Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cadilla Lyriq sähköauto ehkä tulossa Suomeen myyntiin

Vierailija
13.08.2023 |

Tuo on aika luksusluokan auto mutta ei mikään älyttömän hintainen.

GM:n Super Cruisea tuskin pystyy käyttämään Suomen teillä. Tuohan osaa täysin itsenäisesti vaihtaa kaistoja ilman että kuljettaja tekee yhtään mitään.

Ruotsiin ja Norjaan tuo ainakin tulee myyntiin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mitään jenkkiromua tarvita, että kaistanvaihtoautomatiikka autosta löytyy. En tosin kovin herkästi antaisi auton tehdä itsenäisesti mitään. Niistä on aika vaarallisia esimerkkitapauksia olemassa, kun auto on ominpäin yhtäkkiä tehnyt omituisia juttuja.

Aika vaikea kuvitella, että Cadillacilla olisi Suomessa tai edes missään pohjoismaassa kovinkaan kummoisia markkinoita.

Vierailija
2/13 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mitään jenkkiromua tarvita, että kaistanvaihtoautomatiikka autosta löytyy. En tosin kovin herkästi antaisi auton tehdä itsenäisesti mitään. Niistä on aika vaarallisia esimerkkitapauksia olemassa, kun auto on ominpäin yhtäkkiä tehnyt omituisia juttuja.

Aika vaikea kuvitella, että Cadillacilla olisi Suomessa tai edes missään pohjoismaassa kovinkaan kummoisia markkinoita.

Taas joku kitkerän katkera vasemmistolainen tms. purkaa myrkkyään vauvafoorumilla.

Jenkkiautoissa on kyllä omalla kohdalla olleet ne parhaat kyydit maantieominaisuuksiltaan ja mukavuudeltaan. Ajattoman esteettisentyylikäs artdeco vaikutteinen muotoilukin ollut enemmän nk. jenkkien heiniä.

Jotkut vaan ei tajua koulukunta- ja olosuhde-eroja, vaikka täälä Suomen teilläkin mukavuus olisi ihan ok. Jenkit on yleisesti hiljaisempiakin, saati jollain nastojen karhentamilla teillä ajaessa. Ja kun ei puhuta jonkun pakoputkivireistä.

Ja koulukuntaeroa, et auto joka on optimoitu mukavaa. matkantaittoon maantielle, vaikka voimaakin löytyy sitä tarvittaessa, eikä optimointia kilparadalle. Ne Mersut ja Auditkin on myyty kautta aikojen pitkälle eri säädöillä Amerikoissa, ainakin perusversiot.

Tätä nykyä mistään materiaalien ja kokoonpanonlaatueroistakaan on turha enään nillittää, jos yhtään katsonut autoarvostelijoiden analyysejä uudempien amerikkalaisten kabiineista vs. saksalaiset, etenkin hintavammassa luokassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuallakin Euroopassa SC on hyväksytty vain tietyille motaripätkille Saksassa, Espanjassa ja Briteissä.

Vierailija
4/13 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cadillac kelpaisi mutta ei sähköisenä. Jos olisi bensa tai edes hybridi niin kehtaisin kyllä ajella.

Vierailija
5/13 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tule syrjäyttämään sähkö POBEDAA. Teknik sano ryzzzä kun saranan näki

Vierailija
6/13 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Hondan tuleva Prologue sähköauto 2024 on hyvin pitkälle GM:n käsialaa. Sitä myydään Hondan brändin alla vain. Tuo on aika tyylikäs auto muuten. Yksi parhaimman näköisiä täyssähköautoja mitä olen nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla Cadillac Lyriqissä ja Honda Prologuessa sama perustekniikka ja ehkä jopa samaa softaa.

Vierailija
8/13 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Hondan tuleva Prologue sähköauto 2024 on hyvin pitkälle GM:n käsialaa. Sitä myydään Hondan brändin alla vain. Tuo on aika tyylikäs auto muuten. Yksi parhaimman näköisiä täyssähköautoja mitä olen nähnyt.

On kyllä tyylikäs ainakin jos vertaa Hondan viimevuosien älyttömyyksiin muotoillussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣Tesla on osannut vaihtaa kaistaa jo vuodesta miekka ja kivi.

Vierailija
10/13 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣Tesla on osannut vaihtaa kaistaa jo vuodesta miekka ja kivi.

Ehkä osaa mutta en tiedä onko Teslan FSD:llä oikeuksia toimia missään Euroopassa?

Euroopassa niillä tieosuuksilla missä täysi kaistanvaihtoautomatiikka on sallittu ilman että kuljettaja tekee yhtään mitään (ei tarvitse pitää käsiä edes ratilla), vaatii sen, että ominaisuus on mahdollistettu tietyillä moottoritieosuuksilla siten että se paikkatieto täytyy olla käsittääkseni ohjelmoitu autoon. Jos paikkatieto poikkeaa ei-sallitusta, niin ominaisuutta ei pysty käyttämään.

Ainakin Mersun uuden E-sarjan osalta toimii noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣Tesla on osannut vaihtaa kaistaa jo vuodesta miekka ja kivi.

Ehkä osaa mutta en tiedä onko Teslan FSD:llä oikeuksia toimia missään Euroopassa?

Ei ole. Se mitä Euroopassa myydään FSDnä on oikeasti ainoastaan vähän kuorrutettu perusautopilotti, vanhaa softaa jonka ylläpito on täysin toissijaista. Teslan fokus on FSD Betassa ja sen testaamisessa P-Amerikassa. Tosin sielläkin tällä hetkellä julkisesti ajetaan V11 versiolla ja Teslalla itsellään on omissa testeissa V12 joka eroaa suuresti V11sta.

EurooppaFSD vain tarjoutuu vaihtamaan kaistaa mutta kuskin on kuitattava se vilkulla.

Vierailija
12/13 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa Lyriqista hyvä Jay Lenonin esittely, jossa itse mukana ollut insinööri vieraana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen mitään jenkkiromua tarvita, että kaistanvaihtoautomatiikka autosta löytyy. En tosin kovin herkästi antaisi auton tehdä itsenäisesti mitään. Niistä on aika vaarallisia esimerkkitapauksia olemassa, kun auto on ominpäin yhtäkkiä tehnyt omituisia juttuja.

Aika vaikea kuvitella, että Cadillacilla olisi Suomessa tai edes missään pohjoismaassa kovinkaan kummoisia markkinoita.

Kohtuusti näkee sellaista 00-luvun Cadillaccia siihen nähden, et ei edes mainostettu missään ja ollut merkkiedustusta aikoihin. Riippuu toki missä päin Suomea liikkuu.

Mitä amerikkalaiseen mukavuuteen tulee, niin muistan hyvin sen efektin ihan ysärin midsize etuvetojenkillä, kun koko päivän töissä seisseenä ja tehneenä, istut työpäivän jälkeen mukavaan penkkiin, kytket D:n päälle ja lähdet mukavasti lipumaan. Siinä voi tuntea tyytyväisyyttä oloonsa. Ja sit kun vaihdat siihen perus kolkon jämäkkään hytinätytinä autoon, jossa kumina täyttää äänimaiseman, niin voi olla vähän silleen et hohhoijaa.

Oli kyllä eniten huomioita herättävä auto, vaikka ei jo vanhana kalliskaan. Ainoa johon vaikka kadunreunassa ollessa saatto tyttöjä tulla ikkunaan ihmetteleen viininpunaista plyysisisustaa. Sen verta moni nainen sinkkuelämiä ja muita kattelleena, et löytyy silmää glamourin ja romantiikan päälle perus Audi ja bemmu menon painikkeeks.

Kysyntään vaikuttaa myös tietoisuus, saati tarjonnan puute, josta vähän muna-kana-tilanne. Ja sit kun jenkkiä virallisesti maahantuotuna tarjolla, on niissä usein eurooppalaiselle jäyhennetty alusta.

Monella suomalaisella hermot on sen verta kireellä (niin kun näillä foorumeillaki voi joskus nähdä), et mukava ja lämminhenkinen auto jäyheyden, tytinän ja kuminan sijaan vois tehdä ihan hyvää. Ja vielä Suomen pimeisiin talviin ja huonoille teille.

Auto olis hyvä paikka palautua, mutta sen sijaan siellä pitää tavallisessakin autossa urheilla kuppipenkeissä, vaikka niitä paukkuja vois ladata ennemmin vaikka sinne lenkkipolulle tai vaikka kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi