Jopa Elon sen tietää:"Tesla irtisanoo 3 400 työntekijää - Elon Musk: "Automme ovat liian kalliita useimmille""
Tästä koppia hallituksessa, kun autonvalmistaja itsekin myöntää, että sähköautot ovat liian kalliita tavallisille työssäkäyville kansalaisille.
Valoja päälle ja jäitä hattuun, sähköautohullut!
-Sähköauto TULEE SITTEN AIKANAAN, ei tänään, ei huomenna, ei ensi viikolla, ei ensi vuonna eikä vielä sittenkään.
Kommentit (34)
No miten ne voi tulla aikanaan, jos kukaan ei niitä osta?
Ei siinä että ovat liian kalliita, vaan myös että eivät toimi kylmässä riittäviä matkoja arjen tarpeisiin (jopa Californiassa iso juttu tällä hetkellä, seuratkaapa Yhdysvaltain mediaa). Auton tulee soveltua ihmisen tarpeisiin, ei niin päin että ihmisen tulee sopeuttaa elämänsä auton tarpeisiin. Hevosen ruokkiminenkin on nopeampaa ja käytännöllisempää kuin sähköauton roikottaminen tunteja johdon nokassa ja sen päälle muutaman kymmenen kilometrin huolella suunniteltu ajo. Sähköauto tarpeineen ja sen aiheuttama vaurio elämänlaadulle ja arjen toimivuudelle on askel sata vuotta taaksepäin.
Miksei ole otettu kiikariin nykyisten autojen muuntamista sähköautoiksi? Eikä tuo nyt olisi se kaikista ekologisin ratkaisu? Muistelen joskus vuosia sitten tällaisia firmoja nähneeni jossain, että tekivät polttomoottoriautoista sähköautoja, en sitten tiedä miten nykyään bisnekset luistaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ole otettu kiikariin nykyisten autojen muuntamista sähköautoiksi? Eikä tuo nyt olisi se kaikista ekologisin ratkaisu? Muistelen joskus vuosia sitten tällaisia firmoja nähneeni jossain, että tekivät polttomoottoriautoista sähköautoja, en sitten tiedä miten nykyään bisnekset luistaa.
Siksi kun halvemmaksi tulee uuden tehdasvalmisteisen ostaminen.
Suomi voi ottaa tästä koppia ja tarjota sähköautotukea ostajille, esim. maksamalla autoveron kokonaisuudessaan.
Porkkana toimii aina paremmin kuin keppi.
Vierailija kirjoitti:
Suomi voi ottaa tästä koppia ja tarjota sähköautotukea ostajille, esim. maksamalla autoveron kokonaisuudessaan.
Porkkana toimii aina paremmin kuin keppi.
Toisin sanoen: -Haluat valtion maksavan rikkaille uudet autot.
Keskihinnalla, 3600 euroa, ei osteta uutta sähköautoa, vaikka vero olisi nolla prosenttia!
-Nyt valoja päälle, rikkaita tuetaan ihan tarpeeksi muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi voi ottaa tästä koppia ja tarjota sähköautotukea ostajille, esim. maksamalla autoveron kokonaisuudessaan.
Porkkana toimii aina paremmin kuin keppi.
Toisin sanoen: -Haluat valtion maksavan rikkaille uudet autot.
Keskihinnalla, 3600 euroa, ei osteta uutta sähköautoa, vaikka vero olisi nolla prosenttia!
-Nyt valoja päälle, rikkaita tuetaan ihan tarpeeksi muutenkin.
Valtio = Veronmaksajat. Toisin sanoen haluaa pieni- ja keskituloisten työläisten kustantavan sähköauton niille joilla olisi muutenkin siihen varaa.
Eikä sähköauto ole päästötön vaikka niin valehdellaan. Sähkö ei tule tyhjästä ja jollakin se on tehtävä josta syntyvät ne päästöt. Toisekseen mikään ei ole edelleenkään haastamassa polttonesteiden tai kaasun ylivoimaista energiatiheyttä.
:( Oon halunnut Teslan siitä asti kun kanavalla Meihemi tyyppi koeajoi sen ❤️ Tosin haluaisin jonkun bensakäyttöisen nelivedon talviautoksi. Mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi voi ottaa tästä koppia ja tarjota sähköautotukea ostajille, esim. maksamalla autoveron kokonaisuudessaan.
Porkkana toimii aina paremmin kuin keppi.
Toisin sanoen: -Haluat valtion maksavan rikkaille uudet autot.
Keskihinnalla, 3600 euroa, ei osteta uutta sähköautoa, vaikka vero olisi nolla prosenttia!
-Nyt valoja päälle, rikkaita tuetaan ihan tarpeeksi muutenkin.
Valtio = Veronmaksajat. Toisin sanoen haluaa pieni- ja keskituloisten työläisten kustantavan sähköauton niille joilla olisi muutenkin siihen varaa.
Eikä sähköauto ole päästötön vaikka niin valehdellaan. Sähkö ei tule tyhjästä ja jollakin se on tehtävä josta syntyvät ne päästöt. Toisekseen mikään ei ole edelleenkään haastamassa polttonesteiden tai kaasun ylivoimaista energiatiheyttä.
Niin nykytekniikalla sähköautolla pitää ajaa 100 000km ennen kuin on bensa-auton kanssa tasoissa päästöissä, eikä tähän ole laskettu sitä, että esim Helsinki polttaa kivihiiltä sähköautojen lataamiseksi.
Sähköautojen hinnat laskevat sitä mukaa kun akustojen hinnat laskevat. Eihän niissä muuten mitään erityisen kallista ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä että ovat liian kalliita, vaan myös että eivät toimi kylmässä riittäviä matkoja arjen tarpeisiin (jopa Californiassa iso juttu tällä hetkellä, seuratkaapa Yhdysvaltain mediaa). Auton tulee soveltua ihmisen tarpeisiin, ei niin päin että ihmisen tulee sopeuttaa elämänsä auton tarpeisiin. Hevosen ruokkiminenkin on nopeampaa ja käytännöllisempää kuin sähköauton roikottaminen tunteja johdon nokassa ja sen päälle muutaman kymmenen kilometrin huolella suunniteltu ajo. Sähköauto tarpeineen ja sen aiheuttama vaurio elämänlaadulle ja arjen toimivuudelle on askel sata vuotta taaksepäin.
Olipas taas hieno shaibatekstimuuri.
Ilman faktan poikastakaan.
Suomessa kaupungeissa asuvat ajavat 99% alle 10km ajoa.
Sähköenergia on tulevaisuuden energia. Ei tule tapahtumaan vielä useaan kymmeneen vuoteen. Liian kallista tavalliselle ihmiselle. 3-d tulostin jokaiseen kotiin kestää vielä paljon paljon pitempään. Cybernetti implantti ohimoon ja silmillä ohjattava virtuaalitodellisuus tapahtuu aikaisemmin kuin nuo ensin mainitut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä että ovat liian kalliita, vaan myös että eivät toimi kylmässä riittäviä matkoja arjen tarpeisiin (jopa Californiassa iso juttu tällä hetkellä, seuratkaapa Yhdysvaltain mediaa). Auton tulee soveltua ihmisen tarpeisiin, ei niin päin että ihmisen tulee sopeuttaa elämänsä auton tarpeisiin. Hevosen ruokkiminenkin on nopeampaa ja käytännöllisempää kuin sähköauton roikottaminen tunteja johdon nokassa ja sen päälle muutaman kymmenen kilometrin huolella suunniteltu ajo. Sähköauto tarpeineen ja sen aiheuttama vaurio elämänlaadulle ja arjen toimivuudelle on askel sata vuotta taaksepäin.
Olipas taas hieno shaibatekstimuuri.
Ilman faktan poikastakaan.
Suomessa kaupungeissa asuvat ajavat 99% alle 10km ajoa.
Kaupungeissa ei pitäisi sallia autoilua laisinkaan. Sähkömetrot ja liikkuvat portaat riittävät.
Vierailija kirjoitti:
:( Oon halunnut Teslan siitä asti kun kanavalla Meihemi tyyppi koeajoi sen ❤️ Tosin haluaisin jonkun bensakäyttöisen nelivedon talviautoksi. Mutta kuitenkin.
2020 tulee markkinoille jokaisella pyörällä vetävä sähkömaasturi/pickuppi.
10 000kW tehoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä että ovat liian kalliita, vaan myös että eivät toimi kylmässä riittäviä matkoja arjen tarpeisiin (jopa Californiassa iso juttu tällä hetkellä, seuratkaapa Yhdysvaltain mediaa). Auton tulee soveltua ihmisen tarpeisiin, ei niin päin että ihmisen tulee sopeuttaa elämänsä auton tarpeisiin. Hevosen ruokkiminenkin on nopeampaa ja käytännöllisempää kuin sähköauton roikottaminen tunteja johdon nokassa ja sen päälle muutaman kymmenen kilometrin huolella suunniteltu ajo. Sähköauto tarpeineen ja sen aiheuttama vaurio elämänlaadulle ja arjen toimivuudelle on askel sata vuotta taaksepäin.
Olipas taas hieno shaibatekstimuuri.
Ilman faktan poikastakaan.
Suomessa kaupungeissa asuvat ajavat 99% alle 10km ajoa.
Kaupungeissa ei pitäisi sallia autoilua laisinkaan. Sähkömetrot ja liikkuvat portaat riittävät.
Tällä hetkellä ajetaan jopa 1,7km työmatkoja.
Katso Ylen "Kansan Liike"-ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen hinnat laskevat sitä mukaa kun akustojen hinnat laskevat. Eihän niissä muuten mitään erityisen kallista ole.
Jarrun ja alustan osat ovat patteriautoissa Ferrarin kanssa samassa hintaluokassa.
Painoa on kuin panssarivaunussa, niin tarvii jämäkämmät osat ja myös renkaat kuluu silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen hinnat laskevat sitä mukaa kun akustojen hinnat laskevat. Eihän niissä muuten mitään erityisen kallista ole.
Päinvastoin eikö sähköauto ole yksinkertaisempi kuin polttomoottorinen jossa on kaikenmaailman antureita ja venttiilejä letkuineen sikin sokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä että ovat liian kalliita, vaan myös että eivät toimi kylmässä riittäviä matkoja arjen tarpeisiin (jopa Californiassa iso juttu tällä hetkellä, seuratkaapa Yhdysvaltain mediaa). Auton tulee soveltua ihmisen tarpeisiin, ei niin päin että ihmisen tulee sopeuttaa elämänsä auton tarpeisiin. Hevosen ruokkiminenkin on nopeampaa ja käytännöllisempää kuin sähköauton roikottaminen tunteja johdon nokassa ja sen päälle muutaman kymmenen kilometrin huolella suunniteltu ajo. Sähköauto tarpeineen ja sen aiheuttama vaurio elämänlaadulle ja arjen toimivuudelle on askel sata vuotta taaksepäin.
Olipas taas hieno shaibatekstimuuri.
Ilman faktan poikastakaan.
Suomessa kaupungeissa asuvat ajavat 99% alle 10km ajoa.
Väitätkö tosissasi, että autoilijoista 99% asuu alle 5km säteellä Helsingin ydinkeskustasta? -Tai työpaikoistaan? Itsellä ainakin jo yksi suunta pidempi, saati edestakaisin.
TArkistahan FAKTAT ensin!
-Miten esim Espoosta Stadiin kulkevat, melko lähelle Helsinkiä on Espoo siirtynyt, kuten Vantaat ja muutkin, jopa Itäkeskuksesta on Stadiin yli 5km?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä että ovat liian kalliita, vaan myös että eivät toimi kylmässä riittäviä matkoja arjen tarpeisiin (jopa Californiassa iso juttu tällä hetkellä, seuratkaapa Yhdysvaltain mediaa). Auton tulee soveltua ihmisen tarpeisiin, ei niin päin että ihmisen tulee sopeuttaa elämänsä auton tarpeisiin. Hevosen ruokkiminenkin on nopeampaa ja käytännöllisempää kuin sähköauton roikottaminen tunteja johdon nokassa ja sen päälle muutaman kymmenen kilometrin huolella suunniteltu ajo. Sähköauto tarpeineen ja sen aiheuttama vaurio elämänlaadulle ja arjen toimivuudelle on askel sata vuotta taaksepäin.
Olipas taas hieno shaibatekstimuuri.
Ilman faktan poikastakaan.
Suomessa kaupungeissa asuvat ajavat 99% alle 10km ajoa.
Kaupungeissa ei pitäisi sallia autoilua laisinkaan. Sähkömetrot ja liikkuvat portaat riittävät.
Tällä hetkellä ajetaan jopa 1,7km työmatkoja.
Katso Ylen "Kansan Liike"-ohjelma.
Ei se mikään ihme ole, jos julkiset ei kulje, esim itsellä oli tilanne, jossa työmatka oli n kolme kilometriä, mutta julkisilla olisi pitänyt käydä Stadissa vaihtamassa, eli matka-aika olisi ollut lähemmäs tunnin.
Kaikilla kun ei julkiset kulje kotiovelta suoraan työpaikalle!
Sanoo sähköautohullu.