Vihaan VR:ää!
Huonoja uudistuksia kerta toistensa perään (uusimpana kaukoliikenteen sarjalippujen uudistus), myöhästelyä, törkeät hinnat ja joustamattomuutta.
Pakko on vaan käyttää autottomana ja ajokortittomana, tai sitten vaan hankkia ne ja unohtaa ympäristön ajattelu. Julkisen liikenteen pitäisi olla kaikille edullista ja jouhevaa, mutta ei niin ei.
Kommentit (19)
Olipa kerran alennuslippu asemalla virkailijan rustaama ja luottaen siihen menin junaan. Hirmu julkinen nöyryytys ja huuto kun ei ollut mitään millä todistaa alennusta lisäksi vaikka nimenomaan sanottiin että se lippu riittää. Naama punaisena sitten koko vaunullisen edessä.... jäi hirveä kammo koko kulkuvälinettä kohtaan.
Tämä ei ole VRän vika vaan nykyisen hallituksen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole VRän vika vaan nykyisen hallituksen.
*huutonaurua*
VR on kerta kaikkiaan perseestä -kiitos ammattiliittojen ja yleisen asennevamman mikä on monopolifirmoissa mahdollinen.
Hallitus tekee ihan oikein kun pilkkoo VR:n.
Ehkä Putin ostaa suomen rautatiet, niillä kun on (lähes) sama raideleveys.
Sitten on kaikki hyvin.
Joo, kyllä se on meidän kaikkien etu, että saadaan niiden harvojen kannattavien junayhteyksien tuotot ulkomaisten yritysten veroparatiisikassaan pois Suomen taloutta rasittamasta.
Toivottavasti lakko laajenee muillekin aloille ja kestää mahdollisimman pitkään. Hallituksen tuhotöille on saatava stoppi.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lakko laajenee muillekin aloille ja kestää mahdollisimman pitkään. Hallituksen tuhotöille on saatava stoppi.
JOOOOOOOOO!!!
Lakkoilemallahan saadaan Suomi nousuun, eix vaan?
Vakavasti: yleiseen lakko-oikeuteen olisi pikku hiljaa voitava puuttua, nämä perseilyt käyvät sen verran kalliiksi meille kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lakko laajenee muillekin aloille ja kestää mahdollisimman pitkään. Hallituksen tuhotöille on saatava stoppi.
JOOOOOOOOO!!!
Lakkoilemallahan saadaan Suomi nousuun, eix vaan?
Vakavasti: yleiseen lakko-oikeuteen olisi pikku hiljaa voitava puuttua, nämä perseilyt käyvät sen verran kalliiksi meille kaikille.
Tuohan se on se vakiovirsi työnantajaleiristä. Itselle kyllä riittää bonuksia mutta työntekijöillä ei pitäis olla mitään oikeutta ilmaista mielipidettään.
Kun olin ostamassa asuntoa pääkaupunkiseudulta jokunen vuosi sitten, yksi ratkaiseva kriteeri oli, että en ikinä ole riippuvainen VR:n lähijunista. Ei tarvitse jännittää joka arkiaamu sitä, kulkeeko juna ajallaan, myöhässä vai ollenkaan. Onko raiteelle tipahtanut lumihiutale, vaahteran lehti vai mikä. Nyt ajelen bussilla ja odottelen, tuleeko länsimetro :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lakko laajenee muillekin aloille ja kestää mahdollisimman pitkään. Hallituksen tuhotöille on saatava stoppi.
JOOOOOOOOO!!!
Lakkoilemallahan saadaan Suomi nousuun, eix vaan?
Vakavasti: yleiseen lakko-oikeuteen olisi pikku hiljaa voitava puuttua, nämä perseilyt käyvät sen verran kalliiksi meille kaikille.
Lakkoilu on valitettavasti käytännössä ainoa ase hallituksen ja työnantajapuolen sanelu- ja kiristyspolitiikkaa vastaan. Todella pitkä pinnahan palkansaajapuolella on ollut ja kaikenlaiseen perseilyyn on suostuttu käytännössä mukisematta yritysjohdon palkkioiden kohotessa tänä vuonna jälleen kerran ennätystasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lakko laajenee muillekin aloille ja kestää mahdollisimman pitkään. Hallituksen tuhotöille on saatava stoppi.
JOOOOOOOOO!!!
Lakkoilemallahan saadaan Suomi nousuun, eix vaan?
Vakavasti: yleiseen lakko-oikeuteen olisi pikku hiljaa voitava puuttua, nämä perseilyt käyvät sen verran kalliiksi meille kaikille.
Lakkoilu on valitettavasti käytännössä ainoa ase hallituksen ja työnantajapuolen sanelu- ja kiristyspolitiikkaa vastaan. Todella pitkä pinnahan palkansaajapuolella on ollut ja kaikenlaiseen perseilyyn on suostuttu käytännössä mukisematta yritysjohdon palkkioiden kohotessa tänä vuonna jälleen kerran ennätystasolle.
Voi kuule, leikkausten suhteen olla vasta alussa, että sitä pinnaa tarvitaan vielä ihan pikkuisen lisää.
Luitko mitä Bengt Holmström sanoi eläkkeistä?
Mitä perseilyyn tulee, sitä harrastaa ammattiliitot.
Minua vieläkin harmitttaa, että 1993 Esko Aholla ei ollut munaa antaa yleislakon tapahtua ja sitä kautta ay-liikkeen murentua. Uskon, että Iiro oli siihen valmis, mutta hallitus ei.
Työnantajan märkä uni, Suomi ilman ay-liikettä. Saa ruoskia työntekijöitä ihan kunnolla ja kerätä tuotot omaan taskuun. Vastalauseista kenkää ja uusi tilalle nälkäpalkalla.
En voi itse käsittää keiden mielestä ammattiliitot ovat turhia muita kuin poikkeuksellisen ahneiden työnantajien ja johtajien. Se että tämä lakko nyt yhden päivän aiheuttaa liikkumissanne harmia versus se että tämä ns kilpailuttaminen menee persiilleen ja maksatte jatkossa moninkertaisen hinnan matkustamisesta ja tuotot valuu ulkomaille.
Mikä järki tässä uudessa uudistuksessa on?! Vr pomot ei varmaan koskaan matkusta junillaan :D
Muissa matkustajamäärät on lisääntyneet rajusti kilpailun avaamisen jälkeen, joten kannatan tässäkin asiassa kapitalismia. Hyvä lähtökohta on se, että matkustajamäärä tulee lisääntymään 100 %.
Kukapa ei.
VR vain todistaa tällä lakkoilullaan, miksi kilpailu tulee vapauttaa. Case in point.
VR on päin vastoin alkanut parantaa palvelua ja laskenut hintoja. Kiitos siitä menee ainoastaan kilpailulle (Onnibus ).
Sarjalipun vaihtaminen kertalippuun tai paikkalippuun kännykällä ei kauan kestä. Uusi sarjalippujärjestelmä on selvästi parempi kuin vanha, joka oli satunnaiselle matkustajalle liian vaikea. Minäkin ostin usean vuoden jälkeen taas sarjalipun, kun se vihdoin muuttui salatieteestä ymmärrettäväksi kännykkäpalveluksi. Nyt vain odotellaan poliittisen lakon loppua, että päästään niitä lippuja käyttämään.
Niinpä, ja huonompaan suuntaan vain menee. Huominen lakko hankaloittaa pirusti kulkemista