Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Henkilöautoilijat, varautukaa! LVM:n kansliapäällikkö vahvisti Ylellä: Liikenteen päästövähennykset koskevat lähinnä teitä

Vierailija
11.01.2020 |

Marinin kosto köyhille. Vain rikkailla on oikeus ajaa autolla punavihreässä utopiassa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3d9f46ef-c09a-4975-b2d4-dff8459a6…

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää..

Vierailija
2/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on pakko käydä eikä joukkoliikennettä ole kaikkialla. Toinen vaihtoehto on jäädä kotiin makaamaan ja elää tukien varassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppärä keino tyhjentää loputkin tuota turhaa haja-asutusaluetta.  Kyllä suomalaiset neljään kaupunkiin mahtuvat ja maailma pelastuu.

Vierailija
4/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö ja sähkö, muita vaihtoehtoja ei ilmeisesti ole?

Vierailija
5/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pursiaisen mukaan biopolttoaine esimerkiksi diesel-autossa käytettynä on hyvä yksilötason ratkaisu, mutta siitä ei ole ”systeemitason” ratkaisuksi, koska biopolttoainetta ei pystytä tuottamaan kestävästi kaiken liikenteen tarpeisiin."

Mutta on se hyvä, että sähköä sensijaan riittää kun sitä saa töpselistä!

Vierailija
6/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on käytävä ja lapsien harrastuksissa ja kaupassa jne, vaikka bensiini maksaisi 6€ litra ja ajoneuvovero kaksi tonnia vuodessa! Tai ehkä sitten siinä vaiheessa ei käydä enää töissä. Ei se kannata, menee miinukselle.

Ihan oikeasti jo nyt monella on siinä ja siinä kannattaako edes käydä töissä tuolla maakunnissa kun on pitkä työmatka ja huono palkka. Tarpeeksi moni päättää jäädä kotiin niin yhtäkkiä työttömyys nousee monta prosenttia. Mitäs sitä sitten? Yhtälö on täysin mahdoton ja aivan utopiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ja eläimiä ei kaupunkikeskustoissa kasvateta ja tehtaatkin ovat asutuksen ulkopuolella tehdasalueilla ja metsäteollisuus metsässä. Pohjois-Suomessa ollaan käytännössä oman auton varassa.

Aikooko hallitus tehdä tiettyjen kansalaisten omaisuuden arvottomaksi tällä päätöksellä? Päätös laskisi kiinteistöjen ja autojen myyntiarvoa, ja niitä on verotettu arvokkaamman mukaan, eli todella epäreilua. Tähän ei pidä suostua!

Vierailija
8/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat navetan kupeeseen pienen metaaniaseman, niin joudut maksamaan veroa laskennallisen tuotannon mukaan, vaikka käytössä olisi vain 1 henkilöauto ja ajaisit sillä kuukaudessa 200 km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojalle kiitos lentäminen on päästötöntä! Siihen ei tarvitse puuttua.

Vierailija
10/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaa ja eläimiä ei kaupunkikeskustoissa kasvateta ja tehtaatkin ovat asutuksen ulkopuolella tehdasalueilla ja metsäteollisuus metsässä. Pohjois-Suomessa ollaan käytännössä oman auton varassa.

Aikooko hallitus tehdä tiettyjen kansalaisten omaisuuden arvottomaksi tällä päätöksellä? Päätös laskisi kiinteistöjen ja autojen myyntiarvoa, ja niitä on verotettu arvokkaamman mukaan, eli todella epäreilua. Tähän ei pidä suostua!

Lapset käyvät harkoissa bussilla. Tai harrastavat lähellä.

Bussillinjoja lisätään, kun käyttö kasvaa.

Joo, en kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaa ja eläimiä ei kaupunkikeskustoissa kasvateta ja tehtaatkin ovat asutuksen ulkopuolella tehdasalueilla ja metsäteollisuus metsässä. Pohjois-Suomessa ollaan käytännössä oman auton varassa.

Aikooko hallitus tehdä tiettyjen kansalaisten omaisuuden arvottomaksi tällä päätöksellä? Päätös laskisi kiinteistöjen ja autojen myyntiarvoa, ja niitä on verotettu arvokkaamman mukaan, eli todella epäreilua. Tähän ei pidä suostua!

Suomessa on asuttu maaseudulla jopa ennen auton keksimistä.

En silti kannata mitään autoilun hankaloittamisia. Harmittaa kun nyt ei uskalla ostaa ollenkaan uutta autoa, vaikka tarve olisi.

Vierailija
12/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän Välimeren maista on matalin pääomatulovero? Rahat onneksi riittäävät lähtemiseen, mutta pitäisi vähän optimoida minne. Vihervassarit voivat ihan keskenään jäädä rahoittamaan tätä touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole ilmastosta lainkaan vaan siitä, että hallitus ei saa työllisyystavoitettaan täyteen. Tarvitaan rahaa ja sitä on helpoin vaatia niiltä, joille ei haluta tarjota edullista julkista liikennettä. Käytännössä ensin on vähennetty tukea bussikuljetuksille ja pakotettu hankkimaan auto ja nyt sitten ryhdytään verottamaan kunnolla sitä, jos joku erehtyi asumaan muualle kuin Tampereelle, Turkuun tai Helsinkiin.

Vihreiden arvojen mukaisesti lentäminen ei saastuta. Eikä laivaliikenne.

Vierailija
14/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän köyhillä ennenkään ole ollut varaa omaan autoon. Mikä on muuttunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on ilmeisesti vain Helsinki?

Vierailija
16/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tämä koko homma on ihan mieletön paradoksi. Kun jos oikeasti haluttaisiin että päästöt vähenevät, pitäisi autokannan uudistua. Tämä edellyttää autoveron poistoa. Mutta sitten valtio ei saisikaan tarpeeksi rahaa, kun se ei saa rahaa autoverosta ja bensiiniäkin myytäisiin vähemmän.

No, mitä nyt tapahtuu. Suomalaiset ostavat käytettyjä autoja ulkomailta. Autokanta vanhenee ja vanhenee. Suomessa on niin paljon kannattavampaa ajaa tonnin louskulla ja remontoida sitä, että tuo hintaero ei umpeudu vaikka bensiini maksaisi kolme euroa litra. Ainoastaan köyhät kärsivät koska heillä ei joka tapauksessa ole rahaa muuhun kuin tonnin louskuun. Ja jos heillä ei ole siihen rahaa, niin sitten heillä ei ole käytettävissä autoa. Se tarkoittaa hyvin monien huonosti palkattujen ihmisten jäämistä kotiin, koska töissä ei kannata käydä.

Että päästöt ja päästöt. Jos niitä oikeasti halutaan vähentää, keinot olisivat 180 astetta erilaiset kuin mihin suuntaan nyt ollaan menossa. Mutta rahaahan tässä vain on tarkoitus kupata valtiolle kun valtio tekee vieläkin tappiota, vaikka ollaan nousukauden huipulla.

Vierailija
17/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on ilmeisesti vain Helsinki?

Kuka ne Vihreät, Vasemmistoliiton ja Demarit on valtaan äänestäneet? Tuskin ainakaan miehet, kun katsoo eduskuntaryhmien sukupuolijakaumia. Eikä tuohon pelkät Helsingin hipsteripimut riitä.

Vierailija
18/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sit on jäätävä kotiin makoilemaan, jos autoilusta tehään noin kallista.Ei kannata enää töissä käydä.En usko että ihan äkkiä alkaa julkinen liikenne täällä kulkea.

Vierailija
19/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulipunatyttöjä ei kiinnosta kanttisten murheet! Tykkäävät lennellä kyllä itse ja hymyillä ulkomaisille medioille. Suomessa auvotaan päätä jopa eduskunnassa.

Vierailija
20/109 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko duunarimiehille työajovähennys? Tää vähentää työllisyyttä kun maalla ja kehä kolmosen ulkopuolella ei kannata käydä enää töissä. Veikkaan että bussilinjoja ei tule lisää