Millaisen sienisalaatin valmistat jouluksi?
Kommentit (17)
Ihan semmosen perus suolasienisalaatin. Suolasieniä, sipulia, creme fraichea ja vähän majoneesia.
Joka joulu samalla kaavalla: suolasieniä, creme fraichea, smetanaa, purjoa.
valkoisista kärpässienistä tulee hyvä salaatti
Valkoisia kärpässieniä, pantterikärpässieniä ja suippumyrkkysieniä hyvän majoneesikastikkeen kera.
Saapa anoppi kerrankin mitä on toivonut.
Myrkkysienisalaatin. Myrkkyseitikkiä laitan sienisalaattiin. Vähemmän mukavat ihmiset saavat sienisalaattia joulupöytään. Teen heille sienisalaattia ystävän lahjana.
Suolasieniä, sipulia ja vaahdotettua kuohukermaa. Mausteeksi muistaakseni mustapippuria. Valion ohjeella olen tehnyt vuosia.
Jos joulunalusviikolla on vielä maa sulana, ja löytyy suppilovahveroita, käytän niitä, muuten teen suolasienistä. Pienen pieneksi silputtua shalottisipulia, smetanaa, suolaa (suppiksiin, ei suolasieniin) ja maustepippuria.
En mimmoistakaan.Joulun on viellä aikaa.On vasta 15.11. Kysyn uteliaana , onko teillä jo joulu tressi?
Vatsavaivoja ei viitsi jouluksi kun on ähky muutenkin.
Sienisalaatti ei kuulu mun jouluun.
Kaupasta valmista. Tuskin tekisin itse yhtään parempaa.
Vaahdotettu kerma+vähän smetanaa+suolasieniä+salottisipulia. Vaahdotan kermaa reilusti, osa menee rosollinkastikkeeseen, joka maustetaan ja samalla värjätään punajuurten liemellä.
Suolasieniä, creme fraichea 18% (täysrasvainen on omaan nakuun liian rasvainen), punasipulia, sitruunamehua pieni loraus, hieman sitruunapippuria ja vähän sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta valmista. Tuskin tekisin itse yhtään parempaa.
Valmissalaatti on liian etikkaista. Paras tulee kermavaahdosta ja suolatuista rouskuista ja lisäksi vähän mietoa sipulia.
Sama kuin aina, liotettuja suolasieniä ja punasipulia pieneksi silputtuna ja smetanaa perään, ei liikaa. Se on siinä.