Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten alle 120hv autolla voi pärjätä jouhevasti liikenteessä?

Vierailija
13.04.2017 |

Ei mitenkään, eritoten jos joutuu ajamaan pitkää ajoa. Ohitustilanteet kortilla ja muut hiostaa kiinni puskurissa.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä valitat

Vierailija
2/76 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää. Pienempää vaihdetta silmään niin kyllä lähtee tämäkin 90hv Opel kuin kuppa Töölöstä.

Ohitan muutenkin tehokkaammalla autolla vain kun on tyyliin pitkä suora ja näkyvyys hyvä. Juu kun on rupunen auto niin roikutaan perässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeusrajoitukset koskee kumminkin kaikkia.. oli heppoja alla enemmän tai vähemmän.

Vierailija
4/76 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku tarvitsee yli 120 hevosvoimaa pärjätäkseen liikenteessä? Joukkoliikenne ja polkupyörät on olemassa jos ei kerran autolla osaa ajaa.

Vierailija
5/76 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mä pärjäsin 75-heppaisella ainakin. :D Ohi pääsi kun osasi vaihtaa oikean vaihteen ja polkaista kaasua. Ei kovin vaikeaa? Toki nyt 250-heppaisella (jolla nyt ajan) on hauskempaa mutta en mä tien tukkona ollut nuhapumpullakaan.

Vierailija
6/76 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 170 heppanen 2,5 litranen auto ei kiihdy kyllä mihinkään.  Vasta isommilla pykälillä alkaa löytyä vääntöä ja vauhtia, mutta pienemmällä moottorilla/teholla varustettu pikkuauto peittoaa mun Volvon liikennevaloissa joka kerta....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/76 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, en tajunnutkaan että meidän Opelissa on noin paljon heppoja. Joku vielä väitti yhdestä hitaimmista, kun lähdetään valoista. Paljonpa tiesi =D

Vierailija
8/76 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, että pitää olla 120 hevosvoimaa, niin alkaa olla riittävästi jouhia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/76 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakointia liikenteeseen.

Vierailija
10/76 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on taas ankea auto-avaus mamma-palstalla.

Ihan vinkkinä ap-jonnelle, että jos et pärjää tavallisella autolla liikenteessä, niin vikaa ei kannata hakea konepellin alta vaan ratin ja penkin välistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/76 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, eritoten jos joutuu ajamaan pitkää ajoa. Ohitustilanteet kortilla ja muut hiostaa kiinni puskurissa.

Et Vaan Osaa

Vierailija
12/76 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teho/paino suhde oo oleellisempi kuin teho. Tosin sitäkin oleellisempi on kuljettajan ajotaidot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/76 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 170 heppanen 2,5 litranen auto ei kiihdy kyllä mihinkään.  Vasta isommilla pykälillä alkaa löytyä vääntöä ja vauhtia, mutta pienemmällä moottorilla/teholla varustettu pikkuauto peittoaa mun Volvon liikennevaloissa joka kerta....

Pikkuautolla pieni massa ja lyhyet välitykset, pikkuautot on 40-60 nopeuteen asti nopeampia mutta siitä eteenpäin tehokkaammat autot menee heittämällä ohi.

Vierailija
14/76 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin mä pärjäsin 75-heppaisella ainakin. :D Ohi pääsi kun osasi vaihtaa oikean vaihteen ja polkaista kaasua. Ei kovin vaikeaa? Toki nyt 250-heppaisella (jolla nyt ajan) on hauskempaa mutta en mä tien tukkona ollut nuhapumpullakaan.

Edellisessä autossani oli tuo samainen 75 heppaa ja kyllä sen kanssa kylmäsi sydämestä kiihdytyskaistalla. Nykyisellä 194 heppaisella ei tarvitse ikinä edes kaasua pohjaan painaa. Jos joku roikkuu takapuskurissa, niin otan aina jalan pois kaasulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/76 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, kuskista kiinni :). Ainahan nuo volvot ja bemarit jää risteyksessä kauas heti kun kiihdyttää. Helposti pääsee rekastakin ohi. Eikä mun tartte edes roikkua kenenkään puskurissa päästäkseni ohi, kun pääsen ohi muutenkin. Hyvä kuski kyllä tietää, ettei jouheva ohitus edes lähde siitä toisen puskurista. 

Vierailija
16/76 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän perheen Amerikan Jenkissä on tarpeeksi vääntöä!

Vierailija
17/76 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meidän perheen Amerikan Jenkissä on tarpeeksi vääntöä!

Jenkit on oikeita autoja. Aina hymyilyttää, kun porukka ajelee japseilla ja sakemanneilla, ei minkäänlaista tyylitajua.

Vierailija
18/76 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 170 heppanen 2,5 litranen auto ei kiihdy kyllä mihinkään.  Vasta isommilla pykälillä alkaa löytyä vääntöä ja vauhtia, mutta pienemmällä moottorilla/teholla varustettu pikkuauto peittoaa mun Volvon liikennevaloissa joka kerta....

No ihan päinvastoin: kolmella pienimmällä vaihteella Volvo kiihtyy jotenkin kun kierrättää rajoittimeen saakka mutta nelosen kun laittaa pesään niin on kun jarrua painaisi. Vitosesta puhumattakaan.

Vierailija
19/76 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sähköautorata-autossani onkin 0,0001 hevosvoimaa. Hä hä hää!

Vierailija
20/76 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monia bemareita ja audeja ohittanut 20 hv kuplalla. 

Ap taitaa olla vielä pikkupoika jolle on statsit ja numerot hyvin tärkeitä ja oma ajotaito vielä lasten kengissä. 

Tiesitkös että 75hp nissan micra 1992 jossa automaattilaatikko kusettelee 90% nykyajan autoista liikennevaloista lähtiessään? Vaikka on kengän muotonen korkeintaan 500e hintanen kippo jossa vain pikkuruiset 75 hevosvoimaa on kovempi kiihtymään kun joku 3 litranen turbo bemari. 

Auton painolla on suuri merkitys kiihtyvyyteen. Onhan jenkkiautoissakin yli 200 hevosvoiman koneita jotka kiihtyy 0-100 n15sek

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä