Numeron säilyttäminen Prepaid-liitymässä
Tarkoitus on vaihtaa nykyinen Soneran liittymä Prepaid-liittymään, koska Sonera haluaa 4€/kk perusmaksua.
Onko sellaista prepaid-liittymää, missä ei ole perusmaksua, mutta olemassa olevan numeron (Sonera) saa säilytettyä?
Kyse on lähinnä periaatteesta, kun tänään tulleessa laskussa oli perusmaksua 8.01€ ja puhelut/viestit 1.65€.
Lasku siis kahdelta kuukaudelta, joten perusmaksu 4+4€.
Kommentit (9)
Valitettavasti en ole löytänyt sellaista pre paid-liittymää jossa numeron saisi säilytettyä. Kaverinikin haluaisi vaihtaa prepaid'iin mutta ei halua vaihtaa numeroaan. Itselläni on pre paid kun olin valmis vaihtamaan numeron. Monelta kantilta parempi.
Hei voit siirtää sen Saunalahdelle , linkissä lisätietoja , on sellaisia jossa on paketti tai ilman.
https://kauppa.saunalahti.fi/?_ga=1.242882946.1631726955.1443245133#!/puheliittymat/latausliittymat
Se on kuin Prepaid mutta nimenä Latausliittymä
Numeroa ei ole mahdollista säilyttää vaihtaessa laskutusliittymästä prepaid-liittymäksi. Käytön mukaan veloitettavan Sonera Perus-liittymän hinta on kuitenkin 1,90€/kk, kannattaa päivittää siihen.
Jos vaihtaa Soneralta Saunalahteen niin silloin numero säilyy, myös latausliittymässä.
Saunalahti ei voi siirtää "omaa" numeroa, eli ei onnistu laskutusliittymästä latausliittymään.
DNA Mini data 2,9€/kk. puhelut ja tekstarit 7 senttiä, mukana hidas netti.
Tuli juuri lasku jossa puhelut ovat 3,56€ sekä kk(kpäidenkmaksu) maksu 3,95€, kertamaksut?(en edes tiedä mikä se on 2,34. Yhteensä veroineen 12,21 vaikka en puhu puhelimella juurikaan, enkä käytä sitä muuhun. Maksan siis kolminkertaisen hinnan turhasta. Sen lisäksi kun en puhu en myöskään "kuormita" järjestelmää. Ihmettelen että miksi SUomessa hyväksytään se että minä joka en puhu maksan kuukausittain niiden kuluja joilla on rajattomat liittymät? Kuluttajansuoja on on tämän kartelli rahastuksen takana ja hyväksynyt sen. Voiko kuluttajasuoja viranomaisista valittaa jollekkin taholle? EU:lle?
Suomessa on puhelinoperaattorien kartelli.
Jos itkee jostain 4 euron kuukausimaksusta on prepaid varmaan parempi. Tuskin sellaisella luottotiedot muutenkaan on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli juuri lasku jossa puhelut ovat 3,56€ sekä kk(kpäidenkmaksu) maksu 3,95€, kertamaksut?(en edes tiedä mikä se on 2,34. Yhteensä veroineen 12,21 vaikka en puhu puhelimella juurikaan, enkä käytä sitä muuhun. Maksan siis kolminkertaisen hinnan turhasta. Sen lisäksi kun en puhu en myöskään "kuormita" järjestelmää. Ihmettelen että miksi SUomessa hyväksytään se että minä joka en puhu maksan kuukausittain niiden kuluja joilla on rajattomat liittymät? Kuluttajansuoja on on tämän kartelli rahastuksen takana ja hyväksynyt sen. Voiko kuluttajasuoja viranomaisista valittaa jollekkin taholle? EU:lle?
Suomessa on puhelinoperaattorien kartelli.
Se oli halpaa tuohon aikaan vielä nykyään maksaa jo 20€ kuukaudessa vaikka ei puhuisi juuri ollenkaan, eikä käyttäisi muuhun puhelinta. Itselleni tuli juuri 20€ lasku kolmesta puhelusta josta pisin oli alle 25 min ja kaksi olivat max 5min per puhelu.
Äkkiä melkein tuplaantunut lasku vaikka soittaminen on vähentynyt. Tuohon avauksen kysymykseen, no kukapa ei muka haluaisi muuttaa prepaidiksi, jos ei käytä juurikaan puhelinta. Kartellille se ei sovi että ihmiset voivat irtautua heidän lypsettävänä olemisesta ja viedä numeronsa mennessään. Ei sille taida mitään oikeaa muuta selitystä edes olla.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 08:34"]
Hei voit siirtää sen Saunalahdelle , linkissä lisätietoja , on sellaisia jossa on paketti tai ilman.
https://kauppa.saunalahti.fi/?_ga=1.242882946.1631726955.1443245133#!/puheliittymat/latausliittymat
Juuri tätä kaipasin, kiitos paljon!
Se on kuin Prepaid mutta nimenä Latausliittymä
[/quote]