Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko perhepäivähoitaja tienata näin paljon

Vierailija
26.09.2015 |

 

Mietin perhepäivähoitajaksi ryhtymistä. Olenko laskenut nyt oikein..

kelan maksimituet n. 320e+alle 3v kuntalisä 500e+ vanhempien osuus 283e= n. 1100e lapsen kk-maksu

yli 3- vuotias saa kuntalisää 300e, eli kk- maksu olisi n. 900e.

eskarilaisesta n. 430e

Jos saisin täyden ryhmän (kaksi alle 3v ja kaksi yli 3v) + eskarilaisen niin kk- tulot olisivat melkein 4500!!!

Menoja olisi yel 700e, ruoka 300e, sähkö ym. 160e eli n. 1200e.

Tienaisin 3300 euroa kuussa. Olenko nyt unohtanu jotain oleellista? Eikait perhepäivähoitaja voi noin paljoa tienata..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkani perhepäivähoitajana muutama vuosi sitten (ryhmässä 2 alle 3-v ja 2 yli 3-v) oli alle 1700€/kk brutto.

Vierailija
2/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuisit ostamaan myös leluja, askarteluvälineitä, vessapaperia, saippuaa, laastareita, ruokalappuja, vaunut... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihme kelan tukia?
Ja ei, et saa noin paljon. Laskelmasi on päin persettä.

Vierailija
4/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan saa noin paljon käteen, jotain oleellista on unohtunu. Noilla palkoilla ei olis perhepäivähoitajista pulaa...

Vierailija
5/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:15"]Joutuisit ostamaan myös leluja, askarteluvälineitä, vessapaperia, saippuaa, laastareita, ruokalappuja, vaunut... 
[/quote]

Voi vähentää verotuksessa tulonhankkimiskuluina/ esim askartelukamoja
ostaa myös kunta

Vierailija
6/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se kuntalisä sulle tule ollenkaan? Sehän poistuu kun lapsella on hoitosopimus...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kuntalisä? Perhepäivähoitajalle?

Vierailija
8/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kunnassa on tollaset kuntalisät? Mä olen pph ja yhdestä lapsesta kk hinta 750.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa Kelan tukia jos kaupunki maksaa omasta lapsesta rahaa. Minulla kaksi omaa ja kaksi hoitolasta. Omista saan 400€/lapsi ja vieraista vanhempien 283€ + kaupungin osuus yhteensä 708€/hoitolapsi. Verojen ja yellin 300€ jälkeen käteen jää 1500€, josta maksan vakuutukset, ruuat ja askartelutarvikkeet ym. Voin sanoa ettei jää noin paljon käteen kuten olet laskenut.

Vierailija
10/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis omia lapsia minulla ei ole. Nuo kelan tuet ei olleet oikein, laskin ne jotenkin tuplana mutta esimerkiksi Nokialla maksetaan näin. (toivottavasti tää taulukko tulee ymmärrettävään muotoon.

Alle 3-vuotiaille (€/kk)

Yli 3-vuotiaille (€/kk)

Esioppilaille (€/kk)

Kelan hoitoraha 174,38

Kelan hoitoraha 174,38

Kelan hoitoraha 64,16

Kuntalisä 500,00

Kuntalisä 300,00

Kuntalisä 150,00

Yhteensä 674,38

Yhteensä 474,38

Yhteensä 214,16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:17"]

Mitä ihme kelan tukia? Ja ei, et saa noin paljon. Laskelmasi on päin persettä.

[/quote]

Ja erityiskiitos tästä asiantuntevasta kommentista, tästä oli todella paljon apua.

Vierailija
12/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo taulukko meni päin mäntyä, mutta siis alle 3- vuotiaasta kela+kaupunki maksaa 674e ja siihen kun lisää vanhempien maksun n. 280e niin ihan kiva summa siitäkin tulee, melkein 1000e/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne Kelan summat nettoja?

Vierailija
14/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö  perhepäivähoitajaksi, jos ei ole omia lapsia eikä lastentarhanopettajan koulutusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vanhempien maksu? Siis ryhdytkö yksityiseksi pph:ksi ja otat tuon verran vanhemmilta? Jos olet kunnallinen niin en vanhempien maksuthan on tulosidonnaisia ja voi olla vaikka 0€.

Vierailija
16/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kyseenalaistan kuntalisän saannin ammatinharjoittamisessa. Perhepäivähoitaja ei saa kuntalisää asiakkaista.

Vierailija
17/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakeutumassa kunnalliseksi vai yksityiseksi pph:ksi? Kunnallisessahan lasten vanhemmat maksaa maksut kunnalle, ei sinulle. Kunta sitten toki maksaa sinulle lasten lukumäärän ja iän mukaan mutta vanhempien maksut ei tule sulle.

Vierailija
18/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:41"]

Pääseekö  perhepäivähoitajaksi, jos ei ole omia lapsia eikä lastentarhanopettajan koulutusta?

[/quote]

Pääset, kun sinulla on perhepäivähoitajan/lastenhoitajan koulutus

Vierailija
19/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseksi ajattelin alkaa. Kyse on siis yksityisen hoidon tuen kuntalisästä.

Vierailija
20/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:30"]

Siis omia lapsia minulla ei ole. Nuo kelan tuet ei olleet oikein, laskin ne jotenkin tuplana mutta esimerkiksi Nokialla maksetaan näin. (toivottavasti tää taulukko tulee ymmärrettävään muotoon.

Alle 3-vuotiaille (€/kk)

Yli 3-vuotiaille (€/kk)

Esioppilaille (€/kk)

Kelan hoitoraha 174,38

Kelan hoitoraha 174,38

Kelan hoitoraha 64,16

Kuntalisä 500,00

Kuntalisä 300,00

Kuntalisä 150,00

Yhteensä 674,38

Yhteensä 474,38

Yhteensä 214,16

[/quote]

Siis mitä?

En ymmärrä tästä mitään.