Vaikuttaako Alkon lakko teidän perheenne viikonloppuun?
Kommentit (20)
Mutta eiköhän pärjättäis yksi vuosi ilmankin =) Muuten ei juuri alkossa käydä, ehkä pari pulloa viiniä vuodessa haetaan.
Jos jatkuisi kolme kuukautta, joutuisin miettimään muutaman joululahjan uudelleen (on tarkoitus antaa hyvä viinipullo muutamalle viinin ystävälle), jäisi jouluiset portviinit saamatta - samoin uudenvuoden kuohuvat - ja ristiäisten osalta ei tarvitsisi edes miettiä, tarjotaanko kuohuviiniä vai ei.
Korvattavissa nuo juomat olisivat varmasti joka tilanteessa.
viiniä tietty juhlasunnuntaina. Kuitenkin meidän viiniarkku on ihan hyvässä mallissa tällä hetkellä ja väkeviä tuotiin juuri viikko sitten laivalta....
Pidempi lakko olisi todella huono asia, kun laivoilla ja esim. Tallinnassa niin paljon Alkoa huonommat viinivalikoimat.
enkä koe mitään menettäneeti!
Kaapissa on tosin pullo, korkkaamaton.
Lasillinen hyvää punkkua silloin tällöin, parempaa ei voisi olla! Eikä varmana lapset kärsi äidin ja isän viinilasillisista, älytön ajatus edes.
Eli jos lakko jatkuisi vaikkapa kuukauden, niin kyllä se harmittaisi. Kaupasta kun ei saa hyviä viinejä.
Jos olit totaalilakko, niin harmittaisi ettei saisi punaviiniä, mutta ilmankin pärjätään. Punkkua juomme hyvän ruoan kanssa viikonloppuisin.
Viinin ja kuoharin ystäviä ollaan mutta ilman näitä ystäviä pärjätään vallan mainiosti vaikka maailmanloppuun asti.
Käyn alkossa ehkä muutaman kerran vuodessa ostamassa viiniä.
Muuten ihan kaupasta saatavat tuotteet riittää.
jos vaikka sattuisi vieraita tulemaan. Kaupasta saa myös juomaa, jos sitä tarvittaisiin, mutta emme tarvitse.
vaikuttaa. Meni suunnitelmat ihan uusiksi kun piti ryypätä koko viikonloppu. Sain vihdoin lapsenlikan meille v.lopuks ja oltais miehen kanssa oltu ihan änkyrässä sunnuntaihin asti. No, aina ei voi voittaa.
kun ei ole ihmeempiä suunnitelmia, mutta pitempi lakko voisi vaikuttaakin. Meillä on usein tapana laittaa vähän " parempia" illallisia ja kyllä se hyvä viini kruunaa aterian. Mutta toisalta mies on lähdössä reissuun ulkomaille ensi viikonloppuna, joten voisi tietty sieltä sitten vähän varastoon.
Kirkkaita ei juoda just koskaan ja kaljaa saa kaupasta.
Ai niin, ei vaikuttaisi, kun meidän tavallisimmin käyttämä Alko onkin auki! Siellä voi tosin olla jonoa ja tyhjiä hyllyjä, joten sikäli vaikuttaisi.
saatiin lauantai illaksi lapset hoitoon ja olisin tehnyt illan istujaisiin boolin.
Yllättävää ettei tullut tuollaisia vastauksia.
Meilläkään ei vaikuta, absolutisteja kun ollaan.
Ap
Minä olen messuilla koko viikonlopun ja mies kotona. Toki pitkittyessään voi alkaa vaikuttaa.
Voihan helvetti. Piti olla pikkujoulut lauantaina ja vetää perinteiset ' kerran vuodessa' - perskännit, mitkä ei kyllä miedoilla onnistu.
Blaah. Niin joo kauhistelijoille, olen 19 ja lapseton ;)
saan tarvitsemani alkoholin ihan ruokakaupasta
Ja rautaketjuilla kauppojenkin kaapit umpeen.
Sen verran harvoin tulee päästyä viihteelle, että sen pari kertaa vuodessa sopii sitten vaikka juoda koko tili ravintolassa, jos pakottava tarve tulee...
Ikäviä sellaiset lapsiperheet joihin alkon lakko vaikuttaa :( Jos kerta lapsia tehdään, niin kyllä sitä sitten voidaan ilman alkoholiakin olla! PRKL!