Miksi maalla asuvan pitäisi saada ajaa autolla halvemmalla?
Elämä on valintoja. Maaseudulla on esim. asunnot halvempia ja etäisyydet sitten pidempiä. Kaupungissa taas toisinpäin.
Kommentit (57)
Miksi kaupungissa pitäisi käyttää puoli-ilmaista bussia, kun joka paikkaan voi kävellä ja kulkea polkupyörällä. Elämä on valintoja.
Eihän kukaan ole sanonut että niin "pitäisi" olla. Ihan päätöksistä nuo ovat kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sellaista vaatii?
Bernerin kyttäyskusetussysteemissä maaseudulla olisi halvempaa ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sellaista vaatii?
Bernerin kyttäyskusetussysteemissä maaseudulla olisi halvempaa ajaa.
Tai sitten ei. Maaseudulla voisi kilometrihinta olla jonkin verran halvempi mutta maalla kaikki matkat ovat pitempiä kun jo "lähisaleenkin" voi olla 10km kun sinulla se on parin korttelin päässä minne jaksat jalkaisinkin.
Koska kaupunkilaisille kustannetaan joukkoliikenne verovaroin eivätkä kaikki mahdu kaupunkiin.
Me maalaiset ollaan NIIN köyhiä, joten kaikki "alet" pitää kohdistaa JUURI meihin! Sama se kaupungien rikkaille, joilla on rahaa niin ettei ulostukseen taivu!
Kuka on väittänyt että maalla saa ajaa halvemmalla? Ei minun autoni kulutus mystisesti laske kun poistun kehä III ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on väittänyt että maalla saa ajaa halvemmalla? Ei minun autoni kulutus mystisesti laske kun poistun kehä III ulkopuolelle.
Kyllä laskee. Ei siihen tietenkään mitään mystiikkaa liity, vaan ihan fysiikan lakien mukaan puolityhjällä maantiellä tasaista kahdeksaakymppiä ajaminen kuluttaa paljon vähemmän kuin kaupungin ruuhkassa jatkuvat kiihdytykset ja jarruttelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sellaista vaatii?
Bernerin kyttäyskusetussysteemissä maaseudulla olisi halvempaa ajaa.
Maalla monet jo nyt maksavat tien käytöstä, sillä maalla on paljon yksityisiä teitä, jotka muodostuvat osakkaista/tien käyttäjistä tai on kokonaan yksityistie.
Meillä yksityistien käyttömaksu on n. 170€/vuodessa, jolla katetaan auraus-, lanaus, hiekoitus jne. kuluja.
Yksityisissä teillä ei peritä maksua tilapäisiltä käyttäjiltä.
Se johtuu siitä, että Keskusta on maaseudun puolue ja heidän kannattajat asuvat maaseudulla. Siksi tuo on aivan looginen jatkumo. Aivan kuten se, ettei maaseudun koneille ole tullut vielä käyttömaksuja jne.
"Elämä on valintoja" eli koko muu suomi pitäisi pysäyttää ja kaikki ihmiset kaupunkiin? Siellä kaupungissa on kaikille kiva asunto ja mahtava työpaikka :)
Laitankin heti myynti-ilmoituksen talosta.. Not.
Koska maalla autolla liikkuminen saattaa olla ainoa järkevä vaihtoehto. Kaupungissa ei valtaosa edes tarvisi autoa. Itse olen asunnut molemmissa ja pärjännyt ilman autoa.
Kaupungeissa autoista on myös paljon enemmän ongelmia esimerkiksi ruuhkien ja parkkipaikkojen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on väittänyt että maalla saa ajaa halvemmalla? Ei minun autoni kulutus mystisesti laske kun poistun kehä III ulkopuolelle.
Kyllä laskee. Ei siihen tietenkään mitään mystiikkaa liity, vaan ihan fysiikan lakien mukaan puolityhjällä maantiellä tasaista kahdeksaakymppiä ajaminen kuluttaa paljon vähemmän kuin kaupungin ruuhkassa jatkuvat kiihdytykset ja jarruttelut.
No, pitäisikö fysiikan lakeja sitten rangaista kaupunkilais ja maalaisautojen epätasa-arvoisesta kohtelusta?
Vastakysymys: Miksi kaupunkilaisille tarjotaan verovaroin tuettua joukkoliikennettä?
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuten se, ettei maaseudun koneille ole tullut vielä käyttömaksuja jne.
On kuule siellä kaapuntissa niitä teillä liikkuvia työkoneita aaaaaikalailla enemmän. Täällä maalla työkoneet liikustelee etupäässä pellolla. Tai metsässä. Pitäisikö minun alkaa maksaa Bernerille väylämaksua siitä että ajan omalla maallani?
Siinä tapauksessa valtion pitäisi ottaa yksityisteiden osuuskuntatiet hoitaakseen ja lunastaa maapohjat.
Maksan mökkitiestä jo nyt yli 50€/v ja omistamaani maapohjaa käytetään tienä 2 km osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on väittänyt että maalla saa ajaa halvemmalla? Ei minun autoni kulutus mystisesti laske kun poistun kehä III ulkopuolelle.
Kyllä laskee. Ei siihen tietenkään mitään mystiikkaa liity, vaan ihan fysiikan lakien mukaan puolityhjällä maantiellä tasaista kahdeksaakymppiä ajaminen kuluttaa paljon vähemmän kuin kaupungin ruuhkassa jatkuvat kiihdytykset ja jarruttelut.
Kyllä siihen vaikuttaa myös tien kunto, maalla lähes poikkeuksetta on huonokuntoiset tiet, jopa hiekkateitä on paljon. Aja siinä tasaista vauhtia, kun on kuoppia ja mutkia matkassa.
Nyppää pää pois perseestä ja mene bussilla.