Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän tarhassamme lapsi ei pääse isompien ryhmään vauvojen ryhmästä, ellei ole päiväkuiva.

Vierailija
20.04.2007 |

Ihan hyvä " porkkana" näille pikkuisille.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun 3½-vuotias, 24 kg painava 95 cm pitkä tyttölapsi joka kulkee XXL-koon vaipoissaan aamusta iltaan ja yölläkin toki, on vauvaryhmässä jossa toiseksi vanhin lapsi on 2 v 2 kk. Mahtaa olla kivaa. Mutta tuttu on niin patalaiska, ettei jaksa opettaa lastaan potalle. Rattaissakin se aina istuu, ei kävele edes 200 metrin matkaa puistoon, ja sen on näköinenkin (hirvee lössö!).

Vierailija
2/9 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaat, ainakin kaikki tuntemani, kun ovat omasta mielestään niin hirveän isoja jo.

Siksi on mielestäni ihan hyvä, ettei vaipoissa olevia oteta isojen ryhmään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3-vuotiaiden ryhmästä siirtyessä 4-6-vuotiaiden ryhmään tuskin kukaan on enää vaipoissa.

Vierailija
4/9 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma lapsemme on toisen lapsen kanssa ainoina pieninä (2v ja 2,5v) erityislapsina isojen lasten ryhmässä. Molemmat siis vielä täysin vaippalapsia ja heidän kanssaan henkilökunta joutuu lähtemään pientenpuolelle kun tulee vaipanvaihdon aika.



Onneksi erityislapsina heillä on omat hoitajansa. normaalimiehityksellä jos näitä vaippalapsia olisi siellä useampi niin olisihan se vähän järjestelyä ja vastuukysymyksiä tuova tilanne kun joutuu osaston jättämään.

Vierailija
5/9 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen ollut iloinen siitä, että kolmevuotiaani on saanut olla vielä pienempien ryhmässä. Siellä on vain 12 lasta ja 3 hoitajaa, kun taas isojen ryhmässä on sama määrä hoitajia ja 23 lasta!



Lapsi oli kyllä kuiva jo 2.5-vuotiaana.

Vierailija
6/9 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö pääsi isojen ryhmään 2v9kk iässä (oli tosin kuiva jo 11kk ennen sitä). Pienten ryhmässä on vauvoja, vauvojen juttuja. Isojen ryhmässä on enemmän meidän tyttöä kiinnostavia juttuja. Kyseessä on lapsi, joka puhui täydellisesti jo 1½-vuotiaana, ja turhautui taaperoiden ryhmässä tosissaan.

Meidän lapsen 3-4-vuotiaiden ryhmässä on 20 lasta ja 4 aikuista (2 hoitajaa, 1 avustaja ja 1 lto). Lisäksi henkilökunnalla ei mene aikaa vaipanvaihtoon, pukemiseen, syöttämiseen jne, eli on aikaa tosiaan olla lasten kanssa.

Vierailija:


Minä ainakin olen ollut iloinen siitä, että kolmevuotiaani on saanut olla vielä pienempien ryhmässä. Siellä on vain 12 lasta ja 3 hoitajaa, kun taas isojen ryhmässä on sama määrä hoitajia ja 23 lasta!

Lapsi oli kyllä kuiva jo 2.5-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se johtuu. Isompien ryhmissä ei ole vaipanvaihtoon soveltuvia tiloja. Pieneten tilat on pienille vaippapepuille ja isojen isommille.



Meidän tarhassa tosin on jouduttu siirtämään vaippoja käyttäviä isompien ryhmään. eikä se kauhean mukavan näköistöä ole kun siinä eteisessä ulkovaatteiden keskellä vedetään vaippoja päälle tai kuralavuaarissa pestään kakkapyllyä.

Vierailija
8/9 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän päiväkodissa on kaikki paikat täynnä ja ne jaetaan uusiksi ikäryhmittäin aina elokuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tilaa ole, joutuu 3-vuotiaatkin olemaan vauvapuolella, vaikka olisi kuinka omatoimisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän