Onko totta, että 70-luvulla farkut puettiin kosteina päälle, koska niiden piti olla mahdollisimman tiukat?
Ja farkkukangas silloin venymätöntä eikä antanut lainkaan periksi kuivana?
Kommentit (102)
Vielä 80 luvun alussakin tätä tehtiin....
Ja selälleen sängylle, vatsa sisään että sai vetskarin kiinni.
Eikä... Eikö tullut mitään iho-ongelmia? Luulisi, että ärtyisi, jos pitää märkiä vaatteita.
Siis pukijanko piti olla kosteana vai farkkujen?
Kuinka märät niiden piti olla? Kestikö kauan, että kuivui päällä?
Pesun jälkeen piti todella kiskoa niitä jalkaan. Oli jäykkä kangas ja kutistuiko se?
Tiukkuuden lisäksi ne kutistuivat jonkin verran pesussa, mutta palautuivat kun veti kosteana päälle. Nim. Selällään lattialle Leviksiä kiskonut
Nykyisin kapeissa farkuissa käytetään elastiinia, jota ennen ei ollut. Jokainen saa pienen maistiaisen kuivista farkuista, mitä ne voisivat olla, jos ne sisältävät 100% puuvilla. Ei jousta, ei.
Muistan vielä, kun olin ostamassa farkkuja, olivat niin tiukat että myyjä tuli sovituskoppiin mukaan vetämään vetskaria kiinni. Beavers-merkkiset olivat.
Ei ollut kaikki noin typeriä. Mulla oli sopivan kokoiset farkut.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinä olitkin se luokkasi koulukiusattu. Oliko sen arvoista?
Vierailija kirjoitti:
Ei märät , mutta jonkin verran kosteat vyötäröltä varsinkin jotta sai ne kiinni. Ei niitä tuntitolkulla tarvinnut pitää. Kannatti myös kyykätä ja muutenkin " venytellä" ne päällä niin oli sitten sopivat kun kuivana veti ylleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinä olitkin se luokkasi koulukiusattu. Oliko sen arvoista?
Mitä sä höpötät?
Tuota tehtiin jo 60-luvun alkupuolella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei märät , mutta jonkin verran kosteat vyötäröltä varsinkin jotta sai ne kiinni. Ei niitä tuntitolkulla tarvinnut pitää. Kannatti myös kyykätä ja muutenkin " venytellä" ne päällä niin oli sitten sopivat kun kuivana veti ylleen.
Aa, okei. Eli ne siis muokattiin muotoonsa kosteina ja sit annettiin kuivua ja vasta sitten varsinaisesti puettiin päälle.
Ja vielä tähän löysähkösti liittyen, ne kutistuivat myös pituudessa. Siksi ne kannatti yleensä pestä ainakin kerran ennen lyhentämistä. Ja huomioida ostaessa etteivät sitten jääneet puoli tankoon.
Todella hyvin meni 27" Beaversit jalkaan silloin 70-luvulla, kun ei ollut grammaakaan ylimääräistä painoa, eikä ihonalaisrasvaa hyllyämässä. Joskus joutui laittamaan märkänä päälle, kun ei joutanut kuivattelemaan. Vähän oli toinen vauhti ja meno +/- 50vuotta sitten.
Jos ne pääsi kuivumaan niin pysyivät itsekseen lattialla pystyssä.
Totta on