Asunnon pakkohuutokauppa, asunnon kunto ja mahdolliset roskat ym.
Kaverin asunto meni pakkohuutokauppaan kun jäi työttömäksi, eikä pystynyt hoitamaan pankkilainaa eikä muita kuluja. Asunto myytiin todella halvalla pakkohuutokaupassa kaverini tutun tutulle ja nyt tuo tuttu vaatii tyhjentämään talon ja siivoamaan sen tai maksamaan jätekuorman oman tuttunsa puolesta. Pihalla ollut romuauto vietiin jo kaverini pihaan, onko tuo ihan laillista? Eikö ostaja ostanut talon niine hyvineen, romuineen ja huonekaluineen päivineen?
Kommentit (6)
Se romuauto ei ole kaverini oma, ei ole koskaan ollutkaan. pakkohuutokauppa ei ole normaali asuntokauppa, mutta voihan myyjä, joka tässä tapauksessa on pankki, niin siivota talon jos haluaa. ap
Anteeksi vaan mutta eihän tuo voi olla laillista? Aion viedä auton takaisin, tehköön sillä mitä sitten lystää. Halvalla ei hyvää saa. ap
Juu, kyllä se menee sit roskineen päivineen. Ei voi uusi omistaja vaatia mitään.
Kyllä autot ja jätteet ovat ostajan vastuulla, jos kiinteistö/osakehuoneisto on ostettu pakkohuutokaupalla.
Poikkeuksena on maapohjan saastuminen, jos se pystytään näyttämään toteen, jolloin tekijä on elinikäinen vastuu, vaikka omistajat olisivat vaihtuneet.
Jos ostaja on palauttanut romuja ja jätteitä, yhteydenotto ulosottomieheen.
On laillista ja romujen omistaja maksaa siivouksen