Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avuttomia vanhempi bussissa

Vierailija
05.03.2008 |

Eilen bussiin tuli nuori pariskunta n 4-vuotiaan kanssa ja pentu vinkui jo valmiiksi kun tulivat kyytiin. Matkan aikana kakara halusi vaihtaa paikkaa neljä kertaa ja isä meni nöyrästi perässä. Lapsi kailotti kovaan ääneen kommentteja muista matkustajista ja isä lisäsi vettä myllyyn nimittelemällä matkustajia mummeleiksi sun muiksi. Siinä kyllä kakara pyöritti isäänsä kympillä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran tilaa on niin ihan sama.

Vierailija
2/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitinsä kanssa keskiovesta rattaissa. Röyhkeästi nämä ilmaismatkalaiset siirtyivät keskikohdasta penkkiin istumaan, vaikka paikat on tarkoitettu maksaville asiakkaille. Röyhkeydellä vissiin pärjää nykymaailmassa. Ja heillä oli vielä kaksostenrattaat, eli veivät kaksien vaunujen paikan jo muutenkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä joudun joskus kuskaamaan lähes 4-vuotiasta rattaissa myös julkisissa kulkuvälineissä, kun on tarkoitus sitten kävellä takaisin n. 3 kilometrin kotimatka. En tiedä koska lapsen saisi kävelemään tuon kolme kilometriä kun harva aikuinenkaan viitsii...

Vierailija
4/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penkissä saa istua vaikka rattaat. Ei ne väärin tehneet.

Vierailija
5/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suotavaa liikkuvassa bussissa. Kenen syy, jos kakara paiskautuu lattiaan äkkijarrutuksessa, koska on lähtenyt paikaltaan liikkeelle.

Vierailija
6/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain rajaa röyhkeydelläkin pitäisi olla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut, että bussissa olisi erikseen maksavien ja maksamattomien paikkoja. Onko sitten myös erilaisten alennusryhmien puolikkaita, kolmeneljäsosa- ym. paikkoja? Ai niin, eiväthän myöskään koululaiset saa jonkun puhetavan mukaan istua bussissa. Miksi alennushinnan maksavat vanhukset sitten vievät kokonaisen paikan?

Vierailija
8/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi, mulla on kuukausikortti, voimassa silloinkin kun joskus kuskaan lapsia rattaineen. Ihan maksan matkasta koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lipun maksavat tulevat etuovesta, ei ole maksuautomaattia keskikohdassa bussia

Vierailija
10/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä niin monesti kirjotetaan rattaissa istuvista isoista lapsista, joiden vanhemmat ilmaiseksi matkustavat.



Mulle ihan sama miten kukakin liikkuu. Itse olen sitä mieltä että paikka valitaan ja siinä istutaan. Ihan sen vuoksi että ei ole turvallista koko ajan vaihtaa paikkaa. Bussikuskit on välillä niin hurjia ajotyyliltään :)



Mutta ei mua haittaa jos joku tekee toisin ja tilaa on. Jos lapsi rupeaisi ihmisiä kommentoimaan ikävästi, niin siihen kyllä puuttuisin.



Me kuljetaan niin harvoin bussilla, metrolla tai junalla, että mun lapset kyllä ihan mielellään istuvat pa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, istuvat paikoillaan, koska se on heille elämys tai joku. Istua napottavat ikkunapaikalla ja katselevat maisemia :)

Vierailija
12/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo muutkin ovat todenneet, voi rattaiden kanssa liikkuvalla olla taskussa kuukausikortti. Yllätys yllätys, kaikkien maailma ei pyöri tarjousten ja ilmaisjakelujen ympärillä. Joskus bussin valintaan voi olla myös logistinen syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

idea kärryjen kanssa on juuri se, ettei tarvitse turvallisuussyistä mennä näyttämäään lippua kuskille. mutta lippu voi siis olla voimassa (joko kerta- tai kuukausilippu). eli lakkaa jo!

Vierailija
14/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia on tietty jos bussi on lähes täynnä, niin sitten lapsi istuu rattaissa ja minä seison.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-6-vuotiasta lasta lastenvaunuissa, rattaissa tai pyörätuolissa kuljettava henkilö saa matkustaa ilman lippua joukkoliikennevälineissä (ei U-linjojen busseissa, paitsi linjalla 874).



Lapsen ei tarvitse olla vaunuissa tai rattaissa. Lasta kuljettava henkilö voi jättää lastenvaunut tai rattaat keski- tai takasillalle ja mennä lapsen kanssa istumaan.



Vierailija
16/16 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävä vinkuintiaani pentu tuntui olevan, onneksi matkani ei kovin kauan kestänyt. ja meilläpäin lukee liikennöisijän ohjeissa, että matkustaja on vastuussa rattaista ja niistä tulee pitää kiinni koko matkan ajan. Nämä kyseiset kaksostenrattaat lähtivät liikkelle kesken matkan ja vyöryivät kanssamatkustajien päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi