Tänään lenkillä lapsi ajoi pyörällä minua päin - vanhempia ei tunnu kiinnostavan
Olin illansuussa juoksulenkillä. Edelläni meni perhe - isä, äiti ja kaksi lasta. Lapset olivat pyörillä liikenteessä ja olimme kaikki kevyen liikenteen väylällä.
Ohitin ensin vanhemmat vasemmalta laidalta ja sitten lapset. Yhtäkkiä toinen lapsi käänsikin pyöränsä suoraan minua kohti enkä ehtinyt väistää.
Ensinnäkin melko uudet juoksuhousuni (maksoi 59 e!) repesivät, takkini likaantui ja minuun sattui. Pahinta kaikessa - taisin venäyttää nilkkani.
Vanhemmat vain sanoivat kullannupulleen, että voi voi, pitäisi vähän katsoa, mihin ohjaustankoa kääntää.
Sanoin, että minuun sattui ja housuni hajosivat. Vanhemmat sanoivat vain, että nää lapset nyt on tällaisia. Pyysin, että korvaisivat edes revenneet housuni, mutta lapset nyt vaan on tällaisia...
Pyysin heidän puhelinnumeronsa. Aion todellakin vaatia korvauksia. Olen ilmoittautunut kolmeen eri juoksutapahtumaan pelkästään toukokuun aikana, eikä niistä saa rahoja takaisin.
Olen todella, todella vihainen.
Opettakaa ne lapsenne kulkemaan liikenteessä, tai kantakaa edes vastuunne!
Kommentit (56)
Onks takaa tulevalla muka aina vastuu?
Vierailija:
Onks takaa tulevalla muka aina vastuu?
Lapset olivat muutaman metrin vanhempia edellä. Ohitin reilusti heidät, en todellakaan mennyt ihan vierestä.
Äiti vielä huusi lapsille, että varokaa, täältä tulee ihmisiä!
Taatusti vastuu ei ole mulla.
Kyllähän tuolla kevyen liikenteen väylillä täytyy uskaltaa kulkea ja myös ohittaa!
Se tie kuuluu yhtä lailla mullekin kuin sille lapselle. Se lapsi ei osaa siellä kulkea, ja kyllä olis vanhempien syytä kantaa vastuunsa.
ap
Mitäs jos sulla olisi tasapaino mennyt just ohitustilanteessa ja olisit kaatunut pojan päälle? Olisit valmis ostamaan uuden fillarin hajonneen tilalle?
Oletko aikuinen?
Vierailija:
Mitäs jos sulla olisi tasapaino mennyt just ohitustilanteessa ja olisit kaatunut pojan päälle? Olisit valmis ostamaan uuden fillarin hajonneen tilalle?
Oletko aikuinen?
Nyt kyllä haukut väärää puuta.
Onneksi sinulle ei sattunut mitään tai saatika lapselle.
Onnettomuus se oli, eikä kenenkään syytä. Tai jos joku syyllinen pitää hakea, niin katso peiliin.
Ja vielä entistä suuremmalla syyllä, kun se hitaampi on lapsi.
Entä jos sä olisit ollut pyörällä ja lapsi kävellen? Lapsi olisi hypännyt sun pyörän alle ja loukkaantunut. Olisko vika ollut silloinkin lapsen?
eli, kerros tuo niin selkenee paremmin!
Lapset saa tehdä mitä vaan toisille ihmisille, koska ne on LAPSIA!
Taidatte vaan olla kateellisia ap:lle, kun joku jaksaa juosta ja panostaa itseensä!
En voi uskoa, että vanhemmat ovat näin sikamaista sakkia.
Vierailija:
eli, kerros tuo niin selkenee paremmin!
Ei varmasti vielä koululainen, mutta ei sillä apupyöriäkään ollut. Ehkä joku 5-vuotias.
Mä en ihan oikeasti voi uskoa teitä.
Pitääkö mun tästä lähtien kiertää ojien kautta kaikkia mahdolliset ihmiset?
Ymmärrän, että pienillä lapsilla tapahtuu vahinkoja eikä kukaan ole seppä syntyessään. En vain tajua sitä, että kaikki kuittaantuu sillä, että lapset vaan nyt on sellaisia.
Jos olisin saanut korvauksen housuista ja sen ANTEEKSIPYYNNÖN, olisin voinut olla tyytyväinen.
Nyt harmittaa koko juttu niin paljon, että varmasti menen maanantaina poliisilaitokselle, jos ei saada sitä ennen juttua sovittua.
ap
Vierailija:
Entä jos sä olisit ollut pyörällä ja lapsi kävellen? Lapsi olisi hypännyt sun pyörän alle ja loukkaantunut. Olisko vika ollut silloinkin lapsen?
Vahinko oli ap:n juttu, ja vahinko olisi tuo sinun sanomasi juttu.
Olen vain ihmeissäni teidän asenteestanne!
pysähtelee kuin seinään ja kääntyy yllättäen loikkaamaan keskelle tietä. tähän on saanu tottua kun polkupyörällä paljon kulkee.
Koskaan en ole kenenkään päälle ajanut, vauhti kohdallaan ja aina ylimääräinen varovaisuus päälle kun tiellä on muita liikkujia.
Ostaisit kukkarollesi sopivat housut, niin ei elämä kaatuisi rikkoontuneisiin pöksyihin.
Ou mai gaad mitä sakkia..rikosilmoitus ja kaikkea...
Kih,kih!!!
ja voin hyvin uskoa , että 3 vuotias ainakin ajelee vielä minne sattuu...
Ja toisaalta poikani 5v ei aja vielä ilman appareita ja välillä, kun ajaa niin ei katse olekaan edessä ja menee minne sattuu...
Eli eikö lapsilla joilla ei vielä ole homma hanskassa ja liikennesäänötkin uupuu päästä ole lupaa ajella muualla kuin koti pihalla???
Vahinkoja satuu muuten myös aikuisille. Mm. kerran yksi aikuinen tuli pyörällä takaa soitti kelloa ja väistin mutta hän väsitikin samaan suuntaan ja kops törmäsi minuun... enkä ruvennut hillumaan saati pyytelemään numeroita. Niitä VAHINKOJA sattuu niin lapsille kuin AIKUISILLE.
Tai no ehkä ei ap:lle joka on vissiin jotenkin yksinkertainen, kun vertaa lapsen vahinkoa siihen että on lupa ajella päälle....
Tahallisuus ja vahinko on 2 eriasiaa.
Älä nyt ole naurettava ap, lopeta ruikutus.
Mene lenkille tuulettumaan!
ja sillon onkin jo pahempaa jälkeä.
Juuri tänään yksi törppö meinasi ajaa kanssani kolarin kun meinasi kaahata suoraan pihasta tielle katsomattta... nopea korjausliike pelasti molemmat autot... mutta kyllä mä raivosin että mitä törppöjä teillä liikkuukaan. Mutta jos kyse olisi ollut lapsesta olisin pistänyt sen lapsuuden piikkiin eli siis jos olis ollut lapsi pyörällä... mutta aikuinen ja autossa.
Minä juoksin pyörällä ajavan lapsen eteen, ja housut menivät rikki.
Mahtaavat poliisitkin nauraa, mutta ei yhtä kovasti kun minä täällä
Ajattelin muuten, että jollen saa heiltä vapaaehtoisesti rahoja, menen tekemään rikosilmoituksen.
ap