Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen äitiyslomalla

Vierailija
06.02.2019 |

Pakko purkaa. Olen vajaa kuukauden ikäisen vauvan äiti ja tunnen olevani todella yksinäinen. Yksi parhaimmista ystävistäni katkaisi välit raskaudesta johtuen ja hän oli ainut jolla olisi ollut aikaa nähdä päiväsaikaan. Muut ystäväni ovat töissä ja perheellisiä eikä tavata niin usein.. Onko muita jotka ovat samassa tilanteessa? Tulen hulluksi kun vain hengaan vauvan kanssa!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vauva hoitoon ja mene töihin niinkuin aikuisten ihmisten kuuluu. Menee päivätkin nopeammin eikä tarvitse täällä ulista.

Vierailija
2/8 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta mutta, täällä palstallahan mammat jatkuvasti rääkyvät, kuinka äitiyslomalla oleminen, kodinhoito ja uhriutujien suosikkitermi ”arjen pyörittäminen” on kaiken vapaa-ajan ja energian vievää kokopäivätyötä! Miten siis on mahdollista, että ap joutuu märehtimään moisia asioita ja roikkumaan nettipalstoilla huutamassa seuraa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut isommalla paikkakunnalla, siellä on varmaan joku avoin päiväkoti tmv,, jossa äidit ja vauvat voivat kokoontua. 

Vierailija
4/8 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miksi se katkaisi välit? Ei tainnut olla oikea ystäväsi.

Vierailija
5/8 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko asuinpaikallasi asukaspuistoa? johon voisit mennä vauvan kanssa? sinnon kun itse olin äitiysvapaalla vauvan kanssa tein viikkosuunnitelman, joka päivä kävimme vauvan kanssa jossain, esim. maanantaina kirjaston loru tunnilla, tiistaina asukaspuistossa, keskiviikkona vauva muskarissa, torstaina vauvajumpassa ja perjantaina vauvojen värikylvyssä. kuukauden ikäisen pienen kanssa ei vielä pääse ainakaan vauvajumppaan, mutta kun hän täyttää 3kk, niin pääsee. Mene ihmeessä mukaan, siellä saat tavata muita mammoja. Asukaspuistoihin pääsee ihan pienenkin kanssa, voit aluksi mennä sinne :) ja kansalaisopisto järjestää jumppia.

Vierailija
6/8 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kotona lapsen kanssa oleminen useimmiten aika yksinäistä aikaa on.

Sulla on tosi pieni vauva vielä. Tutustukaa rauhassa toisiinne ja nauttikaa joutilaisuudesta. Nyt mennään valoa ja kevättä kohti. Kun kevät ja kesä koittaa ja vauva on vähän kasvanut, niin rohkeasti suuntaatte vaan ulos, puistoihin, avoimiin päiväkoteihin, perhekerhoon yms. Siellä on monta muutakin kaltaistasi yksinäistä äitiä.

Vierailija
7/8 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan älä ota noin pienen vauvan kanssa vielä mitään paineita sosiaalisuudesta. Vauvakin kaipaa tuossa vaiheessa vain tottumista kodin arkeen. Itse lähdin liikkeelle 3kk vauvan kanssa. Perhekerhot on hyviä, mutta jos asut isolla paikkakunnalla, kokeile momzie-sovellusta. Sieltä löydät monta seuraa kaipaavaa äitiä. Kohta on kevät ja kaikki tuntuu valoisammalta, tsemppiä!

Vierailija
8/8 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap, tuo on valitettavasti tosi yleistä! Minulla yksinäisyys alkoi helpottaa vasta sitten, kun lapsi meni päiväkotiin ja aloin sitä kautta tutustua toisiin vanhempiin. Siihen meni vuosia. Yritin äitiyslomalla käydä kerhoissa ym. mutta ei niistä oikein löytynyt helpotusta yksinäisyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan