Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri ei rokota tai madota kissaansa

Vierailija
26.09.2015 |

otti kissanpennun ja ei ota sille rokotuksia ja madota kissaa, turhaa rahanmenoa kuulemma. :(

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/24 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa.

Vierailija
4/24 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ottaa eläin jos sen pakolliset menot ovat turhaa rahanmenoa, rokotukset maksaa n. 50€ ja matolääke 7-8€..

Vierailija
5/24 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kissa on sisäkissa eikä syö raakaa kalaa, ei kumpikaan ole tarpeen.

Vierailija
6/24 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:11"]Jos kissa on sisäkissa eikä syö raakaa kalaa, ei kumpikaan ole tarpeen.
[/quote]

Voit kantaa kissaruton kengissäsi sisälle. Toki se on harvinaista, mutta mahdollista. Myös madot voi tulla esim linnunjätösten mukana. Kumpikin on siis tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi hiirikissana toimivaa ulko/sisäkissaa maalla, joita ei ole koskaan rokotettu. Madotettu kyllä. Toinen 12v ja toinen 10v. Mihin sitä rokotusta kissalla tarvitsee?

Vierailija
8/24 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. suolinkainen (munina) ja kissarutto kyllä voivat kantautua sisälle vaikka ihan kengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo meilläkään rokotettu eikä madotettu. Sisäkissa siis. Oisko syytä?

Vierailija
10/24 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kissarutto

 

"Koska kissarutto on usein vakava ja virus on niin yleinen ja kestävä ympäristössä, kaikkien kissojen rokottamista sitä vastaan suositellaan vahvasti. Sisäkissatkaan eivät ole suojassa tartunnalta, koska virus voi siirtyä sisätiloihin esim. omistajan kengissä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä madotetaan kissat kyllä, mut rokotuksia ei olla otettu pentuajan rokotusten jälkeen.

Vierailija
12/24 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanpennut ovat saaneet matotartunnan todennäköisesti jo emoltaan että kannattais kyllä madottaa. Kohta varmaan ihmetelee mitä ne riisinjyvän näköset on mitä roikkuu persvilloissa aika-ajoin.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaruttoepidemiahan pyyhkäisee esim. löytöeläinsuojissa kerralla helposti kaikki kissat, jos sinne päätyy rokottumattomia kissoja ja yksikin tartuttaja. Miettikääpä, jos kissanne vaikka karkaa ja päätyy kontaktiin tautia kantavan kissan kanssa, esim. löytöeläinsuojaan päästessään.

Vierailija
14/24 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madotus on ihan paikallaan, mutta rokotukset ovat kyllä eläinlääkäriasemien bisnestä. Varsinkin sisäkissa pärjää ilman rokotuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ei ihme ettei kissojen tarttuvia tauteja saada Suomessa kuriin, kun näin moni täälläkin vastustaa rokotuksia :O Kissaruttorokotus on ihan ehdoton, kissaruttoon ei ole mitään hoitoa ja se vie hengen. Ei pitäisi olla ylivoimaista käyttää kissaa kolmen vuoden välein rokotettavana.

Vierailija
16/24 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan lopetus on kyllä sitten paljon kalliimpaa,jos se sairastuu esim.kissaruttoon.Joten kannattaa rokottaa.

Vierailija
17/24 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolinkainen voi tarttua sitten ihmiseenkin, eikä tartuntaa välttämättä huomaa. Suolinkaistartunta on aikuisella kissallakin usein oireeton. Moni kissa saa suolinkaisia jo pentuna emoltaan maidon mukana, ja aikuisen suolinkaisen munimat, elimistöön koteloituneet munat voivat aktivoitua kuukausia tai jopa vuosia myöhemmin kissan elimistössä esim. stressin ansiosta...

Vierailija
18/24 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelkaapa joku, millä perusteella ajattelette, että "ei se kissarutto meidän kissaan tartu". Näyttää, että täälläkin pahimmassa tapauksessa kissat ovat vapaasti ulkoilevia, rokottamattomia kissoja.

Vierailija
19/24 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole edes miettinyt sitä että jättäisin pienet kissapallukkani rokottamatta, vaikka köyhä opiskelija olenkin.

Vierailija
20/24 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi niille, jotka sanovat ettei rokottamaton kissa saa (tai ole saanut) kuitenkaan tartuntaa, niin yksi syy siihen on juurikin se, että fiksuimmat kissanomistajat ovat nykyään sen verran valistuneita, että ovat rokottavat omansa, joten tauteja on sen takia vähemmän liikkeellä.

Se ei vie tartuntariskiä pois, joten rokottamaton kissa (varsinkin ulkoileva) elää aina riskiryhmässä, ja voi sen takia joutua kärsimään pahastikin omistajansa tyhmyydestä.

Ja madotus nyt ainakin ehdottomasti kissalle kuin kissalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme