Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö sukulaisen hautajaisiin mennä

Vierailija
28.06.2026 |

Ei kai?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko läheistä sukua ja onko kutsuttu. 

Vierailija
2/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan vanhempiensa. Jos ollut väleissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää, pitää mennä saattamaan sukulainen viimeiselle matkalle

Vierailija
4/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on juuri peräänkuulutettu vastavuoroisuutta. Ei tietenkään pidä, koska eivät hekään tule sinun hautajaisiisi.

Vierailija
5/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen ihmisten halua mennä toisten hautajaisiin. Itse ainakin muistelen ihmistä mieluummin elossa kuin kuolleena. Kun hautajaiset skippaa, ihminen on ikäänkuin elossa jossain, ei vaan olla enää yhteyksissä.

Vierailija
6/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kuolee. Aivan kaikki. Joten parempi vaan alkaa treenaamaan asian hyväksymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainsäädännössä ei määrätä ketään menemään minkäänlaisiin sukujuhliin joten se on sitten jokaisen oma valinta. 

Vierailija
8/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan mene. On parempaakin tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää, pitää mennä saattamaan sukulainen viimeiselle matkalle

Se on kuallu. Olisit mennyt mieluummin jättämään jäähyväiset kun se vielä eli.

Vierailija
10/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte kun omiin. Ole silloin paikalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapsena pakotettuna ollut. Enää ei voi pakottaa.

Vierailija
12/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus lapsena pakotettuna ollut. Enää ei voi pakottaa.

Itse 40 vee. Vieläkin vanhemmat pakottaa osallistumaan 100% vieraiden sukulaisten hautajaisiin. Tyyliin tiedän nämä kuolleet ihmiset nimeltä ja mitä sukua ovat olleet, mutta ikinä en ole puhunut heidän kanssaan mistään tai ollut ikinä missään tekemisissä.

 

Anteeksi. Mutta en vaan ymmärrä. En itsekään odota, että minun hautajaisiin saapuu sata vierasta ihmistä, koska ne on pakotettu osallistumaan. Mieluummin nolla ihmistä kun sata pakotettua.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen ihmisten halua mennä toisten hautajaisiin. Itse ainakin muistelen ihmistä mieluummin elossa kuin kuolleena. Kun hautajaiset skippaa, ihminen on ikäänkuin elossa jossain, ei vaan olla enää yhteyksissä.

Aiot siis skipata omien vanhempiesi, sisarustesi, puolisosi ja lastesi hautajaiset. Sinunhan ei tarvitse edes olla vastuussa niiden JÄRJESTÄMISESTÄ. Jokainen on kuitenkin tavalla tai toisella haudattava. Mutta sehän ei kuulu sinulle, denialisti.

Vierailija
14/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan mene. On parempaakin tekemistä.

Ei minunkaan eksäni tullut yhteisen lapsemme hautajaisiin. Kas kun hänellä oli parempaa tekemistä: juoda perseet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Jos et halua niin et mene. En mennyt isän hautajaisiin koska inhosin sitä äijää. Siellä ei ollut mitään mitä olisin halunnut nähdä tai tavata.

Vierailija
16/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainajan tuhkat voi suntio vetästä vessanpytystä alas.

Vierailija
17/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus lapsena pakotettuna ollut. Enää ei voi pakottaa.

Itse 40 vee. Vieläkin vanhemmat pakottaa osallistumaan 100% vieraiden sukulaisten hautajaisiin. Tyyliin tiedän nämä kuolleet ihmiset nimeltä ja mitä sukua ovat olleet, mutta ikinä en ole puhunut heidän kanssaan mistään tai ollut ikinä missään tekemisissä.

 

Anteeksi. Mutta en vaan ymmärrä. En itsekään odota, että minun hautajaisiin saapuu sata vierasta ihmistä, koska ne on pakotettu osallistumaan. Mieluummin nolla ihmistä kun sata pakotettua.  

Joku sinut silti hoitaa hautaan, mutta kuka? Yhteiskuntako?

Vierailija
18/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vainajan tuhkat voi suntio vetästä vessanpytystä alas.

Se on ympäristörikos, idiootti.

Ja hei, kuka sinulle järjestää tuhkauksen?

Vierailija
19/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. Eihän teiltä ole koskaan kuollut ketään, ettekä te ole koskaan olleet siinä tilanteessa että joutuisitte itse hautaamaan ketään. Helppo huudella.

Vierailija
20/24 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte. Turhaa puuhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä