Äänestys: Pitäisikö puhelinmyynti kieltää?
Kommentit (98)
Ei pitäisi. Sen sijaan kaikki puhelinmyyntiä harjoittavat yritykset ja muut instanssit pitäisi velvoittaa käyttämään puhelinnumesarjoja, jotka on määritelty vain puhelinmyynnin käyttöön. Tavallisten puhelin- ja matkapuhelinnumeroiden käyttö puhelinmyyntiin pitäisi kieltää heti.
Kansalaisaloite Puhelinmyynnin kieltämisestä. Nro: 3524
"Ehdotan että eduskunta ryhtyy välittömästi valmistelemaan lakimuutosta, joka kieltäisi puhelinmyynnin niin ettei asiakkaalle soitettaessa voisi sopimusta vahvistaa vaan vahvistukseen tarvittaisiin joko paperillinen tai sähköinen allekirjoitus.
...
Puhelinmyynnissä ongelmia aiheuttaakin lähinnä seuraavat asiat:
- Liittymän omistaja on joku muu kuin käyttäjä (Lapsien liittymät yms.)
- Suomalaisen hyväntahtoisuus - ei haluta sanoa ei.
- Ikäihmiset, jotka eivät ymmärrä puhelun tarkoitusta.
- Tuntemattomiin puheluihin vastataan yhä harvemmin.
- Sopimuksien sisältöä on vaikea ymmärtää puhelinkeskustelussa.
- Vastaaja ei voi varmasti tietää kuka soittaa eikä soittaja tietää kuka vastaa."
Lukekaa tämä juttu:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0692389d-34b6-4fd1-b85d-e3aa5ee49562
Jokainen voi itse kieltäytyä puhelinmyynnistä. Puhelinnumero ilmoittetaan ns. Robinson -rekisteriin. Kielto on puhelinnumerokohtainen ja se on voimassa kolme vuotta. Kiellon hankkiminen maksaa puhelinlaskussa vajaan euron.
Etämyynnissä tilatun palvelun voi AINA peruuttaa kahden viikon sisällä. Vajaatoimivaltaisille ja lapsille ei saa myydä mitään.
Puhelinmyynti on tärkeää yritysmaailmassa. Kuluttaja-asiakkaille ei niinkään tärkeää.
herra 57 kirjoitti:
Ei pitäisi. Sen sijaan kaikki puhelinmyyntiä harjoittavat yritykset ja muut instanssit pitäisi velvoittaa käyttämään puhelinnumesarjoja, jotka on määritelty vain puhelinmyynnin käyttöön. Tavallisten puhelin- ja matkapuhelinnumeroiden käyttö puhelinmyyntiin pitäisi kieltää heti.
Muistisairaat vanhukset tuskin huomaisivat eroa tavallisten numeroiden ja puhelinmyyntiin varattujen numeroiden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi itse kieltäytyä puhelinmyynnistä. Puhelinnumero ilmoittetaan ns. Robinson -rekisteriin. Kielto on puhelinnumerokohtainen ja se on voimassa kolme vuotta. Kiellon hankkiminen maksaa puhelinlaskussa vajaan euron.
Etämyynnissä tilatun palvelun voi AINA peruuttaa kahden viikon sisällä. Vajaatoimivaltaisille ja lapsille ei saa myydä mitään.
Puhelinmyynti on tärkeää yritysmaailmassa. Kuluttaja-asiakkaille ei niinkään tärkeää.
Olisikos se hyvä, jos puhelinmyynti kiellettäisiin lähtökohtaisesti kaikilta, mutta jos joku haluaa vastaanottaa puhelinmyyntiä, niin voi ilmoittaa itsensä tai yrityksensä rekisteriin?
Puhelinmyynti on s**tanasta. Kaupataan kuraa, jonka peruuttaminen on lähes mahdotonta, koska call center on mariaanien haudassa ja vastaaja puhuu tilhiä. Kunhan ensin täydenkuun aikaan vuoden kolmantena kolmanneksena satut saamaan puhelusi läpi.
Ja samasta firmasta voidaan soittaa viikon sisään monta kertaa, vaikka ponnekas ja yksiselitteinen ei kiitos on kerrottu. Ja koska asun vanhassa talossa, saalistajat ilmeisesti kuvittelevat että langan päässä on höperö muori, jolle voidaan kaupata aurinkopaneelit, piipun massaus, putkiremontti ja ikkunat ja ovet edulliseen 1500 % ylihintaan.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi itse kieltäytyä puhelinmyynnistä. Puhelinnumero ilmoittetaan ns. Robinson -rekisteriin. Kielto on puhelinnumerokohtainen ja se on voimassa kolme vuotta. Kiellon hankkiminen maksaa puhelinlaskussa vajaan euron.
Etämyynnissä tilatun palvelun voi AINA peruuttaa kahden viikon sisällä. Vajaatoimivaltaisille ja lapsille ei saa myydä mitään.
Puhelinmyynti on tärkeää yritysmaailmassa. Kuluttaja-asiakkaille ei niinkään tärkeää.
Miksi minun pitää maksaa siitä, etten halua pakkotuputusta? Täysin nurinkurista logiikkaa. Lisäksi rekisteri ei ole kaikenkattava.
Erityinen puhelinnumerosarja puhelinmyyjille ja rahankerääjille on itseasiassa erinomainen idea. Tällöin voi blokata koko paskan tarjoamisen jo operaattoritasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi itse kieltäytyä puhelinmyynnistä. Puhelinnumero ilmoittetaan ns. Robinson -rekisteriin. Kielto on puhelinnumerokohtainen ja se on voimassa kolme vuotta. Kiellon hankkiminen maksaa puhelinlaskussa vajaan euron.
Etämyynnissä tilatun palvelun voi AINA peruuttaa kahden viikon sisällä. Vajaatoimivaltaisille ja lapsille ei saa myydä mitään.
Puhelinmyynti on tärkeää yritysmaailmassa. Kuluttaja-asiakkaille ei niinkään tärkeää.
Miksi minun pitää maksaa siitä, etten halua pakkotuputusta? Täysin nurinkurista logiikkaa. Lisäksi rekisteri ei ole kaikenkattava.
Tuota rekisteriä tottelee Suomessa yli 600 yritystä. Pois jäävät vain ne jotka soittavat lähinnä puhelinluetton numeroiden perusteella. Vajaa euroa on pieni raha kolmen vuoden puhelinmyyntirauhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi itse kieltäytyä puhelinmyynnistä. Puhelinnumero ilmoittetaan ns. Robinson -rekisteriin. Kielto on puhelinnumerokohtainen ja se on voimassa kolme vuotta. Kiellon hankkiminen maksaa puhelinlaskussa vajaan euron.
Etämyynnissä tilatun palvelun voi AINA peruuttaa kahden viikon sisällä. Vajaatoimivaltaisille ja lapsille ei saa myydä mitään.
Puhelinmyynti on tärkeää yritysmaailmassa. Kuluttaja-asiakkaille ei niinkään tärkeää.
Miksi minun pitää maksaa siitä, etten halua pakkotuputusta? Täysin nurinkurista logiikkaa. Lisäksi rekisteri ei ole kaikenkattava.
Tuota rekisteriä tottelee Suomessa yli 600 yritystä. Pois jäävät vain ne jotka soittavat lähinnä puhelinluetton numeroiden perusteella. Vajaa euroa on pieni raha kolmen vuoden puhelinmyyntirauhasta.
Kyse on tässä periaatteesta. Puhelinmyyntiyrityksien pitäisi olla kollektiivisesti robinson rekisterin viulujen maksaja, ei minun. Se ei maksa minulle yhtään mitään, kun jätän vastaamatta tuntemattomiin numeroihin.
Puhelinmyynti pitäisi kieltää jo siksikin, että työntekijät kärsivät siellä. Kun ei oo tuollaista pskaa duunia, niin ihmisiäkään ei voi rääkätä työnantajan toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi itse kieltäytyä puhelinmyynnistä. Puhelinnumero ilmoittetaan ns. Robinson -rekisteriin. Kielto on puhelinnumerokohtainen ja se on voimassa kolme vuotta. Kiellon hankkiminen maksaa puhelinlaskussa vajaan euron.
Etämyynnissä tilatun palvelun voi AINA peruuttaa kahden viikon sisällä. Vajaatoimivaltaisille ja lapsille ei saa myydä mitään.
Puhelinmyynti on tärkeää yritysmaailmassa. Kuluttaja-asiakkaille ei niinkään tärkeää.
Olisikos se hyvä, jos puhelinmyynti kiellettäisiin lähtökohtaisesti kaikilta, mutta jos joku haluaa vastaanottaa puhelinmyyntiä, niin voi ilmoittaa itsensä tai yrityksensä rekisteriin?
...Selvennän vielä, että Suomeen voisi siis perustaa erikseen Mainosrekisterin, jossa kansalaiset voisivat määritellä millaista mainontaa haluavat vastaanottaa. Rekisteri voisi koskea puhelinmyynnin lisäksi myös paperisia mainoksia ja sähköpostiin lähetettäviä mainoksia.
Tämän jälkeen voisimme ratkaista feissariongelman edellyttämällä heidät pysymään teipillä merkityllä alueella ja sallimalla vain niiden ihmisten puhuttelu, jotka astuvat vapaaehtoisesti tälle alueelle.
Pitäisi laittaa sama systeemi kuin tekstiviestimainontaan: sallittua vain, jos siihen on etukäteen antanut luvan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän jälkeen voisimme ratkaista feissariongelman edellyttämällä heidät pysymään teipillä merkityllä alueella ja sallimalla vain niiden ihmisten puhuttelu, jotka astuvat vapaaehtoisesti tälle alueelle.
Feissariongelma on oikeasti ongelma, kun päivittäinen kulkureitti menee siitä, missä nämä idiootit parveilevat.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyynti on s**tanasta. Kaupataan kuraa, jonka peruuttaminen on lähes mahdotonta, koska call center on mariaanien haudassa ja vastaaja puhuu tilhiä. Kunhan ensin täydenkuun aikaan vuoden kolmantena kolmanneksena satut saamaan puhelusi läpi.
Ja samasta firmasta voidaan soittaa viikon sisään monta kertaa, vaikka ponnekas ja yksiselitteinen ei kiitos on kerrottu. Ja koska asun vanhassa talossa, saalistajat ilmeisesti kuvittelevat että langan päässä on höperö muori, jolle voidaan kaupata aurinkopaneelit, piipun massaus, putkiremontti ja ikkunat ja ovet edulliseen 1500 % ylihintaan.
Sano EI ja laita luuri kiinni ja numero estoon, myös seuraavien kohdalle. Ei se ole vaikeaa.
Jaaha, huomasin, että puhelinmyyntiin liittyvän kansalaisaloitteen äänien keruu onkin jo päättynyt.
Kiinnostaisiko ketään laittaa vireille uutta kansalaisaloitetta? Voisimme tässä ketjussa keskustella, miten aloite tulisi muotoilla, niin että siitä ei koituisi haittaa yrityksille (tai puhelinmyynnistä pitäville yksityishenkilöille) mutta että puhelinmyyntiongelma saataisiin viimein ratkaistua?
No vähintäänkin kuuluisi asiaan, että aivan kaikki puhelinkaupustelijat kunnioittaa puhelinmyyntiestoja.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi itse kieltäytyä puhelinmyynnistä. Puhelinnumero ilmoittetaan ns. Robinson -rekisteriin. Kielto on puhelinnumerokohtainen ja se on voimassa kolme vuotta. Kiellon hankkiminen maksaa puhelinlaskussa vajaan euron.
Etämyynnissä tilatun palvelun voi AINA peruuttaa kahden viikon sisällä. Vajaatoimivaltaisille ja lapsille ei saa myydä mitään.
Puhelinmyynti on tärkeää yritysmaailmassa. Kuluttaja-asiakkaille ei niinkään tärkeää.
Miksi minun pitää maksaa siitä, että san olla rauhassa? Tiedän myös monia ihmisiä, joilla tuo kielto on, mutta siitä huolimatta soitetaan.
Puhelinmyynnissä on usein epäselvää, mitä kaupataan ja mihin ostaja lopulta sitoutuu ja sitten pitäisi taas asiakkaan nähdä vaivaa, jos/kun haluaa peruuttaa tekemänsä tilauksen. Voin myös kuvitella, ettei peruutuksen tekeminen ole helppoa ja/tai halpaa. Joilla lehtitaloilla esim. peruutuksen voi tehdä netissä, kunhan ensin rekisteröit itsellesi käyttäjätunnuksen ja salasanan, jonka aktivointilinkki lähetetään sähköpostiisi jne. eli ei onnistu esim. minun päälle 70-kymppiseltä äidiltäni, joka käyttää konetta vain pakon edessä. Vaihtoehtoisesti joihinkin paikkoihin voi soittaa ja sitten roikut linjoilla jonottamassa maksullisesti tolkuttoman kauan ja saat puhelinlaskuusi mojovan lisän, kun olet halunnut perua jotain sellaista, mitä et olisi halunnut alunalkaenkaan ostaa.
Muistisairaille ja muille vajaakykyisille kaupataan sumeilematta kaikkea ja taas saa haluton asiakas tai oikeammin hänen läheisensä maksaa ja/tai nähdä vaivaa, että kaupat saa peruttua sikäli, kun niistä edessä ajoissa tulee tieto.
Puhelinmyynti on aivan s*****sta ja pitäisi todellakin kieltää. Suurimmalle osalle puhelinmyyjistä myös todella veemäistä ja alentavaa hommaa.
Allekirjoittakaa kansalaisaloite puhelinmyynnin kieltämisestä Suomessa!