Hesarissa juttu Anni Sinnemäen kaverista Janne Saarikivestä
Vaikuttaa tosi epäkypsältä ja typerältä. Eikä ainakaan yhtään eko, kun omakotitalon pihassa on kaupunkimaasturi! Helsingissä! Mikä ääliö.
Ja kohta viisikymppisellä miehellä on jääkaapin ovessa kuva lukiosta, kun se oli hänen mielestään elämän parasta aikaa. Miten säälittävää.
Kommentit (189)
Menkäähän nyt tuomitsijat muualle purkamaan pahaa oloanne. Menkää vaikkapa auttamaan jotakuta tarvitsevaa.
Vierailija kirjoitti:
Menkäähän nyt tuomitsijat muualle purkamaan pahaa oloanne. Menkää vaikkapa auttamaan jotakuta tarvitsevaa.
Sorry mutta valta-asemassa olevalta on voitava odottaa enemmän kuin satunnaiselta tavikselta joka aukoo päätään netissä tai jossain. Professori joka tuntee tärkeitä vallassa olevia ihmisiä on itsekin valta-asemassa.
Saarikiven lapset käyvät nyt toukolalaista päiväkotia, mutta aikaisemmin he joutuivat siirtymään lapsiruuhkan tieltä vuodeksi Viikkiin.
Tutkijalle päiväkotien vertaileminen oli opettavaista.
”Viikissä puolet lapsista oli mahmudeja ja manueloja, täällä Toukolassa on vain eetuja ja viimoja, ja kaikilla vaalea tukka ja pigmentti.”
Saarikivi on viettänyt erään tutkimusprojektinsa takia runsaasti aikaa itähelsinkiläisessä peruskoulussa. Hänen mukaansa asuinalueiden eriytyminen on edennyt Helsingissä pitemmälle kuin halutaan myöntää.
”Selvähän se on, että moni liberaali kansanedustaja tai professori ei vaihtaisi omaa samankaltaisten naapureiden aluettaan vuokrakerrostaloon Jakomäessä.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkäähän nyt tuomitsijat muualle purkamaan pahaa oloanne. Menkää vaikkapa auttamaan jotakuta tarvitsevaa.
Sorry mutta valta-asemassa olevalta on voitava odottaa enemmän kuin satunnaiselta tavikselta joka aukoo päätään netissä tai jossain. Professori joka tuntee tärkeitä vallassa olevia ihmisiä on itsekin valta-asemassa.
”Valta-asemassa”? Ei hänellä minuun ainakaan mitään valtaa ole. Olet heikkoa tekoa, ellet hänen mielipiteitään pysty kestämään.
Minäkin tunnen työni puolesta vallassa olevia, mutta ei se minulle mitään valtaa anna.
Vierailija kirjoitti:
Saarikiven lapset käyvät nyt toukolalaista päiväkotia, mutta aikaisemmin he joutuivat siirtymään lapsiruuhkan tieltä vuodeksi Viikkiin.
Tutkijalle päiväkotien vertaileminen oli opettavaista.
”Viikissä puolet lapsista oli mahmudeja ja manueloja, täällä Toukolassa on vain eetuja ja viimoja, ja kaikilla vaalea tukka ja pigmentti.”
Saarikivi on viettänyt erään tutkimusprojektinsa takia runsaasti aikaa itähelsinkiläisessä peruskoulussa. Hänen mukaansa asuinalueiden eriytyminen on edennyt Helsingissä pitemmälle kuin halutaan myöntää.
”Selvähän se on, että moni liberaali kansanedustaja tai professori ei vaihtaisi omaa samankaltaisten naapureiden aluettaan vuokrakerrostaloon Jakomäessä.”
Nyt Puhos on jäänyt suurempien kauppakeskusten varjoon ja odottaa ratkaisua kohtalostaan. Tiloissa toimii paljon ma*hanm*uttajien liikkeitä, kuten Alanya Oriental Market, kahvila Banadir ja ravintola Kirkuk, joka on yksi Janne Saarikiven kantapaikoista. Saarikiven mielestä Puhos onkin parhaimmillaan juuri tällaisena.
”Minua viehättää se monikielisyys, m*nikulttu*risuus ja todellisuuksien päällekkäisyys. Tämä on oikeasti kansainvälinen paikka.”
Eli monikielisyys ja m*nikulttu*risuus on jännää, kunhan se on kaukana omasta elämästä. Voi käydä olemassa cool ja sitten palata sinne Toukolaan, omalla katumaasturilla tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteet ainakin tuntuu täysin ehdottomilta, vaikkei niissä hirveästi järkeä olekaan. Herra tuntuu arvostavan ennakkoluuloihinsa sopivaa illuusiota ympärillään enemmän kuin ihmisiä jotka oikesti saavat hyviä ja hyödyllisiä asioita aikaan.
Täsmälleen. Selittää scheissea siitä, miten ei tykkää edistyksestä. Silti myöntää, että edistys lääketieteessä pelasti itsensä kuuroutumiselta ja kuolemalta. Mikä waste of space.
Vierailija kirjoitti:
Saarikiven lapset käyvät nyt toukolalaista päiväkotia, mutta aikaisemmin he joutuivat siirtymään lapsiruuhkan tieltä vuodeksi Viikkiin.
Tutkijalle päiväkotien vertaileminen oli opettavaista.
”Viikissä puolet lapsista oli mahmudeja ja manueloja, täällä Toukolassa on vain eetuja ja viimoja, ja kaikilla vaalea tukka ja pigmentti.”
Saarikivi on viettänyt erään tutkimusprojektinsa takia runsaasti aikaa itähelsinkiläisessä peruskoulussa. Hänen mukaansa asuinalueiden eriytyminen on edennyt Helsingissä pitemmälle kuin halutaan myöntää.
”Selvähän se on, että moni liberaali kansanedustaja tai professori ei vaihtaisi omaa samankaltaisten naapureiden aluettaan vuokrakerrostaloon Jakomäessä.”
Miksi ei pitänyt lapsiaan siellä Viikissä? Kun se on niin ihqua.
En ole oikein koskaan innostunut tämän egoistisen proffan jutuista, mutta pakko hänelle on ainakin yksi sulka hattuun antaa siitä, että sai aikoinaan Liberan pelle Pursiaisen haukkumaan hänen uudenvuodenpuheensa aivan pystyyn. Pakko hänessä on siis jotain hyvää olla, kun Liberalta haukkumiset sai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarikiven lapset käyvät nyt toukolalaista päiväkotia, mutta aikaisemmin he joutuivat siirtymään lapsiruuhkan tieltä vuodeksi Viikkiin.
Tutkijalle päiväkotien vertaileminen oli opettavaista.
”Viikissä puolet lapsista oli mahmudeja ja manueloja, täällä Toukolassa on vain eetuja ja viimoja, ja kaikilla vaalea tukka ja pigmentti.”
Saarikivi on viettänyt erään tutkimusprojektinsa takia runsaasti aikaa itähelsinkiläisessä peruskoulussa. Hänen mukaansa asuinalueiden eriytyminen on edennyt Helsingissä pitemmälle kuin halutaan myöntää.
”Selvähän se on, että moni liberaali kansanedustaja tai professori ei vaihtaisi omaa samankaltaisten naapureiden aluettaan vuokrakerrostaloon Jakomäessä.”
Nyt Puhos on jäänyt suurempien kauppakeskusten varjoon ja odottaa ratkaisua kohtalostaan. Tiloissa toimii paljon ma*hanm*uttajien liikkeitä, kuten Alanya Oriental Market, kahvila Banadir ja ravintola Kirkuk, joka on yksi Janne Saarikiven kantapaikoista. Saarikiven mielestä Puhos onkin parhaimmillaan juuri tällaisena.
”Minua viehättää se monikielisyys, m*nikulttu*risuus ja todellisuuksien päällekkäisyys. Tämä on oikeasti kansainvälinen paikka.”
Eli monikielisyys ja m*nikulttu*risuus on jännää, kunhan se on kaukana omasta elämästä. Voi käydä olemassa cool ja sitten palata sinne Toukolaan, omalla katumaasturilla tottakai.
Jännä muuten että sama puhos kelpaa sekä muualla asuville vihreille idylliksi että muualla asuville persuille esimerkiksi täydellisestä katastrofista. Kumpikaan porukka ei siis asu paikalla mutta uskoo sen kummemmin miettimättä omiin ennakkoluuloihin sopivan tarjotun mielikuvan ja toistelee sitä kavereilleen totuutena.
Olen asunut lähistöllä eli itähelsingissä nyt yli 20v ja kuljen siitä välillä ohi tai käyn jossain liikkeissä. Liikkeet ja tarjonnan monipuolisuus on tässä selvästi kutistunut eli ostari kapakoituu sen sijaan että tarjolla olisi monipuolisemmin erilaisia liikkeitä kuten ennen. Puhoksessa on ongelmana se tuleva purkuprojekti (jos se sitten tulee joskus).
Sama vika myös kontulan ostarilla jossa on nykyään kait kolmisenkymmentä kapakkaa ja ruokapaikkaa ja viimevuosina parturien määrä on ainakin kaksinkertaistunut. Erikoisliikkeet on kadonneet melkein kaikki. Sanoisin noita slummiutumisen merkeiksi eli aluetta ei aktiivisesti kehitetä niin liikkeet muuntuu yksi kerrallaan sille alalle mistä saa helpoimmin rahaa ja uudet yrittäjät ei lopulta halua sinne keskelle minkään erikoisliikkeensä kanssa koska asiakkaat ei halua tulla liikkeisiin joihin kävellään (kuten kontulassa) sen paikallisen vakioördääjäjengin ja terassien ja muiden ostarin nurkissanotkujien lomassa.
Sitten joku keskustan lasipalatsitoimitusten median edustaja käy kerran parissa vuodessa paikalla ja kirjoittaa ääripositiivisen jutun ihanasta etnisestä pöhinästä joka on vallannut kontulan ostarin erilaisine ruokapaikkoineen. Tai haastattelee paikallista denojengiä jonka mielestä tää nykyinen "yhteisöllisyys" eli se että juopot on vallanneet kavereineen koko paikan on just ihanaa.
Ihan turha noita hesarilinkkejä tänne laittaa, kun ei niitä näe lukea kuin Hesarin tilaajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarikiven lapset käyvät nyt toukolalaista päiväkotia, mutta aikaisemmin he joutuivat siirtymään lapsiruuhkan tieltä vuodeksi Viikkiin.
Tutkijalle päiväkotien vertaileminen oli opettavaista.
”Viikissä puolet lapsista oli mahmudeja ja manueloja, täällä Toukolassa on vain eetuja ja viimoja, ja kaikilla vaalea tukka ja pigmentti.”
Saarikivi on viettänyt erään tutkimusprojektinsa takia runsaasti aikaa itähelsinkiläisessä peruskoulussa. Hänen mukaansa asuinalueiden eriytyminen on edennyt Helsingissä pitemmälle kuin halutaan myöntää.
”Selvähän se on, että moni liberaali kansanedustaja tai professori ei vaihtaisi omaa samankaltaisten naapureiden aluettaan vuokrakerrostaloon Jakomäessä.”
Nyt Puhos on jäänyt suurempien kauppakeskusten varjoon ja odottaa ratkaisua kohtalostaan. Tiloissa toimii paljon ma*hanm*uttajien liikkeitä, kuten Alanya Oriental Market, kahvila Banadir ja ravintola Kirkuk, joka on yksi Janne Saarikiven kantapaikoista. Saarikiven mielestä Puhos onkin parhaimmillaan juuri tällaisena.
”Minua viehättää se monikielisyys, m*nikulttu*risuus ja todellisuuksien päällekkäisyys. Tämä on oikeasti kansainvälinen paikka.”
Eli monikielisyys ja m*nikulttu*risuus on jännää, kunhan se on kaukana omasta elämästä. Voi käydä olemassa cool ja sitten palata sinne Toukolaan, omalla katumaasturilla tottakai.
Jännä muuten että sama puhos kelpaa sekä muualla asuville vihreille idylliksi että muualla asuville persuille esimerkiksi täydellisestä katastrofista. Kumpikaan porukka ei siis asu paikalla mutta uskoo sen kummemmin miettimättä omiin ennakkoluuloihin sopivan tarjotun mielikuvan ja toistelee sitä kavereilleen totuutena.
Olen asunut lähistöllä eli itähelsingissä nyt yli 20v ja kuljen siitä välillä ohi tai käyn jossain liikkeissä. Liikkeet ja tarjonnan monipuolisuus on tässä selvästi kutistunut eli ostari kapakoituu sen sijaan että tarjolla olisi monipuolisemmin erilaisia liikkeitä kuten ennen. Puhoksessa on ongelmana se tuleva purkuprojekti (jos se sitten tulee joskus).
Sama vika myös kontulan ostarilla jossa on nykyään kait kolmisenkymmentä kapakkaa ja ruokapaikkaa ja viimevuosina parturien määrä on ainakin kaksinkertaistunut. Erikoisliikkeet on kadonneet melkein kaikki. Sanoisin noita slummiutumisen merkeiksi eli aluetta ei aktiivisesti kehitetä niin liikkeet muuntuu yksi kerrallaan sille alalle mistä saa helpoimmin rahaa ja uudet yrittäjät ei lopulta halua sinne keskelle minkään erikoisliikkeensä kanssa koska asiakkaat ei halua tulla liikkeisiin joihin kävellään (kuten kontulassa) sen paikallisen vakioördääjäjengin ja terassien ja muiden ostarin nurkissanotkujien lomassa.
Sitten joku keskustan lasipalatsitoimitusten median edustaja käy kerran parissa vuodessa paikalla ja kirjoittaa ääripositiivisen jutun ihanasta etnisestä pöhinästä joka on vallannut kontulan ostarin erilaisine ruokapaikkoineen. Tai haastattelee paikallista denojengiä jonka mielestä tää nykyinen "yhteisöllisyys" eli se että juopot on vallanneet kavereineen koko paikan on just ihanaa.
Hyvä kommentti. Niin uskomattoman teennäistä asua omakotitalossa Toukolassa katumaasturi pihassa, käydä joskus käväisemässä siellä ja sitten hehkuttaa, miten upeaa on. Samalla kun myöntää julkisesti, ettei haluaisi asua siellä tai pitää lapsiaan siellä päiväkodissa.
LOUNASHETKEN jälkeen professori Saarikivi painaa teräväkärkisen käärmenahkaisen saappaansa kaasupolkimelle ja ohjailee maastoautonsa kohti Itäväylää.
Eli yksityisautoilee maasturilla Helsingissä ja käyttää käärmeennahkaa. Sekä asuu omakotitalossa. Koiran kanssa. Ja tämä on joku vihreän kuplan idoli? Hypocrisy much.
Koulukiusaamisen uhreista saattaa tulla tuollaisia jotka vaihtelee äärimmäisen itsekeskeisyyden ja tärkeilyn ja sitten itsensä halventamisen välillä.
Yleisradion viime huhtikuisen tiedonannon mukaan professori Saarikivi on vastikään laskenut huvijahtinsa avion satamasta eron katkeromerelle.
Propagandaministeriö Hesarin Saarikivestä viime viikonlopulle laatima neroutta, kiihkoa, valta-asemaa ja käärmeennahkaa tihkuva ja henkilöpalvonnalla kuorruteltu kuukausiliitteen juttu on toisin sanoen uuskielestä suomeksi käännettynä Saarikiven treffi-ilmo, naaraskatiska, ukkometson soidintanssi ym. Eli samaa genreä kuin kiertoon pistettyjen änärimissien täytteet törrössä ja kuumakesä edessä -kujerrukset iltapäivälehtien sivuilla.
Mutta miksi ihmeessä koppeloa soitivan nomenklatuura-alfan treffi-ilmoitusta koristavat punakupla-potkulaudan ja aids leskien kutomien vegaaniespandrillojen sijasta fas*smin pimeyttä signaloivat musta maasturi ja käärmeennahkasaappaat? Ettei vain stop deportat*ons plakaatteja tuhertelevan malliyksilön julkisuuskuvan alla kupli taantumuksellinen ja sopeutumaton aines, jonka mielestä muikkelia metsästäivä karju ei valtakunnan laajalevikkisimmässä lehdessä potkulautaile espandrillot jalassa Puhokseen syömään soijakiveksiä limekorianteripedillä, vaan asettaa toimittajan ja kuvaajan läsnäollessa käärmeennahkasaappaan kaasupolkimelle ja suuntaa karjapuskurin kohti viidakon ja tuoreen vuohenveren katkuista horisonttia. Sillä karjaahan idässä riittää. Niin, Itä-Helsingissä. Vihervasemmiston vaalikarjaa.
Silminkantamattomiin.
"Saarikivi on polyglotti ja hallitsee itämerensuomalaisista kielistä suomen, viron, vepsän ja karjalan; saamelaiskielistä pohjoissaamen, jonka lisäksi ymmärtää eräitä muita saamen kieliä sekä joitakin niiden murteita; muista suomensukuisista kielistä permiläiskielet komin ja udmurtin, volgalaiskielistä marin ja ersän sekä ugrilaiskieli unkarin; germaanikielistä englannin, saksan ja ruotsin sekä muista indoeurooppalaisista kielistä venäjän, kreikan ja latinan sekä muista kielistä muun muassa turkin, arabian ja japanin – joskaan kaikkia hän ei puhu yhtä sujuvasti kuin esimerkiksi viroa."
Mitäs itse olette tehneet elämässänne?
Neuvostoliitto sentään koulutti polygloteista kansainvälisien tason vakoojia. Saarikivi sen sijaan on kunnostautunut skinheadien facebook lurkkaamisessa jo lähes vuosikymmenen ajan.
Vierailija kirjoitti:
"Saarikivi on polyglotti ja hallitsee itämerensuomalaisista kielistä suomen, viron, vepsän ja karjalan; saamelaiskielistä pohjoissaamen, jonka lisäksi ymmärtää eräitä muita saamen kieliä sekä joitakin niiden murteita; muista suomensukuisista kielistä permiläiskielet komin ja udmurtin, volgalaiskielistä marin ja ersän sekä ugrilaiskieli unkarin; germaanikielistä englannin, saksan ja ruotsin sekä muista indoeurooppalaisista kielistä venäjän, kreikan ja latinan sekä muista kielistä muun muassa turkin, arabian ja japanin – joskaan kaikkia hän ei puhu yhtä sujuvasti kuin esimerkiksi viroa."
Mitäs itse olette tehneet elämässänne?
Tekevätkö nuo (kenties hieman liioitellut) kielelliset saavutukset miehestä jotenkin vähemmän tekopyhän?
Vierailija kirjoitti:
Yleisradion viime huhtikuisen tiedonannon mukaan professori Saarikivi on vastikään laskenut huvijahtinsa avion satamasta eron katkeromerelle.
Propagandaministeriö Hesarin Saarikivestä viime viikonlopulle laatima neroutta, kiihkoa, valta-asemaa ja käärmeennahkaa tihkuva ja henkilöpalvonnalla kuorruteltu kuukausiliitteen juttu on toisin sanoen uuskielestä suomeksi käännettynä Saarikiven treffi-ilmo, naaraskatiska, ukkometson soidintanssi ym. Eli samaa genreä kuin kiertoon pistettyjen änärimissien täytteet törrössä ja kuumakesä edessä -kujerrukset iltapäivälehtien sivuilla.🤣 hyvä sanavarasto sulla
Mutta miksi ihmeessä koppeloa soitivan nomenklatuura-alfan treffi-ilmoitusta koristavat punakupla-potkulaudan ja aids leskien kutomien vegaaniespandrillojen sijasta fas*smin pimeyttä signaloivat musta maasturi ja käärmeennahkasaappaat? Ettei vain stop deportat*ons plakaatteja tuhertelevan malliyksilön julkisuuskuvan alla kupli taantumuksellinen ja sopeutumaton aines, jonka mielestä muikkelia metsästäivä karju ei valtakunnan laajalevikkisimmässä lehdessä potkulautaile espandrillot jalassa Puhokseen syömään soijakiveksiä limekorianteripedillä, vaan asettaa toimittajan ja kuvaajan läsnäollessa käärmeennahkasaappaan kaasupolkimelle ja suuntaa karjapuskurin kohti viidakon ja tuoreen vuohenveren katkuista horisonttia. Sillä karjaahan idässä riittää. Niin, Itä-Helsingissä. Vihervasemmiston vaalikarjaa.
Silminkantamattomiin.
Oksettavaa että on koira.