Suomen Posti - eihän tämä voi olla edes totta enää!
New Yorkissa asuva tätini lähetti minulle edesmenneen isoisäni jonkun mitalin postissa. Kirjattu kirje ja pikana ja ties mitä lisämaksuja. Lähetys saapui Suomeen 20.4.2020, meni tulliselvitykseen. Tein tulliselvityksen, ei tarvinnut maksaa tullimaksuja. Tulliselvitetty paketti olisi siis tietenkin pitänyt lähteä heti eteenpäin. Lähetysten seurannassa on lukenut koko ajan "Lähetys on matkalla". Olen ollut Postiin yhteydessä useamman kerran.
Jos ei halua maksaa asiakaspalvelun 1,84€/vastattu puhelu + pvm/mpm, niin Postilla on tällainen hieno bottivastaaja, joka vastaa kysymyksiini näin:
Minä: (selitän asiani)
Botti: Anteeksi! Nyt en ymmärtänyt viestiäsi. Kysythän vielä toisella tavalla. Voit tarvittaessa pirauttaa asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi p. 060094320 (ma-la klo 8-18, 1,84€/vastattu puhelu + pvm/mpm)
Minä: Voitko siirtää asiakaspalvelijalle?
Botti: En voi siirtää sinua ihmiskollegalleni, sillä vain minä palvelen asiakkaitamme täällä chatissa. Kokeilisitko kysyä minulta neuvoa. Voit tarvittaessa pirauttaa asiakaspalveluumme asian selvittämiseksi p. 060094320 (ma-la klo 8-18, 1,84€/vastattu puhelu + pvm/mpm).
Minä: Hei, en saa vastausta kysymykseeni.
Botti: Hei! Olen Postin chatbotti. Miten voin auttaa?
Minä: Lähetykseni ei ole saapunut. Miten voin selvittää, missä se on tällä hetkellä?
Botti: Lähetyksen tullimaksu maksettu
undefined
Arvioitu toimitusaika on: Ei löytynyt
Otathan huomioon, että paketteja on liikkeellä ennakoitua suurempi määrä, mikä aiheuttaa myös muutoksia pakettien toimitusaikoihin ja noutopaikkoihin. Saitko vastauksen tiedusteluusi?
Minä: En saanut
Botti: Tarkistathan OmaPostin tai posti.fi:n lähetysten seurannasta toimitusaika-arvion. Jos lähetyksesi toimitus on viivästynyt, voit tarvittaessa olla yhteydessä asiakaspalveluumme p. 0600 94320 (ma-la klo.8.00-18.00, 1,84 €/vastattu puhelu + pvm/mpm).
No soitin. "Soititte Postin asiakaspalveluun. Paina numero X, jos haluat jotain. Paina numero C, jos haluat sen jälkeen jotain. Paina numero K, jos asiasi koskee jotain. Paina numero E, jos haluat keskustella ihmisen kanssa jne.. Kunnes sitten 'Olet jonossa numero 15'." No nyt on oltu puoli tuntia jonossa, varmaan maksankin tästä jotain ja olen jonossa numero 9.
Aargh. Mistä me maksetaan Postille? Posti ei kulje, ei ole asiakaspalvelua! Tätini lähetti mitalin FedExillä, mutta jostain syystä tulliin menon jälkeen Posti otti kopin ja sinne se jäi.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäköhän syystä niillä onkin asiat nytniin viturallaan?
Sen verran aavistelen, että johdon tahtotila.
Olin vuosikausia töissä posti - > itella firmoissa.
Nimenvaihtoa, palkanalennuksi joista emme saa(neet) kertoa.Julkisuuteen tupsahtelee asioita, on monenlaista hyshys-aihetta.
Katsokaa vaikka yöjakajien muuttumista pk.seudulla. Ei Riittaa ja Pekkaa vaan...
Palkkaus vedetty alas monta, monta kertaa. Aina eri nimillä.Nykyään näitä kommentteja ei enää poisTATETA vaikkapa täältä Av.lta.
Olin iloinen, kun viime vuonna joulukuussa tuli esiin Paatero-hommia ja muita, ja potkuja.
Meidät on vaiennettu niin monta kertaa.
Johto elää ökyillen. Todistettu.Post-ex
On rasistista syyttää Postin ongelmista sitä että se paljkaa työntekijöiksi muitakin kun valkoihoisia kantasuomalaisia. Voisit vähän miettiä mitä ajattelet. Oikeasti. Kaikilla on oineus työllistyä ja tehdä töitä kuten muillakin, ihan ihonväristä riippumatta.
Tää. Ne ongelmat johtuu ja on ihan muualla kuin työntekijöiden ihon värissä. Silti tuntuu ettei ihmiset tajua tätä vaan syyttää jatkuvasti tum_mi_a ja ul_ko_lai_sia varkaiksi kun posti ei kulje ja paketit seisoo. Hävettää tämä kansa. Ne oikeat ongelmat on ihan pelkästään pihiydessä ja ahneudessa, halutaan tehdä mahdollisimman suuret voitot mahdollisimman pienillä kuluilla jote kaikesta säästetään, porukkaa irtisanotaan ja tuotantoa ajetaan alas vaikka olisi nousikausi ja työvoimalle lisää tarvetta jotta ne rahalliset voitot jatkaisivat tasaista kiihtyvää kasvua.
Eikä postin väärinjakaminen ole mikään uusi juttu, sitä vaan tapahtuu nykyisin paljon isommassa mittakaavassa. Asuttiin 13 vuotta Turun Suikkilassa 90-luvulla ja 2000-luvun alussa ja siellä pyöri viheltävä postimies, joka ihan jatkuvaan tahtiin pisti postia vääriin luukkuihin. Meidänkin talossa naapurukset pudottelivat posteja sitten oikeisiin luukkuihin, ja joskus joku soitti ovikelloa ja kysyi, onko tärkeä kirjekuori tullut meille, kun heillä ei ole näkynyt. Pari kertaa soitin postinjakeluun (sellainen numero oli silloin vielä ja sieltä vastasi ihan oikeasti Turun kaupungin postinkulkua valvova ihminen) ja valitin viheltävästä postimiehestä ja numerossa tiedettiin kyllä, kenestä oli kysymys. Ehkä se sai moitteita, mutta taisi olla jonkun postin isokenkäisen sukulainen, koska potkuja ei saanut. Sinne se jäi viheltelemään, kun me muutimme pois v. 2005. Tosin siihen aikaan sentään yleensä aina postit löysivät perille, vaikkakin myöhässä, kun nyt näyttää olevan tavallisinta se, että postit jäävät ikuisiksi ajoiksi hukanteille. Itsekin odottelen tällä hetkellä TYKSistä epikriisiä, mutta lasku sentään tuli tänään perille...
Se sun epikriisi on kanta.fi luettavissa. Et saa paperilla mitään ellet ole erikseen sopinut.
Kyllä epikriisi saapuu kotiin ilman erillistä sopimusta. En ole koskaan sellaisesta sopinut ja kotiin se on tullut.
Ei saavu ainakaan meidän sairaanhoitopiirissä. Itse postittelen noita kaiket päivät ja vain heille joiden kanssa asiasta on erikseen sovittu. Muut saavat lukea kannasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoitko tullimaksun ja Postin käsittelymaksun? Itse maksoin ensin pelkän tullimaksun ja seuraavana päivänä Postin käsittelymaksun. Sain myös helpolla kiinni Postin aspan, joka selitti missä vika.
AAAARGH MÄ KUOLEN TÄHÄN ÄRSYTYKSEEN! Siis en tietenkään maksanut mitään Postin käsittelymaksua, koska se pitäisi vain itse tietää ja muistaa. Olisi kyllä tosi kiva palvelu, jos tullimaksun yhteydessä kerrottaisiin, ettei tullimaksu (tai vapautus tullimaksusta) riitä, vaan pitää vielä maksaa tyhjästä Postille.
No siitäpä se nyt sitten tietenkin kiikasti.
Mä. En. Enää. Ikinä. Toimita. Mitään. Asiaa. Postin. Kautta. Ennemmin maksan jonkun kuriirin lennot Timbuktusta tänne kuin laitan mitään Postin toimitettavaksi.
No nyt menee enää sitten varmaan kolme viikkoa, että se mitali tulee postissa..
ap
Siinä tullausilmoituksessa lukee nykyään myös että täytyy maksaa vielä erillinen käsittelymaksu tullimaksun lisäksi.
Siinä on ne pari erillistä otsikkoa, eli 1. Tullaus ja 2. Käsittelymaksu
Joo, kyllä se siinä lukee ja ihan selvästi. Itselle tuli pari kuukautta sitten paketti joka piti tullata. Ihan selvästi se siinä luki ja tullin sivuilla mainittiin myös että postille pitää maksaa maksu erillisenä. Eli kahdessa paikassa mainittiin tää postin käsittelymaksu. Oma moka tää nyt on ap:lle, ei ole lukenut viestejään kunnolla vaan toiminut kuten ennenkin.
Vaikka muuten posti kyllä on pyllystä, veivät mun paketin 20 kilsan päähän. Kiva hakee se sieltä polkupyörällä. Lähellä useampi postipiste. Eivätkö tosiaan mahtuneet mihinkään muualle? Olisko voinu odottaa vaikka päivän ja sitten viedä sen paketin lähempänä olevaan. Mieluummin odottaisin päivän tai pari kuin miettisin millä helvetillä mä sen paketin tuolta kaukaa haen. Edes kotiinkuljetusta ei tuolle saa tilattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En voi siirtää sinua ihmiskollegalleni, sillä vain minä palvelen asiakkaitamme täällä chatissa".
MIKÄ VITSI :D Kai nyt jokainen aikuinen ihminen osaa katsoa siitä lähetysten seurannasta, missä se järjestelmän mukaan se joku lähetys on. Asiakaspalveluun otetaan yhteyttä, kun se lähetys ei kulje eteenpäin. Mutta mitä tekee Posti? "Olen robotti. En ymmärrä mitään. Olen täällä mukapalvelemassa sinua."
Mulla on lähetysseuranta on sekoillut vaikka miten:
.
PAKETTI A
1 ilmoittaa että paketti on haettu vaikka ei ole haettu (jonkun sotu + allekirjoitus on hakukuittauksessa!)
2 sitten kun lopulta haet samaisen paketin niin ilmoittaa että paketti on taas haettu (nyt sama paketti on siis haettu 2 eri kertaa Postin mukaan)
3 tämän jälkeen ilmoittaa samasta paketista että se on noudettavissa (nyt sama paketti on siis noudettu 2 eri kertaa ja sen jälkeen se on vielä noudettavissa Postin mukaan)
.
PAKETTI B
1 tilaan ja maksan paketin
2 saan ilmoituksen että paketi on noudettavissa ja se on postiennakkopaketti ja sen voi maksaa täällä ja täällä vaikka paketti on jo maksettu
.
PAKETTI C
1 noudan paketin ja kuittaan sen
2 myöhemmin saan ilmoituksen että paketti on vielä noudettavissa siihen ja siihen päivään asti vaikka se on jo noudettu
.
JNE. JNE. JNE. Tässä vain pari esimerkkiä viime kuukausilta miten sontaa Posti ja sen järjestelmä on!
AV:n kappalejaottalu on nykyään melko kehno. Tarvitaan pisteitä väliin :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenvaihtoa, palkanalennuksi joista emme saa(neet) kertoa.Julkisuuteen tupsahtelee asioita, on monenlaista hyshys-aihetta.
Katsokaa vaikka yöjakajien muuttumista pk.seudulla. Ei Riittaa ja Pekkaa vaan...
Palkkaus vedetty alas monta, monta kertaa. Aina eri nimillä.Nykyään näitä kommentteja ei enää poisTATETA vaikkapa täältä Av.lta.
Olin iloinen, kun viime vuonna joulukuussa tuli esiin Paatero-hommia ja muita, ja potkuja.
On rasistista syyttää Postin ongelmista sitä että se paljkaa työntekijöiksi muitakin kun valkoihoisia kantasuomalaisia. Voisit vähän miettiä mitä ajattelet. Oikeasti. Kaikilla on oineus työllistyä ja tehdä töitä kuten muillakin, ihan ihonväristä riippumatta.
Tää. Ne ongelmat johtuu ja on ihan muualla kuin työntekijöiden ihon värissä. Silti tuntuu ettei ihmiset tajua tätä vaan syyttää jatkuvasti tum_mi_a ja ul_ko_lai_sia varkaiksi kun posti ei kulje ja paketit seisoo. Hävettää tämä kansa. Ne oikeat ongelmat on ihan pelkästään pihiydessä ja ahneudessa, halutaan tehdä mahdollisimman suuret voitot mahdollisimman pienillä kuluilla jote kaikesta säästetään, porukkaa irtisanotaan ja tuotantoa ajetaan alas vaikka olisi nousikausi ja työvoimalle lisää tarvetta jotta ne rahalliset voitot jatkaisivat tasaista kiihtyvää kasvua.
Eikä postin väärinjakaminen ole mikään uusi juttu, sitä vaan tapahtuu nykyisin paljon isommassa mittakaavassa. Asuttiin 13 vuotta Turun Suikkilassa 90-luvulla ja 2000-luvun alussa ja siellä pyöri viheltävä postimies, joka ihan jatkuvaan tahtiin pisti postia vääriin luukkuihin. Meidänkin talossa naapurukset pudottelivat posteja sitten oikeisiin luukkuihin, ja joskus joku soitti ovikelloa ja kysyi, onko tärkeä kirjekuori tullut meille, kun heillä ei ole näkynyt. Pari kertaa soitin postinjakeluun (sellainen numero oli silloin vielä ja sieltä vastasi ihan oikeasti Turun kaupungin postinkulkua valvova ihminen) ja valitin viheltävästä postimiehestä ja numerossa tiedettiin kyllä, kenestä oli kysymys. Ehkä se sai moitteita, mutta taisi olla jonkun postin isokenkäisen sukulainen, koska potkuja ei saanut. Sinne se jäi viheltelemään, kun me muutimme pois v. 2005. Tosin siihen aikaan sentään yleensä aina postit löysivät perille, vaikkakin myöhässä, kun nyt näyttää olevan tavallisinta se, että postit jäävät ikuisiksi ajoiksi hukanteille. Itsekin odottelen tällä hetkellä TYKSistä epikriisiä, mutta lasku sentään tuli tänään perille...
Se sun epikriisi on kanta.fi luettavissa. Et saa paperilla mitään ellet ole erikseen sopinut.
Kyllä epikriisi saapuu kotiin ilman erillistä sopimusta. En ole koskaan sellaisesta sopinut ja kotiin se on tullut.
Ei saavu ainakaan meidän sairaanhoitopiirissä. Itse postittelen noita kaiket päivät ja vain heille joiden kanssa asiasta on erikseen sovittu. Muut saavat lukea kannasta.
Vai niin, se on sitten muuttunut jossain vaiheessa. Toivottavasti ovat vain jättäneet kirjeen lähettämättä eikä se ole tippunut jonkun toisen postiluukkuun. Oma kanta palvelu minulla on käytössä ja siellä kyllä käyntini näkyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksoitko tullimaksun ja Postin käsittelymaksun? Itse maksoin ensin pelkän tullimaksun ja seuraavana päivänä Postin käsittelymaksun. Sain myös helpolla kiinni Postin aspan, joka selitti missä vika.
AAAARGH MÄ KUOLEN TÄHÄN ÄRSYTYKSEEN! Siis en tietenkään maksanut mitään Postin käsittelymaksua, koska se pitäisi vain itse tietää ja muistaa. Olisi kyllä tosi kiva palvelu, jos tullimaksun yhteydessä kerrottaisiin, ettei tullimaksu (tai vapautus tullimaksusta) riitä, vaan pitää vielä maksaa tyhjästä Postille.
Mä. En. Enää. Ikinä. Toimita. Mitään. Asiaa. Postin. Kautta. Ennemmin maksan jonkun kuriirin lennot Timbuktusta tänne kuin laitan mitään Postin toimitettavaksi.
ap
Siinä tullausilmoituksessa lukee nykyään myös että täytyy maksaa vielä erillinen käsittelymaksu tullimaksun lisäksi.
Jepa, mulla kävi ainakin niin ettei se käsittelymaksun maksu onnistunut posti.fi sivuilla. Soitin aspaan ja sanoivat, ettei toimi kaikilla asiakkailla. Miten se on mahdollista, ettei posti saa nettimaksua toimimaan kun pienet kivijalkaliikkeetkin onnistuvat siinä? Käsittelymaksun pystyi maksamaan postin toimipisteessä eli marssin sinne sitten että sain paketin tullista.
En ollut itsekään huomannut edes koko käsittelymaksu mainintaa...
Vierailija kirjoitti:
Tilasin paketin Norjasta. Se saapui Suomeen alle vuorokaudessa ja siirtyi postin kuljetettavaksi. Seurantapalvelusta oli nähtävissä, että paketti on Liedon lajittelukeskuksessa. No kiva, ihan "nurkan takana jo", ajattelin. Paketin lopullinen toimitusosoite olisi ollut Turun liepeillä. Vaan eipä tullut sinne. Se lähti Vantaalle, jossa se keräsi voimia kolmen päivän ajan. Seuraava havainto on, että paketti onkin Tampereella (!!). Tampereelta matka jatkui Pirkkalaan, josta lopulta parin päivän kuluttua se, uskokaa tai älkää, löysi tiensä perille. Paketti, jonka matka Suomeen saavuttuaan olisi ollut enää parikymmentä kilometriä oikealle omistajalleen, seikkaili noin 600 km sinne tänne. Posti ei voi mainoastaa olevansa tehokas. Eivätkä sen kuljetukset todellakaan ole "vihreitä" tai ympäristöystävällisiä.
Joo, ei ole vihreitä eikä ympäristöystävällisiä. Asun itsekin Turun liepeillä, ja on aivan normaalia että paketti kulkee reittiä Vantaa -Lieto- (Vantaa)- Tampere- mulle kotiin. Ilmankos on "kallista" ja "kannattamatonta" kuljetella ihmisten paketteja, kun ei noitten jakelussa ole päätä eikä häntää.
Saapumisilmoituksessa on
1. tullaus
-ohjeet tullauksen tekemiseen
2. käsittelymaksu
-ohje käsittelymaksun maksamiseen
On se kumma jos tuota ei huomaa. Turha siitä on postia syytellä. Kannattaa lukea ne saamansa viestit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin, se on sitten muuttunut jossain vaiheessa. Toivottavasti ovat vain jättäneet kirjeen lähettämättä eikä se ole tippunut jonkun toisen postiluukkuun. Oma kanta palvelu minulla on käytössä ja siellä kyllä käyntini näkyi.
Mihin sitä paperia siis edes tarvitset? Tuo turhanpäiväinen postittaminen tulee todella kalliiksi sairaanhoitopiireille eikä sitä siksi suositella kuin sellaisille vanhuksille ym. joilla ei ole mahdollisuutta käyttää kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jepa, mulla kävi ainakin niin ettei se käsittelymaksun maksu onnistunut posti.fi sivuilla. Soitin aspaan ja sanoivat, ettei toimi kaikilla asiakkailla. Miten se on mahdollista, ettei posti saa nettimaksua toimimaan kun pienet kivijalkaliikkeetkin onnistuvat siinä? Käsittelymaksun pystyi maksamaan postin toimipisteessä eli marssin sinne sitten että sain paketin tullista.
En ollut itsekään huomannut edes koko käsittelymaksu mainintaa...
Posti tuskin kuitenkaan on syyllinen siihen, että sinä itse et lue saamaasi viestiä. Kyllä se siellä lukee ja ihan selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En voi siirtää sinua ihmiskollegalleni, sillä vain minä palvelen asiakkaitamme täällä chatissa".
MIKÄ VITSI :D Kai nyt jokainen aikuinen ihminen osaa katsoa siitä lähetysten seurannasta, missä se järjestelmän mukaan se joku lähetys on. Asiakaspalveluun otetaan yhteyttä, kun se lähetys ei kulje eteenpäin. Mutta mitä tekee Posti? "Olen robotti. En ymmärrä mitään. Olen täällä mukapalvelemassa sinua."
.
PAKETTI A
1 ilmoittaa että paketti on haettu vaikka ei ole haettu (jonkun sotu + allekirjoitus on hakukuittauksessa!)
2 sitten kun lopulta haet samaisen paketin niin ilmoittaa että paketti on taas haettu (nyt sama paketti on siis haettu 2 eri kertaa Postin mukaan)
3 tämän jälkeen ilmoittaa samasta paketista että se on noudettavissa (nyt sama paketti on siis noudettu 2 eri kertaa ja sen jälkeen se on vielä noudettavissa Postin mukaan)
.
PAKETTI B
2 saan ilmoituksen että paketi on noudettavissa ja se on postiennakkopaketti ja sen voi maksaa täällä ja täällä vaikka paketti on jo maksettu
.
PAKETTI C
2 myöhemmin saan ilmoituksen että paketti on vielä noudettavissa siihen ja siihen päivään asti vaikka se on jo noudettu
.
JNE. JNE. JNE. Tässä vain pari esimerkkiä viime kuukausilta miten sontaa Posti ja sen järjestelmä on!
Mulla on kanssa käynyt niin että seurantatunnuksella kulkevaa pakettia ei ollut haettu.
Postin sivut kuitenkin näyttää että paketti olisi noudettu. Menin Postin noutopisteeseen selvittämään asiaa ja myyjä katsoi koneelta että paketti on noudettu, kuulemma koneelta löytyi noutajan nimi ja henkilötunnus, joku random.
Sanoin että en ole noutanut pakettia eikä kukaan muukaan. Myyjä katsoi hyllystä ja PAKETTI OLI SIELLÄ NOUTAMATTOMANA.
Eli pakettia ei ollut noudettu mutta seuranta valehteli, väitti että se olisi noudettu vaikka paketti oli visusti hyllyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
PAKETTI A
.
PAKETTI B
.
PAKETTI C
.
Mulla on kanssa käynyt niin että seurantatunnuksella kulkevaa pakettia ei ollut haettu.
Postin sivut kuitenkin näyttää että paketti olisi noudettu. Menin Postin noutopisteeseen selvittämään asiaa ja myyjä katsoi koneelta että paketti on noudettu, kuulemma koneelta löytyi noutajan nimi ja henkilötunnus, joku random.
Sanoin että en ole noutanut pakettia eikä kukaan muukaan. Myyjä katsoi hyllystä ja PAKETTI OLI SIELLÄ NOUTAMATTOMANA.
Eli pakettia ei ollut noudettu mutta seuranta valehteli, väitti että se olisi noudettu vaikka paketti oli visusti hyllyssä.
Ei yllätä.
Posti on vammainen laitos. Se on sekoillut jo vuosia. Nykyään yritän pysyä mahdollisimman paljon siitä erossa.
Lisää mustia jakelijoita..kiitos:-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sitä paperia siis edes tarvitset? Tuo turhanpäiväinen postittaminen tulee todella kalliiksi sairaanhoitopiireille eikä sitä siksi suositella kuin sellaisille vanhuksille ym. joilla ei ole mahdollisuutta käyttää kantaa.
En tarvitsekaan mihinkään, olen vain pitänyt itsestäänselvyytenä että kirje tulee kotiin ja huolestuin kun sitä ei tullut, kuvittelin että se on mennyt jollekkin väärälle henkilölle.
En tajua minäkään, miten noin sysipaska laitos voi sössiä asiansa niin täysin vuosi toisensa perään, eikä kukaan pysty saamaan tuonne mitään rotia.
Mun parhaat palat postin kanssa:
• Olin tilannut ulkomailta paketin. Lähettäjältä oli jäänyt mun sukunimestä yksi kirjain pois (tyyliin Siltanen -> Siltane). Etunimi, osoite ja puhelinnumero täsmäsivät ja mulla oli siitä paketista saapumisilmoitus, mutta ei - asiamiespostin ämmä vain heilutteli sitä pakettia vahingoniloisena mun nenän edessä ja totesi että sorry, no can do, en mä nyt voi antaa tätä. Olisi pitänyt ottaa yhteyttä siihen kiinalaiseen verkkokauppaan ja pyytää lähettämään postille joku lippulappu. Annoin olla.
• Olisin ymmärtänyt edellisen kohdan jos tuo sama tarkkuus toimisi myös toisin päin, mutta kun ei. Viimeksi kun paketti oli toimitettu mulle "kotiin", se oli viety todellisuudessa naapuriin. Naapuri oli sitten ottanut sen vastaan. Sain paketin sitten häneltä ja kaikki meni sinänsä ok, mutta mitäs sitten jos se naapuri olisi sattunut olemaan joku sekopää, ja lähetyksessä parhaassa tapauksessa jotakin arkaluonteista? Tein tuosta reklamaation ja vastaukseksi tuli että sorry, näitä sattuu ja pääasia että sait paketin joka tapauksessa. Not!!
• Lähetin kummitytölle synttärilahjaa. Maksoin postimaksut etukäteen Postin sovelluksessa, jossa myös merkkasin noutopisteeksi kummityttöä lähinnä olevan R-Kioskin pakettiautomaatin (sen sai valittua noutopisteeksi sovelluksen alasvetovalikosta). Varmuuden vuoksi vein paketin siihen samaiseen automaattiin, ettei se lähtisi seikkailemaan minnekään matkojen päähän. Mutta ei - posti kävi hakemassa sen paketin siitä automaatista, vei sen lajiteltavaksi (??) kokonaan eri kaupunkiin, ja toimitti sitten lopulta päivien päästä monen kilometrin päähän eri noutopaikkaan. Loogista, kustannustehokasta ja ympäristöystävällistä? Ei!!
En oikeasti tajua että keitä helvetin vatipäitä siellä oikein työskentelee suunnittelemassa näitä juttuja? Vai onko noille olemassa joku järkevä perustelu jonka ymmärtäminen vaan vaatisi vähän korkeampaa matikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Saapumisilmoituksessa on
1. tullaus
-ohjeet tullauksen tekemiseen
2. käsittelymaksu
-ohje käsittelymaksun maksamiseen
On se kumma jos tuota ei huomaa. Turha siitä on postia syytellä. Kannattaa lukea ne saamansa viestit.
Alapeukuttajat voi nyt kaivaa sen saamansa viestin esiin ja katsoa sitä saapumisilmoitusta. Siellä se käsittelymaksu todellakin lukee, jopa pariin otteeseen. Heti kirjeen alussa. Ja sitten toisen kerran vielä tuon 2. kohdan kohdalla.
Ei se todellakaan ole postin vika, jos aikuinen ihminen ei lue saamaansa viestiä. Posti on teille asian ilmoittanut, ihan selvästi. Ottakaa nyt hemmetissä itsekin jotain vastuuta tekemisistänne. Virheitä sattuu ja jos itse mokaa niin turha siitä on muita syytellä.
Oma moka on oma moka, mutta kyllä niitä riittää silti Postillakin.
https://seura.fi/asiat/tutkivat/postissa-joulupaketteja-lojuu-ulkosalla…
Vierailija kirjoitti:
En tajua minäkään, miten noin sysipaska laitos voi sössiä asiansa niin täysin vuosi toisensa perään, eikä kukaan pysty saamaan tuonne mitään rotia.
Mun parhaat palat postin kanssa:
• Olin tilannut ulkomailta paketin. Lähettäjältä oli jäänyt mun sukunimestä yksi kirjain pois (tyyliin Siltanen -> Siltane). Etunimi, osoite ja puhelinnumero täsmäsivät ja mulla oli siitä paketista saapumisilmoitus, mutta ei - asiamiespostin ämmä vain heilutteli sitä pakettia vahingoniloisena mun nenän edessä ja totesi että sorry, no can do, en mä nyt voi antaa tätä. Olisi pitänyt ottaa yhteyttä siihen kiinalaiseen verkkokauppaan ja pyytää lähettämään postille joku lippulappu. Annoin olla.
• Olisin ymmärtänyt edellisen kohdan jos tuo sama tarkkuus toimisi myös toisin päin, mutta kun ei. Viimeksi kun paketti oli toimitettu mulle "kotiin", se oli viety todellisuudessa naapuriin. Naapuri oli sitten ottanut sen vastaan. Sain paketin sitten häneltä ja kaikki meni sinänsä ok, mutta mitäs sitten jos se naapuri olisi sattunut olemaan joku sekopää, ja lähetyksessä parhaassa tapauksessa jotakin arkaluonteista? Tein tuosta reklamaation ja vastaukseksi tuli että sorry, näitä sattuu ja pääasia että sait paketin joka tapauksessa. Not!!
• Lähetin kummitytölle synttärilahjaa. Maksoin postimaksut etukäteen Postin sovelluksessa, jossa myös merkkasin noutopisteeksi kummityttöä lähinnä olevan R-Kioskin pakettiautomaatin (sen sai valittua noutopisteeksi sovelluksen alasvetovalikosta). Varmuuden vuoksi vein paketin siihen samaiseen automaattiin, ettei se lähtisi seikkailemaan minnekään matkojen päähän. Mutta ei - posti kävi hakemassa sen paketin siitä automaatista, vei sen lajiteltavaksi (??) kokonaan eri kaupunkiin, ja toimitti sitten lopulta päivien päästä monen kilometrin päähän eri noutopaikkaan. Loogista, kustannustehokasta ja ympäristöystävällistä? Ei!!En oikeasti tajua että keitä helvetin vatipäitä siellä oikein työskentelee suunnittelemassa näitä juttuja? Vai onko noille olemassa joku järkevä perustelu jonka ymmärtäminen vaan vaatisi vähän korkeampaa matikkaa?
Tuttavalle on myös valitettu että voinkohan minä nyt antaa tätä, kun sukunimen ä-kirjaimen tilalla on a. Oli saanut kumminkin.
Joulun alla olin kirjoittanut veljelleni valtakirjan hakea pakettini, siihen luonnollisesti oli laitettu lähetystunnuskin. Lähetin kopion itse postin viestistä veljelleni myös puhelimeen ihan varalta. Veli meni sitten hakemaan ja kyseessä oli postin ihan oma toimipiste. Täti ei suostunut aluksi antamaan pakettia, kun lähetystunnus ei ollut tullut suoraan postilta veljen puhelimeen...joo, ihme logiikka ja ilmeisesti riittämätön perehdytys on postin työntekijöillä.
PAKETTI A
PAKETTI B
PAKETTI C