Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertailin poikani koenumeroita ja arvosanoja

Vierailija
25.04.2018 |

Englanti oli kasi, vaikka kokeista oli tullut jokaisesta kymppi ja wilmassa ei ollut ainuttakaan merkintää. Pistää kyllä miettimään tuollainen.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"wilmassa ei ollut yhtään merkintää", eli poikasi ei ole ollut tunneilla aktiivinen, sillä sekin merkitään wilmaan. Kahden numeron rokottaminen on kuitenkin hieman kohtuutonta, joten otapas yhteys opettajaan ja kysy perusteluja.

Vierailija
2/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä opettajalta arvosteluperusteita, jos tilanne on tosiaan tuo. Kyllä ihan kirjaamisvirheetkin ovat mahdollisia. Veikkaan, että poikasi ei ole tunnilla osoittanut suullista kielitaitoa millään tavalla. Siitä huolimatta kahden numeron ero tuntuu suurelta. Ysi olisi vielä helppo ymmärtää tuolla perusteella ainakin kielissä, joissa puhuminen on olennainen taito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"wilmassa ei ollut yhtään merkintää", eli poikasi ei ole ollut tunneilla aktiivinen, sillä sekin merkitään wilmaan. Kahden numeron rokottaminen on kuitenkin hieman kohtuutonta, joten otapas yhteys opettajaan ja kysy perusteluja.

Kuulemma viittaa aktiivisesti ja tekee tehtävänsä.

-ap

Vierailija
4/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero varmaankin sitten koostuu muustakin, kuin wilma-merkinnöistä ja koenumeroista. Tuntiaktiivisuudella ja ääntämisellä voi olla varmaan vaikutusta.

Vierailija
5/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"wilmassa ei ollut yhtään merkintää", eli poikasi ei ole ollut tunneilla aktiivinen, sillä sekin merkitään wilmaan. Kahden numeron rokottaminen on kuitenkin hieman kohtuutonta, joten otapas yhteys opettajaan ja kysy perusteluja.

Kuulemma viittaa aktiivisesti ja tekee tehtävänsä.

-ap

Opettaja sanoi näin?

Vierailija
6/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysyä opettajalta arvosteluperusteita, jos tilanne on tosiaan tuo. Kyllä ihan kirjaamisvirheetkin ovat mahdollisia. Veikkaan, että poikasi ei ole tunnilla osoittanut suullista kielitaitoa millään tavalla. Siitä huolimatta kahden numeron ero tuntuu suurelta. Ysi olisi vielä helppo ymmärtää tuolla perusteella ainakin kielissä, joissa puhuminen on olennainen taito.

Ei siellä tunneilla pojan mukaan puhuta paljoa.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"wilmassa ei ollut yhtään merkintää", eli poikasi ei ole ollut tunneilla aktiivinen, sillä sekin merkitään wilmaan.

Riippuu täysin koulusta ja opettajasta. Tyttäreni, joka kirjoitti kuusi laudaturia ja jonka lukuaineiden keskiarvo oli sekä peruskoulun että lukion päättötodistuksessa täysi kymppi, ei saanut koko kouluaikana yhtään positiivista merkintää Wilmaan, ellei sitten hyviä koearvosanoja lasketa.

Vierailija
8/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"wilmassa ei ollut yhtään merkintää", eli poikasi ei ole ollut tunneilla aktiivinen, sillä sekin merkitään wilmaan. Kahden numeron rokottaminen on kuitenkin hieman kohtuutonta, joten otapas yhteys opettajaan ja kysy perusteluja.

Kuulemma viittaa aktiivisesti ja tekee tehtävänsä.

-ap

Opettaja sanoi näin?

Poika sanoi. Opettajalle en ole puhunut.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet opettajasta pandan. Ei ne muuten opi.

Vierailija
10/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minäkään ymmärrä, millä perusteella nykyään arvosanoja muodostetaan. Se kai kuuluu tähän uuteen opetussuunnitelmaan, että siihen kasiin pyritään, ja jos haluaa paremman, pitää tehdä jotain temppuja. Sinänsä se on kai ok, että ajat ja arviointiperusteet muuttuvat, mutta se on jotenkin outoa, että sitä ei kerrota missään, mitkä asiat ovat arvioinnin kohteena. Entisaikaan koearvosanoista pystyi päättelemään, millaisen todistuksen tuli saamaan. Ehkä tällä nykyisellä opetussuunnitelmalla pyritään totuttamaan lapsia isoon maailmaan, missä pärstäkerroin ratkaisee kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uliuli, täällähän tuokin tiedetään. Pojan mukaan ei paljoa puhuta, eli ei puhu mitään.

Vierailija
12/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uliuli, täällähän tuokin tiedetään. Pojan mukaan ei paljoa puhuta, eli ei puhu mitään.

Tarkoitti, että siellä tunnilla ei ole mitään väliä missä puhutaan. Siitä tulee negatiivinen jos höpöttää siellä englanniksi jotain jonnin joutavaa ilman lupaa opetuksen päälle.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"wilmassa ei ollut yhtään merkintää", eli poikasi ei ole ollut tunneilla aktiivinen, sillä sekin merkitään wilmaan. Kahden numeron rokottaminen on kuitenkin hieman kohtuutonta, joten otapas yhteys opettajaan ja kysy perusteluja.

Kuulemma viittaa aktiivisesti ja tekee tehtävänsä.

-ap

Opettaja sanoi näin?

Poika sanoi. Opettajalle en ole puhunut.

-ap

Eli et tiedä. Numerosta voi päätellä, että opettaja on eri mieltä. Voin kertoa, että lapsesi ei ole ensimmäinen koululainen, joka valehtelisi puolustellakseen itseään.

Kysy opettajalta. Joskus tulee virheitä, ja ne korjataan. Ja jos ei ollut virhe, kuulet opettajan näkemyksen lapsen toiminnasta, ja voit kannustaa parempaan. Kasi ei kuitenkaan ole huono numero.

Vierailija
14/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kertomus kouluasioista on yleensä ihan erilainen kuin opettajan kertomus. Lapselta puuttuu arvostelukyky ja elämänkokemus ja muistikin on aina vähän niin ja näin. Jos haluat tietää arviointiperusteet ja lapsesi suoriutumisen koulussa, kysy opelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikavähennys. Tuttu juttu

Vierailija
16/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"wilmassa ei ollut yhtään merkintää", eli poikasi ei ole ollut tunneilla aktiivinen, sillä sekin merkitään wilmaan. Kahden numeron rokottaminen on kuitenkin hieman kohtuutonta, joten otapas yhteys opettajaan ja kysy perusteluja.

Kuulemma viittaa aktiivisesti ja tekee tehtävänsä.

-ap

Opettaja sanoi näin?

Poika sanoi. Opettajalle en ole puhunut.

-ap

Eli et tiedä. Numerosta voi päätellä, että opettaja on eri mieltä. Voin kertoa, että lapsesi ei ole ensimmäinen koululainen, joka valehtelisi puolustellakseen itseään.

Kysy opettajalta. Joskus tulee virheitä, ja ne korjataan. Ja jos ei ollut virhe, kuulet opettajan näkemyksen lapsen toiminnasta, ja voit kannustaa parempaan. Kasi ei kuitenkaan ole huono numero.

On se nyt vähän kumma miten se vain laskee kaksi numeroa alas ilman, että siitä on mihinkään ilmoitettu.

-ap

Vierailija
17/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt opettajalta tekiköhän pienen vai suuren virheen. Tuskin valitsee suuren virheen seuraamuuksia.

Vierailija
18/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se huomattu sekä suomalaisissa että kansainvälisissä tutkimuksissa että erityisesti naisopettajat tuppaavat antamaan pojille arvosanat alakanttiin.

Vierailija
19/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikavähennys. Tuttu juttu

Ei ole olemassa. Suurin osa opeista on naisia, jotka antavat enemmän anteeksi pojille ja vaativat enemmän tytöiltä.

Ope

Vierailija
20/62 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"wilmassa ei ollut yhtään merkintää", eli poikasi ei ole ollut tunneilla aktiivinen, sillä sekin merkitään wilmaan. Kahden numeron rokottaminen on kuitenkin hieman kohtuutonta, joten otapas yhteys opettajaan ja kysy perusteluja.

Kuulemma viittaa aktiivisesti ja tekee tehtävänsä.

-ap

Kintaalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi