Muita kaksosten äitejä?
Miten arki rullaa? Onko muita lapsia? Onko lapsiluku täynnä? Millä viikoilla vauvat syntyivät?
Meillä on keskosina syntyneet kaksostytöt ja ovat nyt 5kk vanhoja. Alku on ollut todella raskasta ja vaikeaa erinnäisten ongelmien takia. Esikoinen on 3 v. ja voi sitä aikaa kun oli vain se yksi vauva hoidettavana. Kaksosten hoito on jotain ihan muuta ja sen vaikeuden tietää vasta kun on sen itse kokenut...
Viimeiset 5kk on mennyt täysin sumussa ja olen jo aivan loppu. Kun selvitään tästä vuodesta niin ehkä alkaa sitten helpottamaan, mutta nyt kyllä mennään täysin jaksamisen äärirajoilla!
Lapsiluku on totaalisen täynnä!
Kommentit (6)
Syntyivät viikolla 39+5 kun leikattiin perätilan takia,eivät olisi muuten syntyneet ollenkaan. Ovat aina nukkuneet ja syöneet hyvin. Eivät olleet mitenkään vaikeita vauvoja,eikä uhmaikää tullut ollenkaan. Heidän jälkeen syntyi yksi pikkusisarus ja nyt on lapsiluku täynnä.
Et saanutkaan muita mukaan ylpeilemään!
Meillä kaksostytöt ovat 3 v8kk, esikoinen 8 vuotias ja vauvan laskettu aika heinäkuussa. Kaksoset olivat mielestäni suht helppoja vauvoja, toinen varsinkin oli hyvä nukkumaan ihan pienestä eikä turhia valittanut. Toiselle tulikin monia ruoka-aineallergioita, jotka hieman sekoittivat yöunta. Missään vaiheessa en kuitenkaan väsynyt vauvojen hoitoon ja muistikuvat on vauvoista joka vaiheesta. Vatsassa vielä hetken asusteleva vauva on sitten meidän perheen viimeinen lapsi.
Kai se on aika paljon helpompi täysaikaisten kaksosten kanssa...Itsellä ei vaan ole kokemusta.
Keskosten kanssa kun on niin paljon huolta ja murhetta ja kun niitä on vielä kaksi, niin arki on kyllä tosi raskasta.
Kun vauvat söisivät ja kasvaisivat normaalisti niin ehkä sitä voisi jopa nauttia tästä kaksosarjesta...
Vajaa puolitoista kiloisia kun olivat syntyessään, niin ei ole lähtökohdat olleet ihan normaalit.
Kaipa tämä on väärä palsta.
-Ap
Syntyivät rv 33 raskausmyrkytyksen takia. Toinen painoi vain 1,3 kg ja toinen 2kg. Isompi oli sairaalassa 2½vk ja pienempi 5vk. Olihan se alku aika hankalaa maidon lypsämisen ja ravintoliuosten sekoittelujen jne. kanssa, mutta pääosin kaikki meni hyvin. Vauvat alkoivat nukkua yöt n. 3kk iässä ja nukkuivatkin aina samaan aikaan niin sain itse levätä ja tehdä pakolliset kotityöt. meidän vauvat olivat myös kaikinpuolin tyytyväisiä ja helppoja tapauksia. Se vaihe kun alkoivat liikkua ja tyhjentää kaappeja ja lotrata wc-pöntössä jne. oli aika raskasta ja raivostuttavaa. Kyläily pienisssä kodeissa oli tosi vaikeaa ja esim. isomummojen luona kyläilyt piti lopettaa kokonaan kun ei niiden pienissä yksiöissä olis muuta ehtiny kun estää kaikkien tavaroiden hypistelyä ja sotkemista. Sitten taas helpotti vähäksi aikaa kunnes alkoi uhmaikä ja sillä tiellä vielä ollaan. Kaksi uhmaikäistä lasta on tosi rankkaa!
Tsemppiä ap:lle!
Tosi helpot ja kiltit lapset olleet koko ajan. Nukkuvat yöt putkeen, pientä kitinää iltaisin mutta niinhän kaikki lapset. En ole kokenut raskaaksi tai kamalaksi tätä aikaa. Onhan se joskus kun on kiire johonkin, niin se kahden pukeminen vähän " ressaavaa" talvella.
Kaksoset nyt 1 v.