mitalin FedExillä, mutta jostain syystä tulliin menon jälkeen Posti otti kopin ja sinne se jäi.

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti on täysin perästä. Asianajotoimisto lähetti minulle todella tärkeitä papereita ihan tässä saman kaupungin sisällä 14.3. En ole vieläkään saanut niitä eikä postilla ole pienintäkään hajua mihin k.o. kirje on kadonnut. Olen aivan raivona.

Viime vuonna katosi kaksi pakettia, kuukausien etsimisen jälkeen sain kirjeen "Postista riippumattomista syistä pakettisi on jäänyt matkalle, maksa 20€ niin saat pakettisi..." Oikeasti, haistakaa nyt vi tu. Ai postista riippumattomista syistä?! Kenenhän vika se sitten on. En maksanut, pitäkää tunkkinne. Postin olisi pitänyt maksaa mulle siitä hyvästä, että hukkasivat omaisuuttani.

Sen toisen paketin kohdalla aspa kysyi puhelimessa, oliko minkälainen vaate kyseessä, hän voi katsoa tuolta löytötavaralaatikosta. Eli siis postilla on sellaisiakin. Varmaan avaavat ne "kadonneet" paketit ja nakkaavat tavarat sinne, ottakoon kuka tahtoo.

Aivan p ska laitos.

Vierailija
42/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä postissa on tapahtunut?

hme nimenvaihdos- säätöä, päiviä joina ei jaeta, kadonneita lähetyksiä, toimitusajaksi luvataan neljä arkipäivää, leikkaavat nurmikkoa...Ennen kaikki sujui ja postiin saattoi luottaa.

Postia ja hyvinvointiyhteiskuntaa ajetaan alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postilla luulis olevan nurkat täynnä näitä kadonneita paketteja, vai minneköhän ne hävinneet lähetykset oikeasti katoavat.

Olis kiva laittaa johonkin pakettiin joku yepsoni, niin voisi seurata missä paketti liikkuu, ja etenkin mikäli posti itse ei tietäisi, missä asiakkaan paketti heidän prosessissaan liikkuu.

Kummasti ne pysähtyy ainakin maahantulon jälkeen muutamaksi viikoksi "kuljetukseen". Ihan tavallinenkirn tulkomaanpaketti. Kyselemällä löytyy jostakin ehkä "jäähtymästä".

Vierailija
44/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tilaamani elokuva meni naapuriin ja avasi sen kun odotti myös Cd.Domin pakettia, luuli saaneensa väärän elokuvan kunnes katsoi pakettia tarkemmin ja tuli sitten koputtelemaan ovelleni nolona että minä avasin tämän.  No eihän se naapurin vika ollut! 

Vierailija
45/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän syystä niillä onkin asiat nytniin viturallaan?

Sen verran aavistelen, että johdon tahtotila.

Olin vuosikausia töissä posti - > itella firmoissa.

Nimenvaihtoa, palkanalennuksi joista emme saa(neet) kertoa.

Julkisuuteen tupsahtelee asioita, on monenlaista hyshys-aihetta.

Katsokaa vaikka yöjakajien muuttumista pk.seudulla. Ei Riittaa ja Pekkaa vaan...

Palkkaus vedetty alas monta, monta kertaa. Aina eri nimillä.

Nykyään näitä kommentteja ei enää poisTATETA vaikkapa täältä Av.lta.

Olin iloinen, kun viime vuonna joulukuussa tuli esiin Paatero-hommia ja muita, ja potkuja.

Meidät on vaiennettu niin monta kertaa.

Johto elää ökyillen. Todistettu.

Post-ex

On rasistista syyttää Postin ongelmista sitä että se paljkaa työntekijöiksi muitakin kun valkoihoisia kantasuomalaisia. Voisit vähän miettiä mitä ajattelet. Oikeasti. Kaikilla on oineus työllistyä ja tehdä töitä kuten muillakin, ihan ihonväristä riippumatta.

Ehei, näin ole nyt minun logiikkani.

On vääryyttä laittaa sanoja suuhuni.

Muuten, syy ei ole se keitä palkataan. Tietenkään. Syy on palkanalennuksissa, joista meidät on vaiennettu.

Ammattiliitto ei halunnut puolustaa työntekijöitä ollenkaan (PAU).

Heidi Nieminen on kyllä henkilönä kova luu ja yrittänyt puolustaa.

Näistä on paljon mustaa valkoisella.

Itse olen saanut paljonkin ajatella ajatuksia, uo:oon joutumisen jälkeen. Meitä on monta.

Tunsin joitakin ulkomaalaisia työntekijöitä. Ihan huipputyyppejä. Todisteena, että pääsivät opiskelemaan - vuosia ensin töitä tehneenä. Kielitaito parani jne, mikä tuo valmiuksia pääsykokeeseen.

En kerro mistä maista parhaat tyypit olivat, ettei sitä haluta taas tulkita väärin.

Minusta on kannatettavaa ulkkisten palkkaaminen - vaan ei palkanalet. Lukutaitoa edellyttäisin itse ehdpttomasti noissa hommissa. Ja suomen kielen taitoa. En tiedä vaaditaanko suomea edes enää. Hankala saada hyviä tekijöitä, niin ehkä ei.

Vierailija
46/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Posti on velvoitettu palkkaamaan etupäässä "humanitaarisista" syistä.

Näillä nuorilla parrakkailla miehillä (ja haivenpartaisilla ja parrattomilla kalpeilla nisteillä) on aina mukanaan töissä mattoveitset ja setelintunnistin, koska heillä on saavutettu etu napsia pakettivirrasta parhaat päältä itselleen.

Toki Postilla on omat "valvojansa", mutta tilanne on korjattu samaan tapaan kuin Helsingin kaupungin sosiaalietuuksien takaisinperintäyksikössä: asioita hoitamaan on valittu henkilöt, jotka tekevät "poliittisesti oikeita päätöksiä". Näistä hauskin tapaus oli Pia Jardi, jolla oli muutama vuosi sitten itsellään sosiaalietuuksia takaisinmaksettavana, itse teki kuitenkin näitä takaisinmaksupäätöksiä, eikä esimies reagoinut mitenkään siihen että kaikille rauhanuskonnon edustajille hän teki rajastaan maksuvelvoitteesta vapauttavia päätöksiä. Tilastot tosin piti salata sisäisestikin, jotta asia ei vuotaisi julkisuuteen.

Vierailija
47/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paketti katosi. Tuli ulkomailta kirjattuna kirjeenä. Postin järjestelmän mukaan se on luovutettu mulle, mikä ei pidä paikkaansa. Muistan sen päivän oikein hyvin, koska siihen liittyi eräs muu tapahtuma, ja olin koko päivän kotona. Kirjattua kirjettä ei voi mihinkään postilaatikkoon jättää, koska siinä on oltava allekirjoitus.

No asiakaspalvelu on ruuhkautunut, eikä mulla ole varaa sinne soitella muutenkaan. Yritin tehdä paketin katoamisilmoituksen netissä, mutta se ei onnistunut, koska en tiennyt tarpeeksi asioita lähettäjästä. Mitä tässä nyt enää voi? Pitäköön tunkkinsa ja ne kadonneet tavarani.

Vierailija
48/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti kirjoitti:

Olet saanut ilmoituksen käsittelymaksusta samalla kuin sait saapumisilmoituksen joko paperisena tai sähköisesti.

Valetta. En saanut postilta mitään ilmoitusta. Lopulta kauppa (Zalando) josta tilasin vaatteita lähetti tiedon että tilaukseni on palautettu heille. Olen edelleenkin tuohtunut tästä Postille. Olisivat edes ilmoittaneet että hemmetin käsittelymaksu pitää maksaa eikä vaan käännyttää tilausta takaisin.

Mikähän sunkin motivaatio on päivystää jossain AV:lla jauhamassa p*skaa varmaan muissakin keskusteluissa kuin vain tässä. Zalandon paketeista ei mitään käsittelymaksuja mene, ne tulee EU-alueelta. Idiootti, ja idiootit 14 muuta jotka yläpeukuttaa mitä tahansa paskaa :D

Vierailija
49/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle viimeinen niitti oli se, kun ulkomailla asuvana lähetin eduskuntavaaleissa kirjeäänen pikana ja seurannalla kaksi viikkoa ennen vaaleja. Matkasi ulkomailta Helsingin ulkomaanterminaaliin yhdessä päivässä, mutta jäi sinne. Se ei liikkunut sieltä mihinkään yli neljään viikkoon. Vaalit tuli ja meni. Sitten se vain katosi seurannasta. Lähetin kyllä postille reklamaation, johon vastattiin 5kk kuluttua. Sain hyvityksenä 30 euroa. Tästä lähtien äänestän lähetystössä ja käytän muita postipalveluita tärkeille kirjeille.

Vierailija
50/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähetin paketin, ihmeteltiin kun se ei liiku mihinkään ja meni noin viikko kun sain postilta viestin että paketti noudettavissa, no sehän olikin se lähettämäni paketti, kaikki tiedot oli oikein, en tiedä kuinka senkin onnistuivat tupeksimaan.. Hyvä posti!!!!!

Vierailija
51/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan turha firma. Pitäisi lakkauttaa ja tilalle vain yksityisiä jakelijoita. Se joku postilaki, joka velvoittaa julkisen postiyrityksen, voisi poistaa lakikirjasta.

Muuten kyllä, mutta viranomaispostien takia ei voi lakkauttaa. 

Ei nimittäin voida velvoittaa mitään yksityistä firmaa toimimaan jollain peräkylällä tai ulkosaaristossa, jossa toiminta olisi rankasti tappiollista. Silti sinne pitää toimittaa ihmisille veroilmoitukset, ilmoitukset äänioikeudesta, kutsut rintasyöpäseulontoihin sun muuta sellaista. Kaikki eivät edelleenkään käytä nettiä.

Vierailija
52/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun paketti katosi. Tuli ulkomailta kirjattuna kirjeenä. Postin järjestelmän mukaan se on luovutettu mulle, mikä ei pidä paikkaansa. Muistan sen päivän oikein hyvin, koska siihen liittyi eräs muu tapahtuma, ja olin koko päivän kotona. Kirjattua kirjettä ei voi mihinkään postilaatikkoon jättää, koska siinä on oltava allekirjoitus.

No asiakaspalvelu on ruuhkautunut, eikä mulla ole varaa sinne soitella muutenkaan. Yritin tehdä paketin katoamisilmoituksen netissä, mutta se ei onnistunut, koska en tiennyt tarpeeksi asioita lähettäjästä. Mitä tässä nyt enää voi? Pitäköön tunkkinsa ja ne kadonneet tavarani.

Minä väitän kyllä että olen saanut näitä ns. kirjattuja suoraan postilaatikkoon. Siis lähettäjä on ainakin antanut ihan oikean oloiset koodit jotka ennen on pitänyt kuitata postista.

Vierailija
53/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähetin paketin, ihmeteltiin kun se ei liiku mihinkään ja meni noin viikko kun sain postilta viestin että paketti noudettavissa, no sehän olikin se lähettämäni paketti, kaikki tiedot oli oikein, en tiedä kuinka senkin onnistuivat tupeksimaan.. Hyvä posti!!!!!

Tästä tulikin mieleen, että isäni yritti lähettää viime jouluna lapsillemme lahjan. Tilasi sen netistä, maksoi ja laittoi toimitusosoitteeksi meidän osoitteemme. Posti lähetti paketin kahdesti isällemme, eikä se koskaan löytänyt tietään meille. Onneksi isä sai kaupalta rahat takaisin.

Vierailija
54/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posti on täysin perästä. Asianajotoimisto lähetti minulle todella tärkeitä papereita ihan tässä saman kaupungin sisällä 14.3. En ole vieläkään saanut niitä eikä postilla ole pienintäkään hajua mihin k.o. kirje on kadonnut. Olen aivan raivona.

Viime vuonna katosi kaksi pakettia, kuukausien etsimisen jälkeen sain kirjeen "Postista riippumattomista syistä pakettisi on jäänyt matkalle, maksa 20€ niin saat pakettisi..." Oikeasti, haistakaa nyt vi tu. Ai postista riippumattomista syistä?! Kenenhän vika se sitten on. En maksanut, pitäkää tunkkinne. Postin olisi pitänyt maksaa mulle siitä hyvästä, että hukkasivat omaisuuttani.

Sen toisen paketin kohdalla aspa kysyi puhelimessa, oliko minkälainen vaate kyseessä, hän voi katsoa tuolta löytötavaralaatikosta. Eli siis postilla on sellaisiakin. Varmaan avaavat ne "kadonneet" paketit ja nakkaavat tavarat sinne, ottakoon kuka tahtoo.

Aivan p ska laitos.

Ehdottaisin Postitoimintaveroa. Parisataa euroa vuodessa henkilöä kohti ja siihen sisältyisi vaikkapa jokunen ilmainen lähetys kuukautta kohti. Niitä ei voisi kerryttää vaan olisi käytettävä aikanaan kuukausittain. käyttämättä jääneitä ei hyvitettäisi.

Postilla olisi jonkunlainen ennustettavuus toiminnassaan ja veronmaksajathan tuonkin oyn pystyssä lopultakin pitävät.

Olisi vähän niinkuin yle-vero. Kuka ei käytä, niin sen voi laskea omaksi tappioksi , mutta maksettava on, käytit tai et.

Vierailija
55/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissavuonna verkko-ostokseni, jossa oli seurantakoodi, katosi yhdessä Postin jakeluterminaalissa - todennäköisesti varastettiin. Sain kyllä verkkokaupasta rahani takaisin. Se kyllä ärsytti, että Postin seurantajärjestelmässä näkyi, että lähetyksen tilaa pitäisi selvittää, mutta se ei tapahdu automaattisesti, vaan asiakkaan pitäisi käynnistää se. Ja siinä pitäisi täyttää nettilomake, johon pitäisi siirtää tiedot paketista eli kuka lähettänyt, paljonko painaa, miten iso jne. Siis ne tiedot, jotka ovat siinä seurantasysteemissä vaan jotka eivät jostain syystä siirry automaattisesti lomakkeeseen.

Viime kesänä lähettämäni paketti kiersi viikkokaupalla Postin systeemeissä, koska vastaanottaja ei saanut noutamisilmoitusta. Jouduin maksamaan uudelleenlähettämisestä, ja sitten se löysi perille.

On myös joskus käynyt niin, että odottamani tai lähettämäni paketti on viettänyt ekstralaatuaikaa matkalla. 

Mutta tällainen on kuitenkin minun kokemuksieni mukaan poikkeuksellista. Posti toimii kuitenkin aika luotettavasti, vaikka sen työntekijöitä kuormitetaan joskus kohtuuttomasti ja palkkojakin on yritetty polkea.

Sen sijaan voisin kertoa yhtä ja toista PostNordista, jota välttelen nykyisin kuin ruttoa (vai pitäisikö sanoa koronaa?), mutta aikapulan takia viittaan vain toiseen nettisivustoon ja siellä oleviin kokemuksiin PostNordin sekoiluista: https://fi.trustpilot.com/review/postnord.fi

Vierailija
56/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla posti on muuten hukannut useita lähetyksiä sinne asiamiespostin hyllyyn. Kaikki ovat löytyneet sieltä kun olen mennyt tivaamaan että kun näyttää viimeisen 40 km matkalla kadonneen.

Joskus on täti käynyt läpi laatikon eikä ole löytänyt, mutta toinen on tullut avuksi ja onhan se löytynyt.

Siis näitä on lyöty minun ymmärrykseni mukaan systeemiin väärällä koodilla tai sitten ilman, vie sitten aikaa kun laittavat uusiksi sen koodin että voidaan luovuttaa.

Mutta olen tilannut myös toiseen asiamiespostiin, ja siellä ei ole suostuttu etsimään vaan on vaan levitelty käsiä että tulliin jäänyt varmaan, vaikka on jo saapumisilmoituskin tullut perille. Sitähän nyt tuskin Helsingin tms. päässä lähetetään, vaan jostain oman kaupungin lajittelusta?

Näitä on sitten postin asiakaspalvelun kautta saalistettu, ja ehkä he ovat pistäneet asiamiespostin etsimään hyllynsä läpi, päivässä on sitten löytynyt. Kun sinne ensin selostaa taas koodin, kuvailee mitä on paketissa, miltä se näyttää, mistä tulee, ja olen valokuvankin laittanut kun jotkut verkkokaupat kuvaavat omille sivuille kaikki paketit.

Kerran mies oli saanut jonkun toisen henkilön "kirjatun kirjeen". Ei itsekään tajunnut kuin kotona. Lähti sitten kävelemään takaisin, eikä siellä oikeaa pakettia yritetty etsiä. Otin postiin yhteyttä ja seuraavana päivänä oli löytynyt, joten tuskin sekään oli sitä postin hyllyä kauempana. Nämä sitten vaan lähtevät takaisin jos ei tajua asiakas nostaa metakkaa?

Että vähän epäilykseni koskee myös sitä ettei ole oikeita posteja enää, vain asiamiehiä joissa myyjät vaihtuvat ja tuskin on aikaakaan kaikkea tehdä hyvin.

Vierailija
57/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Posti on p täysin perästä. Asianajotoimisto lähetti minulle todella tärkeitä papereita ihan tässä saman kaupungin sisällä 14.3. En ole vieläkään saanut niitä eikä postilla ole pienintäkään hajua mihin k.o. kirje on kadonnut. Olen aivan raivona.

Aivan p ska laitos.

Ehdottaisin Postitoimintaveroa. Parisataa euroa vuodessa henkilöä kohti ja siihen sisältyisi vaikkapa jokunen ilmainen lähetys kuukautta kohti. Niitä ei voisi kerryttää vaan olisi käytettävä aikanaan kuukausittain. käyttämättä jääneitä ei hyvitettäisi.

Postilla olisi jonkunlainen ennustettavuus toiminnassaan ja veronmaksajathan tuonkin oyn pystyssä lopultakin pitävät.

Olisi vähän niinkuin yle-vero. Kuka ei käytä, niin sen voi laskea omaksi tappioksi , mutta maksettava on, käytit tai et.

Joo, tosi nerokasta! Maksetaan lisää siitä ettei kyseinen laitos toimi. Omaksi tappioksi ne kadonneet paketit ja kirjeet menee nytkin, ni joo, syydetään lisää rahaa.

Idioottimainen idea.

Vierailija
58/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut kyllä hyvä tuuri ettei ikinä ole ollut ongelmia vaikka tilaan ihan älyttömästi verkkokaupoista tavaraa. Mieheni tilaa paljon kiinan krääsää. Kerran hänen pakettinsa seuratunnuksessa luki "toimitettu vastaanottajalle, Vantaa." No me asumme pohjanmaalla. Hän otti sitten yhteyttä postiin joka totesi vain että pitää ottaa yhteyttä lähettäjään. Mies tuumas että miten se voi olla lähettäjän ongelma jos paketti tulee Kiinasta asti Suomeen ja Suomen Posti sen sitten hukkaa 😂

Vierailija
59/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti sanoo, että koronatilanteesta johtuen paketteja on paljon liikeellä ja siitä aiheutuu viivästyksiä... Ulkomaan paketit jää tullin jälkeen jonnekin junnaamaan 🤔

Vierailija
60/107 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin paketin Norjasta. Se saapui Suomeen alle vuorokaudessa ja siirtyi postin kuljetettavaksi. Seurantapalvelusta oli nähtävissä, että paketti on Liedon lajittelukeskuksessa. No kiva, ihan "nurkan takana jo", ajattelin. Paketin lopullinen toimitusosoite olisi ollut Turun liepeillä. Vaan eipä tullut sinne. Se lähti Vantaalle, jossa se keräsi voimia kolmen päivän ajan. Seuraava havainto on, että paketti onkin Tampereella (!!). Tampereelta matka jatkui Pirkkalaan, josta lopulta parin päivän kuluttua se, uskokaa tai älkää, löysi tiensä perille. Paketti, jonka matka Suomeen saavuttuaan olisi ollut enää parikymmentä kilometriä oikealle omistajalleen, seikkaili noin 600 km sinne tänne. Posti ei voi mainoastaa olevansa tehokas. Eivätkä sen kuljetukset todellakaan ole "vihreitä" tai ympäristöystävällisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi