Avovaimo projisoi omia ikäviä asioitaan minuun
Avovaimolla aktivoitunut jokin trauma tai muu ikävä muisto ja nyt hakee minusta syyllistä noihin ikäviin tunteisiin. Olen yrittänyt keskustella että mikä hätänä, niin kuvailee minun jotenkin tekevän hänen elämästä ahdistavan vankilan ja että pyrkisin muokkaamaan häntä. Itsekin kannan traumoja, että ymmärrän kuinka sekoittavat ajatuksia. Mutta nämä väitteet ovat ahdistavia. Samanlaista normaalia arkea eletty kuin ennenkin.
Paljon ollaan yhdessä, saunotaan, kokataan yhdessä, käydään kävelyllä, kaupoilla, katsotaan molempia miellyttäviä ohjelmia, kyyditsen häntä tarvittaessa. Molemmille on asunnossa omaa tilaa vetäytyä lueskelemaan itsekseen. Lähtökohtaisesti ihan normaalia käytöstä molemmin puolin.
Mutta nyt yhtäkkiä, minä muka teen tästä kodista vankilan? Omat traumani liittyvät ikäviin ihmisiin ja kiusaajiin, niin on minulle melkoinen sydämen asia olla olematta itse sellainen. Vaan tällaista hän nyt aidosti sanoo kokevansa.
Hänellä ei tällä hetkellä edes yksinkertaisesti ole omia menoja esim kavereiden kanssa mitä toinen voisi olla kieltämässä.
Kommentit (11)
Tälläinen nais-viruskin (villeys?) on liikkeellä.
Ikäänkuin ei saada henkeä parisuhteessa.
Psykiatrille mars.
Narsistinen persoonallisuushäiriö?
Ehkä somesuhde menossa ja sinua ollaan siirtämässä rakkauspommitus- ja vähättely/alentamisvaiheen jälkeen lemppausvaiheeseen.
"Hänellä ei ole omia kavereita". Jo tuosta lauseesta paistaa halveksunta kumppaniasi kohtaan, että en yhtään ihmettele, jos haluaa lähteä. Mikäli mitään kumppania edes on.
Miksi pidät häntä vankina? Annan hänen tehdä asioita yksin, äläkä tunge ihan kaikkialle mukaan. Pelkkä hetken lukurauha illalla ei kaikille riitä omaksi ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on hänessä.
Ongelma on incelissä, joka tämän provon keksi.
Ihminen voi olla tyytymätön suhteeseensa ilman mitään traumaa. Varsinainen uhri olet 🙄
Voisitko pyytää puolisoa tänne keskustelemaan meidän kanssa niin hän voisi kertoa meille hänen versionsa mitä on meneillä?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olette liikaa yhdessä. Kuunteletko häntä, hänen ajatuksiaan ja arvomaailmaansa. Tuskin tyhjästä syntyy tuollainen ajatus, että joku yrittää muokata.
Uskon siellä taustalla olevan hänen näkemyksiä ja kokemuksia miehistä ja sitten alitajuisesti koetaan, että kyllä tämäkin mies haluaa minulle pahaa kun se edellinenkin halusi. Eli sinänsä se ajatus ei synny tyhjästä, mutta se ei välttämättä liity mitenkään minuun tai minun käytökseen.
Ja viimeiset kaksi kuukautta on kyllä tullut oltua liikaa kotona, eli jonkinlainen siitä johtuva tunteenpurkaus oli kyllä täysin arvattavissa oleva asia. Useampia kodin ulkopuolisia menoja on sattunut peruuntumaan ja sitten olemme vuorotellen olleet nyt valitettavan usein sairaana. Ap
Ehkä olette liikaa yhdessä. Kuunteletko häntä, hänen ajatuksiaan ja arvomaailmaansa. Tuskin tyhjästä syntyy tuollainen ajatus, että joku yrittää muokata.