Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko perhepäivähoitaja tienata näin paljon

Vierailija
26.09.2015 |

 

Mietin perhepäivähoitajaksi ryhtymistä. Olenko laskenut nyt oikein..

kelan maksimituet n. 320e+alle 3v kuntalisä 500e+ vanhempien osuus 283e= n. 1100e lapsen kk-maksu

yli 3- vuotias saa kuntalisää 300e, eli kk- maksu olisi n. 900e.

eskarilaisesta n. 430e

Jos saisin täyden ryhmän (kaksi alle 3v ja kaksi yli 3v) + eskarilaisen niin kk- tulot olisivat melkein 4500!!!

Menoja olisi yel 700e, ruoka 300e, sähkö ym. 160e eli n. 1200e.

Tienaisin 3300 euroa kuussa. Olenko nyt unohtanu jotain oleellista? Eikait perhepäivähoitaja voi noin paljoa tienata..

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää tarkkaan, olin pari vuotta yksityinen pph. Ensinnäkin vanhemmat eivät läheskään aina maksa täyttä maksua-eiväthän kaikki maksa sitä päiväkotiinkaan. Muistaakseni kuntalisä määräytyi jotenkin sen mukaan, paljon vanhempien osuus oli hoitomaksusta. Meillä ainakin oli suositus, paljon pph voi ottaa maksua kuukaudessa. Lapset eivät myöskään ole välttämättä joka päivä hoidossa kaikki? Laskitko verot pois? Minulle jäi käteen kahdesta lapsesta ja kahdesta omasta n.1300 tms joten aika erikoista kuulostaa tuo sinun laskelmasi.

Vierailija
22/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli taulukon mukaan saisit yhdestä lapsesta (alle 3v) 674,38 + vanhemmilta veloittamasi maksun (maksimi kunnallisella nyt n.280) mutta yksityinen kai voi hinnoitella miten haluaa. Kelan rahasta menee ainakin verot, kuntalisästä en ole varma. Noinko se menee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se meni siis jotenkin niin, että määrittelin hoitomaksuksi olkoon nyt vaikka 500€. Pertin vanhemmat maksoivat hoidosta 100€, koska tulot niin pienet niin kuntalisää maksettiin sitten 250€, koska Kelan tuli oli 150€. Liisan vanhemmat taas maksoivat 250€, kelan tuki 150€ joten kuntalisää 100€.Nämä siis esimerkkilukuja. Kuitenkin se kuntalisä ei ollut vakio, vaan sillä tasattiin se, että hoitaja sai kaikista lapsista saman, mutta vanhemmat maksoivat saman minkä olisivat maksaneet kaupungille.

Äsköinen vastaaja

Vierailija
24/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sinun maksaa myös verot!
Niin ja eskarilaisia ei yleensä tuoda pphoitoon. Paljon helpompi viedä sinne eskariin oman ikäisten kanssa, eivät viihdy pienten kanssa.

Ja tiedätkö mikä on kaupunkisi hoitotilanne?

Moni vanhempi nimittäin ei ole valmis maksamaan täyttä hoitomaksu jos se kunnallisellakaan ei ole heille täydet.

Itse olen ypph ja kaikkien kulujen jälleen käteen jää n.1800e/kk. Työpäivät kestävät 9.5-10h.

Kyllä tätä työtä teen vain ja ainoastaan rakkaudesta, kotiin kuluu ihan kivasti tässä samalla.

Niin ja kunta ei hanki yksityiselle yhtään mitään. Verotuksessa saa kyllä vähentää isompia juttuja esim. Tuplarattaat ja syöttötuolit. Mutta nuhan nyt muutenkin on vain kwrtaostoksia ja suurimman osan joudut niistäkin maksamaan.

Vierailija
25/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa saa yksityisen hoidon tukea n. 600 €/kk, siihen päälle sitten vanhempien osuus 280 €. Per lapsi tuo olisi siis 880 €. Ihan kiville asioille pääsisi. Siitä sitten tietysti pois mainitsemasi ja lisäksi vakuutukset.

Vierailija
26/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:09"]

Pitäähän sinun maksaa myös verot! Niin ja eskarilaisia ei yleensä tuoda pphoitoon. Paljon helpompi viedä sinne eskariin oman ikäisten kanssa, eivät viihdy pienten kanssa. Ja tiedätkö mikä on kaupunkisi hoitotilanne? Moni vanhempi nimittäin ei ole valmis maksamaan täyttä hoitomaksu jos se kunnallisellakaan ei ole heille täydet. Itse olen ypph ja kaikkien kulujen jälleen käteen jää n.1800e/kk. Työpäivät kestävät 9.5-10h. Kyllä tätä työtä teen vain ja ainoastaan rakkaudesta, kotiin kuluu ihan kivasti tässä samalla. Niin ja kunta ei hanki yksityiselle yhtään mitään. Verotuksessa saa kyllä vähentää isompia juttuja esim. Tuplarattaat ja syöttötuolit. Mutta nuhan nyt muutenkin on vain kwrtaostoksia ja suurimman osan joudut niistäkin maksamaan.

[/quote]

Noista verojutuista olen löytänyt todella vähän tietoa. Täytyy siis ilmoittautua ennakonperintärekisteriin, ja verottaja sitten lähettää jonkun ennakkoveron arvioitujen työtulojen perusteella? Veroprosentti varmaan vaihtelee, olisiko 25% realistinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:09"]Pitäähän sinun maksaa myös verot!
Niin ja eskarilaisia ei yleensä tuoda pphoitoon. Paljon helpompi viedä sinne eskariin oman ikäisten kanssa, eivät viihdy pienten kanssa.

Ja tiedätkö mikä on kaupunkisi hoitotilanne?

Moni vanhempi nimittäin ei ole valmis maksamaan täyttä hoitomaksu jos se kunnallisellakaan ei ole heille täydet.

Itse olen ypph ja kaikkien kulujen jälleen käteen jää n.1800e/kk. Työpäivät kestävät 9.5-10h.

Kyllä tätä työtä teen vain ja ainoastaan rakkaudesta, kotiin kuluu ihan kivasti tässä samalla.

Niin ja kunta ei hanki yksityiselle yhtään mitään. Verotuksessa saa kyllä vähentää isompia juttuja esim. Tuplarattaat ja syöttötuolit. Mutta nuhan nyt muutenkin on vain kwrtaostoksia ja suurimman osan joudut niistäkin maksamaan.
[/quote]

Niin ja tuosta 1800e ostan tietty ne ruuat ja askartelutarvikkeet ja vessapaperia yms. En ole Tosin koskaan laskenut mitä ruokaan menee koska ostan perheen ruuat samalla. Teen kyllä lähes kaikki ruuat itse yleensä myös leivät. Myös askartelutarvikkeita ostan aina kun löydän hyviä alennuksia.
B
Niin ja kaikki lelut niin sisälle kuin ulos oli omien lasteni jäljiltä. Omat on jo nyt koululaisia.

Vierailija
28/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:09"]

Pitäähän sinun maksaa myös verot! Niin ja eskarilaisia ei yleensä tuoda pphoitoon. Paljon helpompi viedä sinne eskariin oman ikäisten kanssa, eivät viihdy pienten kanssa. Ja tiedätkö mikä on kaupunkisi hoitotilanne? Moni vanhempi nimittäin ei ole valmis maksamaan täyttä hoitomaksu jos se kunnallisellakaan ei ole heille täydet. Itse olen ypph ja kaikkien kulujen jälleen käteen jää n.1800e/kk. Työpäivät kestävät 9.5-10h. Kyllä tätä työtä teen vain ja ainoastaan rakkaudesta, kotiin kuluu ihan kivasti tässä samalla. Niin ja kunta ei hanki yksityiselle yhtään mitään. Verotuksessa saa kyllä vähentää isompia juttuja esim. Tuplarattaat ja syöttötuolit. Mutta nuhan nyt muutenkin on vain kwrtaostoksia ja suurimman osan joudut niistäkin maksamaan.

[/quote]

Noista verojutuista olen löytänyt todella vähän tietoa. Täytyy siis ilmoittautua ennakonperintärekisteriin, ja verottaja sitten lähettää jonkun ennakkoveron arvioitujen työtulojen perusteella? Veroprosentti varmaan vaihtelee, olisiko 25% realistinen?
[/quote]

Verot menee tietenkin tulojen mukaan. Verotuksessa saat vähentää n. 119e/kk/lapsi. Tämä siis ns. Kulukorvauksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/29 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan pph 733 per lapsi/kk.  Yel  450€/kk ja verot joka toinen kuu ennakot noin 600€. Luultavasti pukkaa vielä mätkyjä. Tuosta ostelen lapsille ruoat, askartelu ym tarvikkeet jne.. en ole edes viitsinyt laskea netto palkka