Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedättekö ketään naista, joka olisi sanut listerian raskaana?

Vierailija
07.12.2007 |

Mistä hän sai sen ja miten kävi?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa keskenmenoista etenkin myöhäisemmillä viikoilla on varmasti listerian aiheuttamia.

Vierailija
2/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta erään sukulaisen pomolle kävi niin. Yksityiskohtia en tiedä, mutta muistelisin, että vauva taisi menehtyä. Siitä on jo pitkä aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi kuolee vkoilla 17-23 niin kai sille kuolinsyy tehdään?

Vierailija
4/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei sit kuitenkin toksoplasmoosin?

Vierailija
5/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aborttia olisi suositeltu, mutta viikkoja liikaa. Raskaus sujui kuitenkin ihan normaalisti ja terve lapsi syntyi.

Vierailija
6/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Jos lapsi kuolee vkoilla 17-23 niin kai sille kuolinsyy tehdään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavilohi silloin tällöin on ihan ok jne.

Vierailija
8/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomaili Virossa ja Latviassa, jostain maitotuotteesta. Vauva kuoli rv 25.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs se oli mitä voi saada homejuustosta? listeria? minulla oli hirveät himot sitä kohtaan, viikolla 37 sitä söin ravintolassa ja seuraavana yönä synnyttämään, puhuivat infektiosta mitä ei paremmin pystytty selittämään... sanoivat kuitenkin että ei siitä johtunut kun podin huonoa omaa tuntoa... tiedä sitten

Vierailija
10/29 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs se oli mitä voi saada homejuustosta? listeria? minulla oli hirveät himot sitä kohtaan, viikolla 37 sitä söin ravintolassa ja seuraavana yönä synnyttämään, puhuivat infektiosta mitä ei paremmin pystytty selittämään... sanoivat kuitenkin että ei siitä johtunut kun podin huonoa omaa tuntoa... tiedä sitten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/29 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuraskaus menossa ja pian kai käynnistetään.

Vierailija
12/29 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun lapsi menehtyi viimeisillä viikoilla kohtuun. Oli vielä köksänmaikka ja oli osannut taatusti välttää mm. raakaa kalaa ja tuorejuustoja ja homejuustoa, mutta oli mitä ilmeisemmin saanut sen siis salaatista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/29 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo juuri avattu voi olla tuossa kyllä se tärkeä sana Auran suhteen, mutta esim. Auran nettisivuilla kyllä käsketään välttää.

Vierailija
14/29 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika urbaanilegendoja nämä jutut.



Myöhäisten viikkojen keskenmenojen syyt selvitetään, enkä ole ikinä mistään lukenut että listeriaan olisi sikiö menehtynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/29 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kehotetaan välttämään määrättyjä ruoka-aineita listeriavaaran takia. Se ei johdu siitä, että ne maistuisivat pahalle, vaan siitä, että listeria on hengenvaarallinen sikiölle.



Mutta ehkä luonto hoitaa tässäkin asiassa hommat eli idioottien lapset kuolevat jo kohtuun. Tai ainakin noin sen pitäisi olla.

Vierailija
16/29 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään kohtaa en kirjoittanut, että listeriaan ei olisi mahdollista sairastua. kirjoitin vain, että aika urbaanilta kuulostaa nämä " tädin kaiman kummit" . ja jos sikiö kuolee kohtuun alkuraskauden jälkeen, syy selvitetään. tiedän kokemuksesta. joten haista sinä ämmä idiootti paska!

Vierailija
17/29 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystäväni kuoli listeriaan (myös sikiö) viitisentoista vuotta sitten. Ihan virallisiltakin sivuilta voitte löytää tiedon (en ehdi nyt ite ettiä), että suomessa sairastuu jotain 25-40 ihmistä vuodessa listeriaan, joista joka neljäs kuolee. Yleisemmin kuolee vanhukset, lapset, raskaanaolevat. Mä ainakin olin tarkka raskauksissani, mitä söin. Mulle on ihan sama kuoletteko listeriaan vai harhaillessanne kännissä pimeellä autotiellä;=(

Vierailija
18/29 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään 100% varmuutta ei listerian aiheuttajasta voida saada, mutta todennäköisesti tuorejuustosta sai sen. Surullinen juttu, mutta totta :(

Vierailija
19/29 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


Mutta ehkä luonto hoitaa tässäkin asiassa hommat eli idioottien lapset kuolevat jo kohtuun. Tai ainakin noin sen pitäisi olla.

[/quote]




Mitähän sinä yksinkertainen ihminen mietit tätä kirjoittaessasi??! Tiesitkö että juustojen ja graavilohen lisäksi listeriaa muhii myös raaoissa kasviksissa ja muissa maitotuotteissa? Kypsensitkä itse raskausaikana joka ikisen vihanneksen yli 72 asteessa etkä tietenkään syönyt salaattia? Kai jätit myös margariinit ja voit pois käytöstä, koska tokihan tiesit että Suomessa on 1999 ollut listeriaa erään valmistajan voinapeissa? Kuitenkaan margariinit ja raa' at kasvikset eivät taida edelleenkään olla missään käyttökiellossa raskausaikana. Ajatella että saisit listerian jostain tuollaisesta lähteestä ja sitten joku totaalisen tunteeton ÄLYKÄÄPIÖ kirjoittelee tuollaisia viestejä kuten sinä!



Vierailija
20/29 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen toiminut tk-lääkärinä 10vuotta, myös neuvolassa.