Kehtaatko käyttää lapsellasi H&M:n vaatteita?
Kommentit (17)
alihankkijat käyttävät lapsityövoimaa... Etkö seuraa lainkaan uutisia?
niin Marimekolla sama ongelma.
Mutta siis kehtaan todellakin. Ostin juuri lauantaina 100 eurolla Hello Kitty vaatteita tytölle, ovat tytön lempparivaatteita.
Vierailija:
Vähissä ovat vaatteet, joita ei olisi valmistettu happismaissa ja joiden alkuperäön tietäisi 100% varmasti.
ja jos heillä sama ongelma, aikoivat lopettaa yhteistyön haqnkkijan kanssa
vaatteen vai samalla hinnalla monta halvempaa (ei välttämättä HM:stä)
jos lapsityövoimaa ei käytetä mitä nämä lapset sitten tekee? käy tonkimassa kaatopaikoilla? vai kerjää? varastaa? tytöt myydään huoriksi?
Olen sanonut lapsen mummeille ja kummeille, että lahjaksi haluan pelkästään H&M-vaatteita. Muut jäävät pitämättä.
Vierailija:
Olen sanonut lapsen mummeille ja kummeille, että lahjaksi haluan pelkästään H&M-vaatteita. Muut jäävät pitämättä.
tuudittautua siihen, että kun ne kaikki muutkin kumminkin käytää lapsityövoimaa. Sama kuin sulkisi silmänsä kaikilta maailman ongelmilta eikä ota mistään vastuuta...
Vierailija:
Vierailija:
Vähissä ovat vaatteet, joita ei olisi valmistettu happismaissa ja joiden alkuperäön tietäisi 100% varmasti.
En välttele lapsityövoimalla tehtyjä tuotteita, koska töissäolo on niille lapsille paljon parempi vaihtoehto kuin se mainittu kaatopaikkojen tonkiminen tai huoraaminen. Hyvähän sitä täällä on hurskastella, kun ei lasten elinoloja tunneta.
En vaan halua laittaa lapsille sellaisia mitä on kaikilla muillakin päällä. Uskon että lapsityövoimaa käyttävät muutkin ihan yhtälailla.
Vierailija:
En välttele lapsityövoimalla tehtyjä tuotteita, koska töissäolo on niille lapsille paljon parempi vaihtoehto kuin se mainittu kaatopaikkojen tonkiminen tai huoraaminen. Hyvähän sitä täällä on hurskastella, kun ei lasten elinoloja tunneta.
Miten pystyt välttämään? Kaikki tehdään nykyään halppismaissa, kaikki muukin kuin vaatteet. Vai onko se vain omatunnon juttu? Että kun tästä merkistä ei ole vielä kantautunut lapsityövoimauutisia, niin sitä voi hyvällä omallatunnolla käyttää?
Ajattelin, että sinulla olisi vähintään listata merkkejä tai firmoja, jotka varmasti lapsityövapaita kun heitit kommentiksi ' Just' .
Mistä merkeistä voi olla 100% varma ettei ole käytetty lapsityövoimaa? Kotimaisetkaan merkit eivät ole täysin varmoja kun Suomessa aika vähän kavatetaan puuvillaa.
Kotimaiseen pellavaan ja villaanko tässä täytyy vaan pukeutua? Aika epämukavaa, varsinkin kun on villalle allerginen.
Lapset kuitenkin kasvaa nopeasti. Lisäksi h&m vaatteet on osoittautunut kestäviksi.
Ja minulla myös on sellainen käsitys että myös ns. merkkivaatteita valmistetaan epämääräisissä olosuhteissa, joten en usko että h&m on yhtään pahempi kuin muutkaan.
Vähissä ovat vaatteet, joita ei olisi valmistettu happismaissa ja joiden alkuperäön tietäisi 100% varmasti.