Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä taloutenne menoja saisitte kustannettua (osittaisella) perustulolla?

Vierailija
31.03.2016 |

Jos oletetaan, että osittainen perustulo olisi 550 euroa/kk (http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/kelan-arvio-taysi-perustulo-800-eu…), ja se maksettaisiin kaikille täysikäisille, a) mitä taloutenne menoja saisitte kustannettua perustulolla? b) kuinka paljon perheenne saisi perustuloa?

Minä (sinkku vela) saisin siis 550 euroa/kk. Sillä saisin kustannettua joko vuokran (537 eur/kk) TAI ruuan, pesuaineet ja hygieniatarvikkeet, netti-ja puhelinliittymät, sähkön, kuntosalikortin, lääkkeet, liikkumisen julkisella ja velanhoidon (opintolaina ja osamaksu). Em. maksuihin menee aika tarkalleen tuo 550 eur.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja veisi sekä perustulon että sen lisäksi noin 800 e joka kuukausi minun tilistäni, joten sillä ei maksettaisi yhtään mitään muuta kuin jnkun toisen perustulo. Juuri 18v täyttänyt poika sijoittaisi rahat osakkeisiin.

Vierailija
2/6 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään sen kummempia kuin nytkään.  Mieheltä se lähtisi pois verotuksella ja mulla se korvaisi opintotuen. No jäähän siitä se 200€, joten varmaan velkaa olisi vähemmän, kun voisi alkaa makselemaan opintolainaa pois. Tosin luulen, että menisi mielummin peruselämisen kuluihin, ei tarvitsisi kitkuttaa aina sitä viimeistä viikkoa ennen kun tulee rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin kustannettua useamman lomareissun koko vuoden perustuloilla. Lainanlyhennyksen lähes kokonaan.

Saisi säästettyä kivasti vaikka sijoitusasuntoa varten.

Talous rullaa nykyisilläkin tuloilla ylijäämäisesti, joten perustulo olisi todellinen riemuvoitto minulle.

Vierailija
4/6 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi, joten perustulo olisi 1100 euroa. 

Vuokra, molempien keskimääräiset puhelinlaskut, netti, sähkön ja vakuutuksen kulut/kk ja e-pillerit/kk tekee yhteensä 673€. Tuossa siis nuo "vakiolaskut" jotka pyörii kuukaudesta toiseen.

Työmatkakuluja on 100€/kk, mutta niitä ei tietenkään olisi jos perustulolla eläisimme.

Saisimme siis kaikki nykyiset laskut maksettua, ja 427€ jäisi sitten ruokaan, hygieniaan, kodin tarvikkeisiin yms ja satunnaisiin kuluihin.

Vierailija
5/6 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on kaksi, joten perustulo olisi 1100 euroa. 

Vuokra, molempien keskimääräiset puhelinlaskut, netti, sähkön ja vakuutuksen kulut/kk ja e-pillerit/kk tekee yhteensä 673€. Tuossa siis nuo "vakiolaskut" jotka pyörii kuukaudesta toiseen.

Työmatkakuluja on 100€/kk, mutta niitä ei tietenkään olisi jos perustulolla eläisimme.

Saisimme siis kaikki nykyiset laskut maksettua, ja 427€ jäisi sitten ruokaan, hygieniaan, kodin tarvikkeisiin yms ja satunnaisiin kuluihin.

Lisättäköön vielä että tämä olisi siis tilanne jos emme tekisi töitä.

Nykyisellään ei juurikaan vaikuttaisi, koska minulta lähtisi verotuksessa kaikki pois, ja puolisolla osa tasaantuisi verotuksella, ja osa korvaisi sovitellun työmarkkinatuen jota nyt saa.

Vierailija
6/6 |
31.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on neljä  minä ja mies 1100

Just täysikäisiksi tulleet kaksoset 1100

Asumis menot on noin 1000 kuukaudessa vanhemmat maksas sen ja lapset ostas ruoan 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi