Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi SINA tunnet syyllisyytta lapsesi tv:n katselusta? Onko siihen oikeasti mitaan muuta syyta kuin sosiaalinen normi, jonka mukaan on hyvaksyttavampaa lukea kirjoja kuin katsoa

Vierailija
26.11.2007 |

telkkua?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

istutan lapsen telkun ääreen katsomaan jotain lasten dvd:tä että saan hetken maata sohvalla kirjaa lukien tai pyöriä täällä av:lla. Muuten lapsi katsoo vain viikolla pikkukakkosen ja viikonloppuna lasten aamuohjelmat.

Ja tunnen syyllisyyttä tuosta oman ajan ottamisesta... =(

Vierailija
2/9 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kyky suodattaa telkkarista tulevia ärsykkeitä on huomattavasti huonompi kuin aikuisen, sillä kykyä ei ole. Siksi kohtuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Lapsen kyky suodattaa telkkarista tulevia ärsykkeitä on huomattavasti huonompi kuin aikuisen, sillä kykyä ei ole. Siksi kohtuus.

Vierailija
4/9 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta on hassua kun moni vanhempi ei laske tv:n piirrettyä ollenkaan. Jos sanon kaverille että meillä muksut katsoo n. puoli tuntia videoita päivässä, hän vastaa, että MEILLä ei katsota arkena yhtään videioita, max kerran kuussa. Ja silti heillä lapset katsoo joka päivä lastentunnin ja vielä kaikenmaailman salatut elämät ja talentit ym. Ihme saivartelua. Ihan niinkuin ne ei olisi tv:n katselua.

Meillä muuten katsotaan vain niitä videoita.

Vierailija
5/9 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti kivoja, ajatuksia herättäviä ja kehittäviä lastenohjelmia? Eiväthän läheskään kaikki ohjelmat tähän tietenkään yllä, mutta monet yltävät. Minusta olisi sääli " varjella lasta pahalta televisiolta" ja jättää hänet paitsi näistä kivoista ohjelmista.

Vierailija
6/9 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kuin tv ei syrjäytä vanhemmat-lapsi -yhdessäoloa, vaan sen edessä vietetty aika on kohtuullinen ja ohjelmat sopivia, ei hommassa ole mitään vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä et pystyisi suodattamaan aistiärsykkeitä ja joutuisit siihen tilanteeseen moneksi tunniksi aivosi ylikuormittuisivat ja joutuisivat kaaokseen. Sen vuoksi meillä on kyky suodattaa niitä ärsykkeitä, emme selviytyisi muuten. Lapsilta kyky puuttuu. Mitä pienepi lapsi, sitä vähemmän kykyä suodattaa aistiärsykkeitä. Kun lapsi istutetaan telkkarin ääreen tunneiksi, aivot altistetaan todelliselle ärsyketulvalle.



Seurauksena esim. unettomuutta, ylivilkkautta, levottomuutta, keskittymiskyvyttömyyttä. Jos siihen lisätän vielä ohjelma, joiden aiheuttamia pelkoja lapsi ei osaa iän puolesta vielä käsitellä, niin on aika keitos kasassa. Tyyliin Harry Potteria 2-vuotiaalle.

Vierailija
8/9 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä missään puolustele tuntikausien katsomissessioita, saati Harry Potteria! Älä ylitulkitse, kiitos.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole tulkinnut tekstistäsi yhtään mitään.