Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi v! Naapuriin on muuttanut kauhukakara... Olenko nipo?!?

Vierailija
26.06.2007 |

No joo, taas tällaista meidän lapset ja naapurin kakarat juttua, mutta kuitenkin...

Tässä tämän päivän saldo:

-Lampsinut ovikelloa soittamatta ja kengät jalassa sisään 3 kertaa (Yksi näistä vauvan nukkuessa päiväunia... herätti tietty vauvan kesken uniensa kun alkoi kailottamaan, vittu että otti muuten päähän!!)

-Mennyt ilman lupaa yhteen lastenhuoneeseen (vaikka kielsin)

-Käskin odottaa pihalla kun lapseni syö. Tuli silläkin välillä (ovikelloa soittamatta) sisälle ja kun pyydettiin takasin ulos meni ikkunan taakse toljottamaan (onneksi meillä on sälekaihtimet jotka sitten saatiin suljettua.



-Kun tulee pyytämään lapsia ulos on ihan mahdottoman kärsimätön ja alkaa huutaa et ei ne tuukaan tms...



Poika on varmaan n 4v. Sanoin äsken vähän tiukemmin kuin ennen etten tykkää että meille vaan kävellään ovesta sisään eikä riisuta kenkiä, saapi nähdä menikö perille!?



Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä päin ei ole tapana mennä minnekään ovikelloa soittamatta.

Vierailija
2/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tulee jopa joskus aikuisia ilman että soittavat ovikelloa tai koputtavat.



SE suututtaa kauheesti.



Sit on näitä naapurin kullanmuruja jotka soittavat niin kauan että ovi avataan.. koita siinä sitte rakastella rauhassa.. Ottaa päästä.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin tiukasti pojalle ettei meille tulla kengät jalassa jne, toistoja tarvittaessa lukemattomia kertoja

Vierailija
4/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän varmasti oppii teidän säännöt, kun pysyt tiukkana.

Vierailija
5/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sellainen vielä ole ehtinyt oppia kylässä käymistä. Ole tiukkana omien sääntöjesi kanssa, mutta älä tuomitse lasta kauhukakaraksi. Vika on lähinnä vanhemmissa jotka antavat noin pienen kuljeksia itsekseen.

Vierailija
6/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, maaseudulla varmaan juu. Mutta noin ekaksi: ovi lukkoon.



Ja tokaksi: komennat sitä lasta ihan kuin komentaisit omiasi. Neljävuotias ON vielä hurjan pieni, eli ei ymmärrä helpolla, että teillä eletään eri tavoilla ja säännöillä kuin omassa kodissaan. Sinun on syytä nätisti opastaa häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xandris:


Tai no, maaseudulla varmaan juu. Mutta noin ekaksi: ovi lukkoon.

Vierailija
8/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen aivot kehittyvät hyvin hitaasti ja vasta 20-vuoden ikäisenä aivojen kehitys päättyy.



Esim. muisti ei toimi samoin kuin aikuisen, taspaino ei ole täysin kehittynyt, hermosto joka ohjaa lapsen kehon liikkeitä on kypsymätön. Siksi esim. 5-vuotiaalle tuottaa vaikeuksia istua ja keskittyä tunti paikoilleen tuolilla istuen. Lapsesta tulee kärsimätön koska aivot eivät ole kehittyneet valmiiksi. Normaali 4-vuotias hyppii ja pomppii kun hän menee eteenpäin. Ja tiedätkö miksi normaali lapsi on utelias? Hän on utelias oppiakseen.



Jos sinua vituttaa toisten lapset niin eristäydy maailmasta pääset helpommalla.



Huomaatko että sinua ärsyttää kun sinun reviirille on tullut uusi pieni ihminen. Ihminenkin on vain eläin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans tympii, jos mun pitää alkaa toisten lapsia komentamaan. Kyllä se ois niiden omien vanhempien homma opettaa, että ei toisille mennä tosta noi vaan... Mutta ei näemmä kaikki opeta lapsilleen mitään tapoja.

Vierailija
10/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä he osaavat itsekin tulla sisään. Jos eivät osaa, ei heidän pitäisi olla ulkona ilman aikuista valvojaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ärsyttää yleistykset et maaseudulla ollaan mitenlystään ja " eletään kuin pellossa" .. Eihän meillä mitään käytöstapoja toki opeteta tai tarvita.

Arrgghh!



t: maaseudulla kasvanut kaupunkilainen

Vierailija
12/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xandris:


Sillä he osaavat itsekin tulla sisään. Jos eivät osaa, ei heidän pitäisi olla ulkona ilman aikuista valvojaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos lapsi on niin pieni, ettei itse kykene tuollaisia asioita oppimaan, niin eikös silloin niiden vanhempien pitäisi olla vahtimassa sen verran, että ei mene toisten ihmisten koteihin?

Vierailija
14/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovia päivisin auki, ja älytöntä on niitä ruveta lukitsemaan jonkun pikkulapsen takia. Eiköhän naapurikin opi kun rauhassa asiasta puhutaan. Ja voihan niille vanhemmille nätisti asiasta sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ihmisen aivot kehittyvät hyvin hitaasti ja vasta 20-vuoden ikäisenä aivojen kehitys päättyy.

Esim. muisti ei toimi samoin kuin aikuisen, taspaino ei ole täysin kehittynyt, hermosto joka ohjaa lapsen kehon liikkeitä on kypsymätön. Siksi esim. 5-vuotiaalle tuottaa vaikeuksia istua ja keskittyä tunti paikoilleen tuolilla istuen. Lapsesta tulee kärsimätön koska aivot eivät ole kehittyneet valmiiksi. Normaali 4-vuotias hyppii ja pomppii kun hän menee eteenpäin. Ja tiedätkö miksi normaali lapsi on utelias? Hän on utelias oppiakseen.

Jos sinua vituttaa toisten lapset niin eristäydy maailmasta pääset helpommalla.

Huomaatko että sinua ärsyttää kun sinun reviirille on tullut uusi pieni ihminen. Ihminenkin on vain eläin.

Vierailija
16/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Mua kans tympii, jos mun pitää alkaa toisten lapsia komentamaan. Kyllä se ois niiden omien vanhempien homma opettaa, että ei toisille mennä tosta noi vaan... Mutta ei näemmä kaikki opeta lapsilleen mitään tapoja.

kerrohan nyt, en oikein ymmärrä.

Se, että pieni neljävuotias ei ymmärrä säädellä äänenkorkeuttaan jossakin toisessa huoneessa nukkuvan takia on sellaista, jota ei moni aikuinenkaan osaa.

Se, että menee huoneisiin, joihin on kielletty menemästä tai tulee sisään, vaikka piti ulkona odotella on sekin aivan tavallista tuonikäiselle, jonka muisti on lyhyt ja kärsivällisyys ei riitä pitkään odotteluun.

Kenkien riisuminen on jotain, jota isommillekin lapsille (ja aikuisille) pitää muistutella.

hei oikeasti: totta kai tavat pitää opettaa, mutta neljävuotias on todellakin niin pieni, ettei hyväkään kotikasvatus poista sitä, että vanhempien silmien ulottumattomissa lapsi voi olla ajattelematon.

Ja siksi on aivan ok, että emäntä ojentaa pientä vierailijaa.

Vierailija
17/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Että ärsyttää yleistykset et maaseudulla ollaan mitenlystään ja " eletään kuin pellossa" .. Eihän meillä mitään käytöstapoja toki opeteta tai tarvita.

Arrgghh!

t: maaseudulla kasvanut kaupunkilainen

Vierailija
18/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee kaikki aina kengät jalassa. Asumme keski-euroopassa ja täällä kyläillään niin et kengät pysyy jaloissa. En tiedä miksi. Olen jo niin tottunut ettei enää suututa :)

Vierailija
19/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tekee omassa kodissaankin ja ap:n lapset omassaan.

Jos hän omaan kotiinsa lampsii ovikelloa soittamatta ja ap:n lapset (tietenkin) omaansa, niin ei ymmärrä VIELÄ, että sellaista ei sovi tehdä vieraisille mennessään.

Joten olen samaa mieltä: tuo kannattaa lapselle nätisti kertoa ja opettaa eikä hermostua.

Vierailija:


ovia päivisin auki, ja älytöntä on niitä ruveta lukitsemaan jonkun pikkulapsen takia. Eiköhän naapurikin opi kun rauhassa asiasta puhutaan. Ja voihan niille vanhemmille nätisti asiasta sanoa.

Vierailija
20/33 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin naapurissa on aika kamala kakara...olisin melkein valmis muuttamaan pois tästä talostamme sen takia :(.



Tänäänkin kun tulin töistä (ja lapset hoidosta), naapurin poika oli sillä sekunnilla meidän pihassa. Noooooo, ku tuliski vaan käymään mutta ei. Tulimme kotia klo 13:sta ja vieläkin tuo kakara on meillä (nyt jo sisällä).



Eikä siinä vielä kaikki. Mun pitäs myös ruokkia ja juottaa hänet. Kun syödään jotain, sanoo " minäki tykkään tuosta" ...ja aina on ottamassa jäätelön pakastimesta kun meidänkin lapset. Tänään on jo kaksi syönyt(ensimmäisen jäätelön lupasin OMILLE lapsilleni, toisen olivat kaikki kolme ottaneet salaa). Meillä ei lasketa ;)!



Mutta kuitenki. Tosi masentavaa. Voiko ihan kohteliaasti sanoa toiselle että meillle ei ihan joka päivä sovi tulla, vai onko se ihan tökeröä :)???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän