Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päätin nyt mennä sinne töihin!

Vierailija
07.09.2023 |

Löysin pitkästä aikaa mielenkiintoisen työpaikan ja soittelin yrittäjälle.

minä: esitten itseni ja asiani lyhyesti
yrittäjä:"terve, sori nyt on tässä vähän hommat kesken, soitellaanko illemmalla?"
minä: juu sehän passaa, mihin aikaan teille sopisi?
yrittäjä: antaa ajan
minä: kiitos ja kuulemiin

myöhemmin koittaa:
minä: koitan soittaa
yrittäjä: ei vastaa

koitan soitaa puolituntia myöhemmin
ei vastausta

laitan tekstarin
ei vastausta

laitan sähköpostia
-ei vastausta

minä: pitökööt tunkkinsa

Mitä tein väärin? Olinko kenties liian kiinnostunut työpaikasta ja siksi työantaja päätti vain ghoustata minut?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, nyt sitten seuraava paikka työn alle.

Vierailija
2/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän menin kassalle suoraan, tyrkkäsin toisen työntekijän pois ja sanoin väistäppä, minä tulin nyt töihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi vähän samalla tavalla 3kk sitten. Aloitin työnteon menemällä yritykseen paikan päälle. Lyhyen keskustelun jälkeen sain sähköpostiosoitteen paperilapulla ja vartija saattoi minut yrityksestä ulos. Sähköpostiin ei vastattu.

Vierailija
4/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ollut mun mies? Meillä hajosi koneet eilen illalla ja sähkömiehen kanssa on yritetty selvittää, mistä suunnasta ongelmaa aletaan etsimään ja joskus keskiyön jälkeen tuli varaosia. Siinä ei illalla klo 17 jälkeen ollut aikaa miettiä työnhakijoita. Sorry siitä.

Vierailija
5/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän menin kassalle suoraan, tyrkkäsin toisen työntekijän pois ja sanoin väistäppä, minä tulin nyt töihin!

Jos on koditon, niin tällä tavalla järjestyy myös katto pään päälle aika nopeasti.

Vierailija
6/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuollaset että, On tässä vähän kiire soitellaan myöhemmin, antaa sellaset vibat etten paljon panostais siihen enää.

Vierailija
7/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit liian pehmo. Töihin meneminen on fyysinen teko. Kävelet siis firmaan sisään, ja kieltäydyt poistumasta.

Se on töihin menemistä.

Vierailija
8/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tuollaset että, On tässä vähän kiire soitellaan myöhemmin, antaa sellaset vibat etten paljon panostais siihen enää.

Jokuhan voisi kuvitella, että työpaikkan ilmoittaminen nettiin ja kiire työpaikalla tarkoittaa, että töitä olisi. No mistäs minä mitään tiedän.

Vierailija
9/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piristihän tuo :D päivä onkin mennyt "kirjallisissa harjoitteissa".

Joskus ottaa lievästi pattiin kun ilmoituksessa pyydetään kirjoittamaan hakemus ja palkkatoive. Teen työtä käskettyä ja kun painan hae työpaikkaa niin sieltä aukeaa vain monen sivun kyselykaavake, jossa liitteeksi ei voi jättää hakemusta, cv:tä, eikä sitä palkkatoivetta. Kuvan ois kuitenkin saanut jättää, muttei minään tiedostomuotona, millä oisin voinut jättää ne pyydetyt. Joten toinen mokoma kirjallisia töitä ja esikatselun jälkeen kolmas vaihe kun ei lähde ilman kekseliäitä vastauksia kohtiin, jotka olisi voinut lukea siitä hakemuksesta ja cv:stä. Jos nyt 30 V on historiaa niin hoh hoijaa, ei päivä riitä, jos kaiken kirjais. Täytyy vaan toivoa, että ta huomaisi, että tuohon täytyy osua.

Vierailija
10/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tykkää tuollaisesta kerjääjästä. Kasvata pallit!

Vierailija
11/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut jokin este. Kokeile huomenna uudelleen.

Vierailija
12/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menkää töihin" haistakaa nyt kukkanen. Miten te jaksatte sitä jankuttaa vaikka tiedätte vallan hyvin, ettei sinne töihin noin vain mennä?

Vierailija
13/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan tykkää tuollaisesta kerjääjästä. Kasvata pallit!

Ei tarvi kun multa löytyy mu@aa enemmän sormen päästä kun sulta sieltä...

Vierailija
14/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piristihän tuo :D päivä onkin mennyt "kirjallisissa harjoitteissa".

Joskus ottaa lievästi pattiin kun ilmoituksessa pyydetään kirjoittamaan hakemus ja palkkatoive. Teen työtä käskettyä ja kun painan hae työpaikkaa niin sieltä aukeaa vain monen sivun kyselykaavake, jossa liitteeksi ei voi jättää hakemusta, cv:tä, eikä sitä palkkatoivetta. Kuvan ois kuitenkin saanut jättää, muttei minään tiedostomuotona, millä oisin voinut jättää ne pyydetyt. Joten toinen mokoma kirjallisia töitä ja esikatselun jälkeen kolmas vaihe kun ei lähde ilman kekseliäitä vastauksia kohtiin, jotka olisi voinut lukea siitä hakemuksesta ja cv:stä. Jos nyt 30 V on historiaa niin hoh hoijaa, ei päivä riitä, jos kaiken kirjais. Täytyy vaan toivoa, että ta huomaisi, että tuohon täytyy osua.

Muista aina että tämä on myös väsytystaktiikka jolla hupihakijat saadaa pois. Tämä on myös huolellisuusharjoitus. Katso että firmat ja työajat cv:llä, hakemuksessa ja nettilomakkeella täsmäävät. Kirjoita myös vastaukset hyvin huolella. Noissa ohjelmissa ei toimi autocorrect hakijalla, hakemusken vastaanottajalla toimii. Eli kirjoitusvirhe => olet huolimaton. Palkkapyyntökin olisi hyvä olla maltillinen.

Vierailija
15/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hakemaan ulkomaille. Täällä se tuollaista kissa ja hiiri leikkimistä. Ja sitten täällä katkerat vinkujat huutaa mene töihin.

Vierailija
16/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Menkää töihin" haistakaa nyt kukkanen. Miten te jaksatte sitä jankuttaa vaikka tiedätte vallan hyvin, ettei sinne töihin noin vain mennä?

Itse jankutatte koko ajan tuota samaa, ettei sinne töihin niin vain mennä, ikään kuin se olisi selitys työttömyydellenne. Tosi asiassa suurin osa työttömistä ei edes halua töihin, tai työt kelpaavat vain sellaisilla ehdoilla, joilla työtä ei ole mahdollista saada. Oikeasti töihin haluava käyttää kaikki olemassa olevat keinot, esim. menee työkokeiluun ja yrittää sitä kautta saada jalkaa työelämän oven väliin. Kukaan ei tule hakemaan pitkään työttömänä ollutta kotoa, vaan itse pitää aktiivisesti käyttää kaikki keinot, työkokeilut, uudelleenkoulutukset, huonomman työn hyväksyminen, eikä olettaa, että unelmatyöpaikka tippuu suoraan eteen. Itsekin olin sairauden takia pitkään pois työelämästä. Nyt keväällä hain työkokeiluun ja pääsin merkonomitason töihin työkokeiluun akateemisella koulutuksella. Työkokeilun jälkeen pääsin vakinaisiin töihin, ja nyt voin töitä tehdessä yrittää löytää paremmin koulutusta vastaavan tehtävän. Siihen asti jatkan nykyisessä työssäni.

Vierailija
17/17 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se yleensä menee. Yrittäjää ei kiinnosta jutella.