Voi v! Naapuriin on muuttanut kauhukakara... Olenko nipo?!?
No joo, taas tällaista meidän lapset ja naapurin kakarat juttua, mutta kuitenkin...
Tässä tämän päivän saldo:
-Lampsinut ovikelloa soittamatta ja kengät jalassa sisään 3 kertaa (Yksi näistä vauvan nukkuessa päiväunia... herätti tietty vauvan kesken uniensa kun alkoi kailottamaan, vittu että otti muuten päähän!!)
-Mennyt ilman lupaa yhteen lastenhuoneeseen (vaikka kielsin)
-Käskin odottaa pihalla kun lapseni syö. Tuli silläkin välillä (ovikelloa soittamatta) sisälle ja kun pyydettiin takasin ulos meni ikkunan taakse toljottamaan (onneksi meillä on sälekaihtimet jotka sitten saatiin suljettua.
-Kun tulee pyytämään lapsia ulos on ihan mahdottoman kärsimätön ja alkaa huutaa et ei ne tuukaan tms...
Poika on varmaan n 4v. Sanoin äsken vähän tiukemmin kuin ennen etten tykkää että meille vaan kävellään ovesta sisään eikä riisuta kenkiä, saapi nähdä menikö perille!?
Kommentit (33)
voi elämä että voi tuollaisiä äitejä olla, että ei saisi lapsillasi kavereita olla, eiköhän tuo ole ihan normaalia että lapset kyläilevät toistensa luona toisinaan koko päivänkin, ja et halua lapsivieraalle tarjota jäätelöä, pitäisi vain kieli pitkällä katsoa kun OMAT KULLANNUPPUSI syövät jäätelönsä, kyllä olet sairas!
ja ap:lle samat sanat, jos tuo on käsityksesi kauhukakarasta niin vähänpä tiedät lapsista, kuten moni jo sanoi niin 4-vuotias on pieni vielä eikä osaa vielä kaikkia etikettisääntöjä!
Ei 4-vuotias vielä osaa kyläilysääntöjä.
Vanhempien kuuluisi vahtia paremmin.
Juttele heidän kanssaan, että milloin teille sopii tulla ja millä säännöillä.
Minäkään en usein pidä päivisin ovea lukossa mutta täällä kaikki koputtavat ja odottavat että avataan. Ovikellon olen eliminoinut.
Vedetään kaihtimet alas kun nelivuotias katselee ikkunasta sisään.
Haloooo... kuka tässä on enemmän lapsi, Ap vai 4-vuotias?
Aikuinen ihminen osaa hoitaa tilanteen lasta halveksimatta.
Haluan myös syödä rauhassa, en niin että joku tuijottaa nenä ikkunassa.
Toisten kotia pitää kunnioittaa!
Vierailija:
Vedetään kaihtimet alas kun nelivuotias katselee ikkunasta sisään.Haloooo... kuka tässä on enemmän lapsi, Ap vai 4-vuotias?
Aikuinen ihminen osaa hoitaa tilanteen lasta halveksimatta.
nyt ei todellakaan oo vara eikä halujakaan syöttää ja juottaa naapurin tenavaa. Ja kun kerran koko päivän meillä on niin tottakai lapset jossain vaiheessa jotain syö. Kyllä minusta on vähän liikaa jos lapsi on meillä joka päivä ja saa sen jäätelön myös joka päivä (kyllä meillä lapset saa kesäisin jäätelön joka päivä).
Ps. nyt lapset ei pääse itsekseen pakastimelle, kun laitoin oven lukkoon. niin, ja mulla nyt tästä asiasta ei oo käsitystä (siis sopiiko sanoa että ei saa " tulla leikkimään tänään" , koska tämä on ensimmäinen " lapsinaapurini" -ei oo ollu sillon muita lapsia naapurissa kun olen ite ollut pieni, eikä oo ollu omilla lapsillakaan ennen tätä!)
anteeksi uusavuttomuuteni!!!!!!!!!!!!!!!!
t.23
" Jos haluat syödä rauhassa, niin men vaikka kivennavalle syömään" . Luuletko että 4-vuotias ymmärtää sinun ahdasmielistä ajatusmaailmaasi. NIX
Jos kehityksesi ei olis pysähtynyt 4-vuotiaan tasolle kertoisit pienelle uteliaalle ihmiselle, että nyt pitää mennä kotiin, meillä syödään. Otat puhelimen kauniiseen käteen ja kerrot lapsen vanhemille, että vieras on tulossa kotiin ja on tervetullu tunnin päästä. PISTE.
Se että uhittelet pienelle lapselle kertoo sinusta kyvyttömyyden ymmärtää pienen lapsen kehitystä.
Anteeksi vaan, mutta kyllä mä saan omat verhoni sulkea. Ja jokaisella on oikeus olla kotonaan rauhassa, ei meidän koti ole mikään vierasmaja, prkl!
Vierailija:
" Jos haluat syödä rauhassa, niin men vaikka kivennavalle syömään" . Luuletko että 4-vuotias ymmärtää sinun ahdasmielistä ajatusmaailmaasi. NIXJos kehityksesi ei olis pysähtynyt 4-vuotiaan tasolle kertoisit pienelle uteliaalle ihmiselle, että nyt pitää mennä kotiin, meillä syödään. Otat puhelimen kauniiseen käteen ja kerrot lapsen vanhemille, että vieras on tulossa kotiin ja on tervetullu tunnin päästä. PISTE.
Se että uhittelet pienelle lapselle kertoo sinusta kyvyttömyyden ymmärtää pienen lapsen kehitystä.
Meillä on pojalla tasan yksi, vuoden vanhempi kaveri joka menee ens syksynä toiselle luokalle ja käyttäytyy vieläkin noin. Mutta
paljon on tullut kehitystä hänenkin kanssaan. Olen alusta lähtien ottanut tiukan mutta asiallisen linjan, jossa ihan suoraan lepertelemättä ohjaan ja opetan poikaa meidän talon tavoille.
Jostain syystä nämä kaverukset leikkivät aina meillä ja se on ihan ok. Mutta ruokaa en tarjoile (no johtuu vähän vanhemmistakin..) , muutoin kuin erikoistapauksissa esim. laskiaispullat, lettukestit, vappumunkit jne ja aina saa jätskiä tai muuta herkkua jos meidänkin saa.
Ruoka-aikaan ajan lastenhuoneeseen ja sanon, että pitää antaa ruokailijoille rauha. Olen joutunut ajamaan ulos asti ja selittämään, että tahdomme syödä rauhassa ja että kaverit varsinkin häiritsevät lasteen ruokarauhaa.
Käytöstapojakin oppii siinä samalla kun meidänkin lapset, koska odotan häneltä samaa.
Poika on vielä todella itsepäinen ja väittelee lelujen siivoamisista, ulkoiluista tai tulee kerjäämään, että vietäisiin uimaan tai luistelemaan. Jos joku asia ei mulle sovi, niin ihan suoraan sanon, että vastaväitteet ei nyt auta ja että täällä totellaan aikuisia.
Tänään on ollut erityisen huono päivä noilla kaveruksilla ja itkuakin on väännetty. Kertaalleen jo sanoin, että ei taida meidän pojalla leikit nyt maistua eikä oikein sinullakaan, eiköhän olisi parempi jos menisit välillä kotiin.
Ja kohtapuolin taas olivat noi pojat täydessä vauhdissa pihalla.
vaikuta. Vaan uteliaalta neljävuotiaalta pojalta.
Ei taida olla asiat kohdallaan, kun pieni lapsi saa sinut noin pois tolaltaan. Oletko sellainen minä, minä ihminen? Naapurin kakarat pilaa elämäsi. Voi kun maailmassa olis vain sinun lapsesi ei tätäkään ongelmaa olisi.
Tuota kun muutaman kerran tein oikein tiukalla ja vihaisella äänellä, uskoivat lopuksi.
TOTTA kai sopii sanoa, että nyt ei meille sovi tulla tai että nyt mene kotiin ja tule sitten ylihuomenna uudelleen.
Ihan turhaa kärvistellä ja inhota pientä lasta, jos ei itse tuon vertaa saa suutaan auki.
Vierailija:
Ja jos teillä on lapsillanne vieraita, niin totta kai joko kaikki saavat jätskit tai ei kukaan saa. Ja pane omat lapsesi nyt ekaksi järjestykseen ja tee selväksi, että pakastimesta ei omin luvin haeta herkkuja.