IS:"”Sosialistisessa” Suomessa asuva Fordin omistaja Ville, 35, lähetti terveisiä Trumpille: ”Kun kansakunnan koulutustaso nousee, punaniskalava-autojen tarve vähenee”"
"Trumpin hallinnon Suomi-kuva naurattaa Ford-kuski Ville Lammista."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005881604.html
Mitäs siihen tuumaa Trumppifanit?
Kommentit (70)
Notra foordi maksaa Suomessa tuplasti sen mitä jenkeissä.
Yhdysvalloissa uuden auton saa noin 24 300 dollarilla eli noin 21 400 eurolla, kun Suomessa siitä saa pulittaa noin 40 500 dollaria.
Lava-auton hankkiminen ja ylläpitäminen vie selvityksen mukaan yhdysvaltalaiselta keskivertotyöntekijältä kaikkiaan 4,4 viikkotyötuntia. Tanskassa työntekijä joutuu tekemään töitä auton hankkimis- ja ylläpitokustannukset kattaakseen 6,0 tuntia viikossa, Norjassa 7,1 tuntia viikossa, Ruotsissa 8,5 tuntia viikossa ja Suomessa huimat 11,9 tuntia viikossa.
Lamminen maksoi omasta Fordista reippaat 40 000 euroa.
Sitäpä voi miettiä miksi suomalaiset laitetaan maksamaan tuplahinta samasta autosta.
Vierailija kirjoitti:
Ville on pelle.
Perustelut oli?
Tottahan tuo on. Jenkeissähän ne tarkoituksella ajelee noilla saastuttavilla monsteriautoilla, että ilmasto lämpenisi. Toinen syy on se että ihmiset ovat niin lihavia :D
Ps. Saa nähdä miten Brasilian käy uuden pressan myötä, kaadetaanko Amazon.
Ne ei Jenkeissä ja varsinkaan Trumpin hallinnossa edes tiedä, mitä sosialismi tai kommunismi tarkoittaa. Suomi ei ole sosialistinen vaan sosiaalidemokraattinen (kuten kaikki pohjoismaat).
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa uuden auton saa noin 24 300 dollarilla eli noin 21 400 eurolla, kun Suomessa siitä saa pulittaa noin 40 500 dollaria.
Lava-auton hankkiminen ja ylläpitäminen vie selvityksen mukaan yhdysvaltalaiselta keskivertotyöntekijältä kaikkiaan 4,4 viikkotyötuntia. Tanskassa työntekijä joutuu tekemään töitä auton hankkimis- ja ylläpitokustannukset kattaakseen 6,0 tuntia viikossa, Norjassa 7,1 tuntia viikossa, Ruotsissa 8,5 tuntia viikossa ja Suomessa huimat 11,9 tuntia viikossa.
Lamminen maksoi omasta Fordista reippaat 40 000 euroa.
Sitäpä voi miettiä miksi suomalaiset laitetaan maksamaan tuplahinta samasta autosta.
Et sitten viittinyt laittaa minkä auton.
Jenkeissäkin huippulava-auto maksaa yli $60 000.
Eikä kannata verrata omenoita omenoihin koska jenkkilässä ajellaan omalla tai saudien halvalla bensiinillä.
Vierailija kirjoitti:
Ne ei Jenkeissä ja varsinkaan Trumpin hallinnossa edes tiedä, mitä sosialismi tai kommunismi tarkoittaa. Suomi ei ole sosialistinen vaan sosiaalidemokraattinen (kuten kaikki pohjoismaat).
Palokuntakin on periaatteessa sosialismia.
Ihme ettei jenkeissä tarvi siitäkin maksaa tulojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ps. Saa nähdä miten Brasilian käy uuden pressan myötä, kaadetaanko Amazon.
Ei Amazonia saa kaataa!
Mistä mä sit muuten saisin nettiostokseni halvalla?
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa uuden auton saa noin 24 300 dollarilla eli noin 21 400 eurolla, kun Suomessa siitä saa pulittaa noin 40 500 dollaria.
Lava-auton hankkiminen ja ylläpitäminen vie selvityksen mukaan yhdysvaltalaiselta keskivertotyöntekijältä kaikkiaan 4,4 viikkotyötuntia. Tanskassa työntekijä joutuu tekemään töitä auton hankkimis- ja ylläpitokustannukset kattaakseen 6,0 tuntia viikossa, Norjassa 7,1 tuntia viikossa, Ruotsissa 8,5 tuntia viikossa ja Suomessa huimat 11,9 tuntia viikossa.
Lamminen maksoi omasta Fordista reippaat 40 000 euroa.
Sitäpä voi miettiä miksi suomalaiset laitetaan maksamaan tuplahinta samasta autosta.
Eikä silläkään vissiin ole mitään merkitystä että GM, Dodge, Toyota jne. kilpailee samassa segmentissä Amerikan Yhdysvalloissa asiakkaista?
Koska miksi Ford möisi halvalla Suomeen jos kerran kilpailua ei ole?
Suomessa nuo yli nelilitraiset autot ovat tarkoituksella tehty kalliiksi, jotta ihmiset ajaisivat vähemmän saastuttavilla autoilla. Se on järkevää ja oikein. Samoin bensan hinta on tarkoituksella kallis, ja sen sijaan julkinen liikenne on paljon parempi kuin Usassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa uuden auton saa noin 24 300 dollarilla eli noin 21 400 eurolla, kun Suomessa siitä saa pulittaa noin 40 500 dollaria.
Lava-auton hankkiminen ja ylläpitäminen vie selvityksen mukaan yhdysvaltalaiselta keskivertotyöntekijältä kaikkiaan 4,4 viikkotyötuntia. Tanskassa työntekijä joutuu tekemään töitä auton hankkimis- ja ylläpitokustannukset kattaakseen 6,0 tuntia viikossa, Norjassa 7,1 tuntia viikossa, Ruotsissa 8,5 tuntia viikossa ja Suomessa huimat 11,9 tuntia viikossa.
Lamminen maksoi omasta Fordista reippaat 40 000 euroa.
Sitäpä voi miettiä miksi suomalaiset laitetaan maksamaan tuplahinta samasta autosta.
Et sitten viittinyt laittaa minkä auton.
Jenkeissäkin huippulava-auto maksaa yli $60 000.
Eikä kannata verrata omenoita omenoihin koska jenkkilässä ajellaan omalla tai saudien halvalla bensiinillä.
Alapeukuttajat voisi miettiä miten Persianlahdensodat tms vaikuttaa jenkkilän bensanhintoihin.
Eikös Suomenkin kannattaisi alkaa sotimaan jotta saataisiin halvempaa öljyä?
Vierailija kirjoitti:
Yhdysvalloissa uuden auton saa noin 24 300 dollarilla eli noin 21 400 eurolla, kun Suomessa siitä saa pulittaa noin 40 500 dollaria.
Lava-auton hankkiminen ja ylläpitäminen vie selvityksen mukaan yhdysvaltalaiselta keskivertotyöntekijältä kaikkiaan 4,4 viikkotyötuntia. Tanskassa työntekijä joutuu tekemään töitä auton hankkimis- ja ylläpitokustannukset kattaakseen 6,0 tuntia viikossa, Norjassa 7,1 tuntia viikossa, Ruotsissa 8,5 tuntia viikossa ja Suomessa huimat 11,9 tuntia viikossa.
Lamminen maksoi omasta Fordista reippaat 40 000 euroa.
Sitäpä voi miettiä miksi suomalaiset laitetaan maksamaan tuplahinta samasta autosta.
Suomalaiset eivät maksa 100 000 - 1 000 000€ syöpähoidosta omasta taskusta.
Haluatko vaihtaa?
Jälleen nosto oli ylimielisestä, elitistisestä ja alentuvan halveksuvasta lainauksesta.
Ei ole mitään vikaa huonosti koulutetuista ihmisissä, esim putkimiehissä tai kouluavustajissa.
Juuri tämä Mrs Clintonin ”deplorables” asenne aiheutti Trumpin voiton.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa nuo yli nelilitraiset autot ovat tarkoituksella tehty kalliiksi, jotta ihmiset ajaisivat vähemmän saastuttavilla autoilla. Se on järkevää ja oikein. Samoin bensan hinta on tarkoituksella kallis, ja sen sijaan julkinen liikenne on paljon parempi kuin Usassa.
USA:ssa ei voi juoda vesijohtovettä, talotekniikka, jäänmurtajat jne. suoraan 1940-luvulta.
Kehitysmaa (manner)Eurooppaan verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Ne ei Jenkeissä ja varsinkaan Trumpin hallinnossa edes tiedä, mitä sosialismi tai kommunismi tarkoittaa. Suomi ei ole sosialistinen vaan sosiaalidemokraattinen (kuten kaikki pohjoismaat).
Kuitenkin Trump diggaili esim Norjan väestöä, saatte itse pohtia miksi.
Kaksinaismoralismia paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa nuo yli nelilitraiset autot ovat tarkoituksella tehty kalliiksi, jotta ihmiset ajaisivat vähemmän saastuttavilla autoilla. Se on järkevää ja oikein. Samoin bensan hinta on tarkoituksella kallis, ja sen sijaan julkinen liikenne on paljon parempi kuin Usassa.
USA:ssa ei voi juoda vesijohtovettä, talotekniikka, jäänmurtajat jne. suoraan 1940-luvulta.
Kehitysmaa (manner)Eurooppaan verrattuna.
No, voi juoda vesijohtovettä. Moni suodattaa vain maun takia, muuten on ihan terveellistä. Jäänmurtajia juuri uusitaan, ja toki ne eivöt Usassa ole niin tärkeitä kuin Suomessa. Usa on kehitysmaa monessa suhteessa, mutta ei nyt ihan jokaisessa.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen nosto oli ylimielisestä, elitistisestä ja alentuvan halveksuvasta lainauksesta.
Ei ole mitään vikaa huonosti koulutetuista ihmisissä, esim putkimiehissä tai kouluavustajissa.
Juuri tämä Mrs Clintonin ”deplorables” asenne aiheutti Trumpin voiton.
Ongelma onkin että ne huonosti koulutetut maissifruktoosilla itsensä pahaan kuntoon ajaneet kansalaiset jenkeissä eivät tajua etteivät esim hiilialan työt tule takaisin.
Tarvis satsata cleantechiin ennen Kiinaa.
Eikä "puhtaaseen" hiileen, koska 60-luvulla Trumpin lapsuudessa USA oli hyvä siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa nuo yli nelilitraiset autot ovat tarkoituksella tehty kalliiksi, jotta ihmiset ajaisivat vähemmän saastuttavilla autoilla. Se on järkevää ja oikein. Samoin bensan hinta on tarkoituksella kallis, ja sen sijaan julkinen liikenne on paljon parempi kuin Usassa.
USA:ssa ei voi juoda vesijohtovettä, talotekniikka, jäänmurtajat jne. suoraan 1940-luvulta.
Kehitysmaa (manner)Eurooppaan verrattuna.No, voi juoda vesijohtovettä. Moni suodattaa vain maun takia, muuten on ihan terveellistä. Jäänmurtajia juuri uusitaan, ja toki ne eivöt Usassa ole niin tärkeitä kuin Suomessa. Usa on kehitysmaa monessa suhteessa, mutta ei nyt ihan jokaisessa.
Miksi sitten kaikki kynnelle kykenevät (Pepsi, Cola-Cola, Evian jne) myyvät vettä siellä pulloissa?
On myös alueita joilla varmasti ei voi juoda liuskeöljyn poraamisen takia.
Onko Suomessa tuollaista keskiaikaa?
Myöskin useimmat työsuojeluasiat jne 50-luvulta, talojen lämmitys ja eristys, listaa voi jatkaa.
Fiksu mies tämä Ville. Ja muutenkin aika makee.