Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mies haluaa lähteä Thaimaaseen kanssani, mutta hämähäkit mietityttää. Pelkään kuollakseni isoja karvaisia hämähäkkejä. Oletteko törmänneet niihin ulkomaan matkoilla? Miten yleistä on, että niitä ryömii jossain hotellihuoneessa, kahvilassa pöydän alla, uima-altaan lepotuoleissa, rannalla, tms.?

Entä onko kokemuksia muista myrkkyelukoista? Tuttu oli kuulemma joskus löytänyt hotellistaan skorpionin, ei kauhean kiva juttu sekään...

• ylös 20
  • alas 12

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Thaimaassa on isoja hämähäkkejä, mutta seitsemällä reissulla olen nähnyt sellaisen kahdesti. Kobran kolmesti.

• ylös 11
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minulla myös ihan järkyttävä kammo. Tämän vuoksi en halua kaukomatkoille enää ollenkaan. Niinä muutamina kertoina, kun siellä matkustelin, en onneksi törmännyt karvahämähäkkeihin. Toivottavasti pystyisit kuitenkin nauttimaan reissusta, ap.

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Italian maaseudulla olen törmännyt skorpioneihin ja Australiassa isoihin hämähäkkeihin. Itse en ole Thaimaassa käynyt, mutta tutut jotka on käynyt, ei ole niihin törmännyt.

Vierailija

En muista hämähäkkejä juuri nähneeni sisätiloissa Thaimaan reissuillani.

Gekkoja ynnä muita harmittomia, ihan söpöjä pikkuliskoja sentään on joskus seinillä näkynyt. :)

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla myös ihan järkyttävä kammo. Tämän vuoksi en halua kaukomatkoille enää ollenkaan. Niinä muutamina kertoina, kun siellä matkustelin, en onneksi törmännyt karvahämähäkkeihin. Toivottavasti pystyisit kuitenkin nauttimaan reissusta, ap.

Sama täällä. En matkusta tuon takia kaukomaille. Eurooppa riittää, en käy edes etelässä rantalomilla. Onneksi ne ei edes kiinnosta.

Vierailija

En ole törmännyt kertaakaan isoihin hämähäkkeihin Thaikkulan reissullani. Käärmeisiin, sisiliskoihin ja julmetun isoihin koppakuoriaisiin ym hyönteisiin kyllä. Thaikkuhämikset ovat todennäköisesti sellaista kantaa, jotka eivät ole kovin aggressiivisia, toisin kuin Australiassa Sydneyssä. Ausseissa törmäsin hämähäkkeihin, aggressiivisiin ja myrkyllisiin. Ja torakoihin....

Kyllä näiden kanssa pärjää. Illalla tsekkaa ja pöyhii sängyn, ennenkuin menee nukkumaan. Ravistelee aina kengät, ennenkuin pistää jalkaan. Siinä se. Ei ne elukat mitään tee (paitsi ne Aussien funnelwebit, mutta ei niitä Thaikuissa ole).

Kannattaa vaan altistaa itsensä, turhaa sitä elämää ja elämyksiä rajoittamaan olemattoman takia.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Thaimaassa on paljon isoja hämähäkkejä, jotka öisin saattaa livahtaa naisten emättimeen ja jäädä sinne pesimään.

• ylös 19
  • alas 5
Vierailija

Ärsyttää aikuiset naiset jotka tekee ison numeron hämähäkkien tai vaikka ukkosen pelosta. Aivan selvää huomionhakua. Miettikää minkä esimerkin annatte tyttärillenne tai muille lapsille, hävetkää.

• ylös 7
  • alas 35
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Thaimaassa on paljon isoja hämähäkkejä, jotka öisin saattaa livahtaa naisten emättimeen ja jäädä sinne pesimään.

Näykkivät myös g-pistettä koko ajan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo. Net kutovat seitit naisen sisään - hyvä allegoria 'kuiville vuosille' ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa lähteä Thaimaaseen kanssani, mutta hämähäkit mietityttää. Pelkään kuollakseni isoja karvaisia hämähäkkejä. Oletteko törmänneet niihin ulkomaan matkoilla? Miten yleistä on, että niitä ryömii jossain hotellihuoneessa, kahvilassa pöydän alla, uima-altaan lepotuoleissa, rannalla, tms.?

Entä onko kokemuksia muista myrkkyelukoista? Tuttu oli kuulemma joskus löytänyt hotellistaan skorpionin, ei kauhean kiva juttu sekään...

Menet Thaimaaseen, paaset taivaaseen, kun myrkkyotus tuikkaa! 

Vierailija

Kiitän asiallisista vastauksista. En juu haluaisi omaa elämääni rajoittaa ja olen tuota hämähäkkikammoa työstänyt. Halusin vain kuulla muiden kokemuksia asiasta.

Millä tapaa nuo hämähäkit on Ausseissa agressiivisia? (Kiinnostaisi meinaan sielläkin joskus käydä.) Entä onko kellään Afrikan isoista hämiksistä kokemuksia?

Ja juu, tiedän kyllä, että niitä tappavan myrkyllisiä ovat toiset pienemmät lajit ja ihan eri eläimetkin, mutta niiden ulkonäköön en omaa sellaista sairaalloista kammoa.

En haluaisi pilata lomaamme sillä, että pelästyn jotain perhanan hämistä ja palaan dramaattisesti seuraavalla lennolla Suomeen. Altistan itseäni etukäteen varautumalla.

Vierailija

Tulitikkuaskin kokoisia torakoita vilisee öisin lattioilla kun sytyttää valot. Ei niitä aivan pienet hämpyt pysty listimään aterioikseen. Ne isot karvajalat suurilla leuoillaan rouskuttavat torakat suihinsa sinua häiritsemästä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Näykkivät myös g-pistettä koko ajan?

Ei kun ne muhii siellä kohdussa ja munii sinne satoja pieniä hämähäkkejä, jotka sitten syövät tiensä ulos alavatsan läpi.

Vierailija

Monet ei näköjään tajua, että araknofobia on oikea kammo, sitä ei järkipuheella saa pois päästään.
Ei mua kiinnosta onko myrkyllinen vai ei.
Hämähäkin nähtyäni saatan jopa pyörtyä.
T: Se Euroopassa reissaaja

• ylös 27
  • alas 2
Vierailija

Satuin juuri samalla käymään läpi kuvia ja tuli vastaan kännykkäräpsy kenties suurimmasta hämähäkistä, mihin olen törmännyt:

https://i.imgur.com/NPmDJzd.jpg

Kuva otettu Nakhon Nayok provinssissa. Tällaisia ei siis kävele päivittäin vastaan. Eikä tuo kai kovin iso loppujen lopuksi ollut.

Sivut