Osa kouluista luopuu numeroarvostelusta. (Vain ysillä on pakko antaa numerot)
Aivan typerää! Kun kerran ne numerot kuitenkin ysillä on pakko antaa, niin maremminhan ne numerot tsemppaavat ja tasonsa näkee jo aiemmkn.
Ysillä tulee joka tapauksessa kylmät numerot, joista on koko jatkoelämä kiinni (opintoihin pääsemisen takia)
Kommentit (32)
Lapseni kommentti oli: kuka sit viitsi tsempata ja päntätä? Hyvä numero on palkinto. Lapsi menossa nyt lukioon.
Tämän on tarkoitus olla kiva uudistus, mutta ei se sitä käytännössä tule olemaan. Motivaatio päättöarvioinnin parantamiseen tulee romahtamaan, kun teinillä ei ole mitään käsitystä missä mennään.
Tämä johtaa oppimistulosten heikentymiseen. Sitten ysillä tuleekin järkytys vastaan.
Tämä kai siksi, että nykyään lapsilla on kiusallisen erilaisia oppimistuloksia. Niitä joudutaan sitten selittelemään tuulesta temmatuilla argumenteillä, eikä se oo kivaa.
Minun lapsilleni saa antaa vain hymiöitä arvosanoiksi. Arvioinnin pitää olla kannustavaa ja hymiöt ovat. T. Valveutunut huoltaja
Nyt on jollain lähtenyt vähän mopo keulimaan.
Numerot kolmannesta luokasta lähtien niinku ennenkin. Kaunokirjoituksesta on luovuttu, sentään ruotsinkieli aloitetaan kuudennelta ja neloselta on saanut aloittaa ja jos ei mitään muuta kieltä oo tarjolla niin ruotsinkieli ok. Suomi on kaksikielinen maa. Eli numerot täytyy tietenkin saada, kannustaa hyviä oppilaita entistä parempaan saavutukseen ja huonot tietää että täytyy tsempata nyt tosissaan. Mihin tämä maailma on menossa kun pulpeteistakin luovutta kai jo, tilalle kai tulee upottavat soffat.
Mitä järkeä tässä on. Haetaanko taas säästöjä, että ei tartte järjestää.tukiopetusta, kun kukaan ei saa huonoja numeroita. Huonot karsiutuu pois hyvistä töistä. Ketään ei enää yritetä nostaa.
Tämä on oltava syynä. Eli säästöt taas!
Jaahas. Jatkossa koulussa pärjää sitten vain sellainen synnynnäisesti temperamentiltaan tunnollinen. Sellainen, joka haluaa omatoimisesti oppia.
Sellainen peruslaiska, jota täytyy kotona ja koulussa patistella, tulee putoamaan. Ei pysty enää vaatimaan esim vähintään seiskaa jokaisesta aineesta ja palkitsemaan kaseista ja yseistä.
Koulu luopuu ryhdistään pala kerrallaan. Ensin meni tiukka kuri ja opettajien kunnioitus, sitten lukioista tuli kurssimuotoisia sitten lähtee peruskoulusta numerot ja lopuksi pulpetit.
Miksi koskaan missään enää täytyy arvostella. Haluan muutosta kaikkeen. Ei enää koskaan arvostelua. Lukioon arpomalla, samoin lääkikseen ja oikikseen. Kaikesta läpi sohvilla istuen. Vain paikalla oleminen riittää.
Hieno juttu! Meillä lapsen koko koulunkäynti meni piloille kun sai vittumaiselta ja epäpätevältä sijaiselta epäoikeudenmukaisen arvostelun kutosen joulutokariin. Lapsen itseluottamus musertui ja hän alkoi uskoa, ettei ole enää missään hyvä. Yläaste meni lintsatessa ja haistatellessa, vaikka meillä oli siinä vaiheessa erinomainen reksi joka hoiti riittävät erityisjärjestelyt. Nyt lapsi on ollut ysiluokan jälkeen kaksi vuotta kuntoutustuella ja syksyllä aloitetaan kymppiluokka erityistuetussa opetukessa, tähtäimessä lukio. Aika kova hinta maksaa paskasta opetuksesta ja ammattitaidottomasta numeroarvostelusta.
Tämä ketju osoittaa kuinka tyhmää sakkia av:lla käy. Niin tyhmää, että en voi kuluttaa aikaani tällaisessa seurassa. Noh, olinhan av:lla tänään jopa 10 minuuttia moneen viikkoon, mutta sekin riitti. Adios ameebat.
Kyllä numerot pitää olla. Mistä sitä sitten tietää, että onko petrattavaa kuinka paljon?
Pelkät sanalliset arvostelut, tarvitsee vielä haroitusta, hyvä ja erinomainen, eivät paljoa lapsesta kerro, koska tarvitsee vielä harjoitusta voi olla 4,5,6,7,8
Hyvä voi olla 6,7,8, ja Erinomainen 7, 8 9, 10 Riippuen opettajasta ja hänen mielikuvastaan.
Toisaalta voi olla hyväkin uudistus, puolueelliset opettajat antavat parempia numeroita nuoleskeleville pyrkyreille kuin vähintään yhtä hyvin pärjääville matalan profiilin oppilaille.
13 totta tuokin, mutta voi sitä.sitten ysilläkin tulla vaikka kieliin tai matemaattisiin aineisiin epäpätevä ikävä ope.
Sitäpaitsi: mun lapsella oli tokalla juuri valmistunut surkea ope, joka antoi surkean sanallisen tosistuksen lapselleni. Eli kyllä sanallinenkin voi pilata lukuhalut.
Valitimme reksille ja arvostelua korjattiin. (Peruste oli, että ei voi olla mahdollista, että melkein kaikki aineet putoaa sanallisesti kahdella pykälällä. Jopa käyttäytymisiin liittyvät)
Seuraavat opet ovat onneksi olleet normaaleja ja ammattitaitoisia.
Jatkossa ei verrata siihen, mitä pitäisi osata vaan siihen, mitä on oppinut lisää. Kertotaulu tai kaksoiskonsonantit ei ole tärkeitä, jos oppilas on oppinut olemaan lyömättä muita. Tai vaihtanut lyömisen sylkemiseen.
Joka tapauksessa ysillä tulee numerot. Selkeämpää antaa numeroita koko ajan.
Tukaria ei tarvitse enää antaa, kun kukaan ei saa vitosia.
Nämä oppilaat ovat sitten tulevaisuuden halpatyöläisiä.
Kaksinkertainen säästö poliitikkojen mielestä.
Ai niin. Ylen netistä luin. Valitettavasti kännykällä en osaa linkata.