Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työllisyysmäärärahat lopussa :(

Vierailija
29.08.2015 |

Mutta onneksi VOK:iin riittää rahaa. Niillähän on työllistävä vaikutus.

 

"Useissa TE-toimistoissa eri puolella Suomea työllisyysmäärärahat ovat vähissä ja kriteereitä tuen saamiseen on jyrkästi tiukennettu.

Se tarkoittaa sitä, että yhä suurempi joukko työttömiä jää vaille minkäänlaista työllisyystukea.

Ankea tilanne ahdistaa asiakkaiden lisäksi myös TE-toimistojen työntekijöitä. Iltalehteen yhteyttä ottanut työvoimatoimiston virkailija kertoo, että myös työntekijät ovat turhautuneita.

- Pahalta tuntuu ja harmittaa myydä "ei-oota". Monet virkailijat eivät voi täyttää sitä päätehtäväänsä. Meillä olisi lukematon määrä hakemuksia sekä palkkatuessa ja starttirahoissa, mutta ei niitä kannata ottaa edes sisään. Nolo ja turhauttava tilanne, Uudellamaalla työskentelevä virkailija kommentoi."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015082920266041_uu.shtml

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on vok?

Vierailija
2/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:13"]

mikä on vok?

[/quote]

Monikulttuurisuuden ehtymätön lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hellanlettas että oikeen työvoimavirkailijoilla on paha olla että joutuu sanomaan työttömälle että palkkaa ei makseta. Samalla kuitenkin itse saadaan palkkaa sen sanomisesta. Eipähän tarvitse käsitellä palkkatukihakemuksiakaan oman palkan eteen.

Vierailija
4/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuki on kyllä jotain aivan käsittämätöntä. Työnantajat maksakoot palkat.

Vierailija
5/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni jäi vähän aikaa sitten työttömäksi ja virkailija soitti työkkäristä pian perään. Ei muistanut vaan täti kertoa mitään rahapuolesta, eli otti vaan tietoja ylös ja ehdotti paria lähialueella olevaa sopimatonta työpaikkaa miehelle, kunnes lopetti puhelun. Ei puhunut mitään rahasta, ei kysynyt kuka maksaa tuet jne.

Vierailija
6/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:30"]

Mieheni jäi vähän aikaa sitten työttömäksi ja virkailija soitti työkkäristä pian perään. Ei muistanut vaan täti kertoa mitään rahapuolesta, eli otti vaan tietoja ylös ja ehdotti paria lähialueella olevaa sopimatonta työpaikkaa miehelle, kunnes lopetti puhelun. Ei puhunut mitään rahasta, ei kysynyt kuka maksaa tuet jne.

[/quote]

Tässähän ei nyt tarkoitettu työttömyyskorvauksia. Niitä ei työkkäri maksa, he vain tekevät työvoimapolittisen päätöksen siitä, onko oikeutettu korvauksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:28"]Palkkatuki on kyllä jotain aivan käsittämätöntä. Työnantajat maksakoot palkat.
[/quote]
Minä en olisi saanut tätä työtä ellen olisi saanut myönteistä palkkatukihakemusta. T: palkkatuettu työntekijä

Vierailija
8/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:28"]Palkkatuki on kyllä jotain aivan käsittämätöntä. Työnantajat maksakoot palkat. [/quote] Minä en olisi saanut tätä työtä ellen olisi saanut myönteistä palkkatukihakemusta. T: palkkatuettu työntekijä

[/quote]

 

Onko mielestäsi oikein työskennellä jollekkin, joka ei halua maksaa palkkaasi???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:30"]

Mieheni jäi vähän aikaa sitten työttömäksi ja virkailija soitti työkkäristä pian perään. Ei muistanut vaan täti kertoa mitään rahapuolesta, eli otti vaan tietoja ylös ja ehdotti paria lähialueella olevaa sopimatonta työpaikkaa miehelle, kunnes lopetti puhelun. Ei puhunut mitään rahasta, ei kysynyt kuka maksaa tuet jne.

[/quote]

Tässähän ei nyt tarkoitettu työttömyyskorvauksia. Niitä ei työkkäri maksa, he vain tekevät työvoimapolittisen päätöksen siitä, onko oikeutettu korvauksiin.

[/quote]

Ei maksa ei, mutta on kyllä velvollinen selittämään tuon systeemin uudelle työttömälle!

Vierailija
10/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:35"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:28"]Palkkatuki on kyllä jotain aivan käsittämätöntä. Työnantajat maksakoot palkat. [/quote] Minä en olisi saanut tätä työtä ellen olisi saanut myönteistä palkkatukihakemusta. T: palkkatuettu työntekijä

[/quote]

 

Onko mielestäsi oikein työskennellä jollekkin, joka ei halua maksaa palkkaasi???
[/quote]
Tililleni tulee TES:n mukainen palkka työstä jonka tekemisestä pidän. loppujen lopuksi minulle on yks hailee mistä ne rahat tulevat kunhan tulevat ajallaan. Ymmärrän että palkkatukioikeuteni loputtua minun työni ei jatku. olen kuitenkin onnellinen että vihdoinkin joku minut huoli töihin ja itkin onnesta monta päivää kun sen tiedon sain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin erään naisen päivittäin lähikaupan kassalla, siis kassaneitinä/rouvana vai mikä se nimitys nyt on ..kassahenkilönä.

Muutaman kuukauden päästä sama henkilö oli  --asiantuntijana-- tet-toimistossa sanomassa mulle ettei mitään palkkatukea tipu kun rahat on finito.

Mitä se asiantuntijuus edellyttää? Kuinka pääsisin tet-toimistoon töihin? Palkkatuella vissiin enää ei?

Mä haluisin tollaseen työhön, ensin "aktivoimaan" duunikortilla (minkä lanseerauś ja mietintä varmaan maksanut mansikoita) että tiedätkö sinä olet nyt OIKEUTETTU tällaiseen DUUNIkorttiinjoka me MYÖNNETÄÄN nytten tässä sulle eiks olekin hieno --  ja sitte sanomaan että oho et sä nyt voi tällä duunikortilla itseäs enää markkinoidakaan työnhaussa, kun meillä ei ole enää rahaa työllistämistoimenpiteisiin.

Ihan toivotonta ja luokatonta meininkiä.

Vierailija
12/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi valittaa sinne hallituksen suuntaan kun rahat on loppu eikä lisää anneta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noiden pitäisi aloittaa yt-neuvottelut, jos kerran toiminta seisoo joka tapauksessa.

Vierailija
14/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sain palkkatukipaikan muutama vuosi sitten, tai se oli silloin vielä työllistämistuki. Jäihän siinä työnantajalle maksettavaa, ei yksityinen työnantaja sitä koko kuluihin saanut ainakaan silloin. Se paikka olisi palkannut vielä muutamaksi kuukaudeksi ilman tukea kun tuki loppui, mutta sain vakipaikan toisaalta. Sen palkkatuetun paikan ansioista sain sopivaa kokemusta. On siis hyviäkin tarinoita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:30"]

Mieheni jäi vähän aikaa sitten työttömäksi ja virkailija soitti työkkäristä pian perään. Ei muistanut vaan täti kertoa mitään rahapuolesta, eli otti vaan tietoja ylös ja ehdotti paria lähialueella olevaa sopimatonta työpaikkaa miehelle, kunnes lopetti puhelun. Ei puhunut mitään rahasta, ei kysynyt kuka maksaa tuet jne.

[/quote]

Tässähän ei nyt tarkoitettu työttömyyskorvauksia. Niitä ei työkkäri maksa, he vain tekevät työvoimapolittisen päätöksen siitä, onko oikeutettu korvauksiin.

[/quote]

Ei maksa ei, mutta on kyllä velvollinen selittämään tuon systeemin uudelle työttömälle!

[/quote]

Ei alkukartoituksessa vaan vasta suunnitelmanteossa. Lisäksi tiedot saa te palvelut.fi sivulta

Vierailija
16/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:10"]

noiden pitäisi aloittaa yt-neuvottelut, jos kerran toiminta seisoo joka tapauksessa.

[/quote]

Ne on jo aloitettu ja palvelu ulkoistetaan. Ensi vuonna työnvälitys siirtyy vuokrafirmoille, joten jokainen, jolla on ammattitutkinto, saa uudenlaisen nollasopimuksen. Töitä on tai ei ole, mutta koko ajan on oltava varuillaan, tuleeko seuraavaksi päiväksi työvuoro vai ei. Jos ei mene töihin, iskee karenssi!

Vierailija
17/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:25"]

Voi hellanlettas että oikeen työvoimavirkailijoilla on paha olla että joutuu sanomaan työttömälle että palkkaa ei makseta. Samalla kuitenkin itse saadaan palkkaa sen sanomisesta. Eipähän tarvitse käsitellä palkkatukihakemuksiakaan oman palkan eteen.

[/quote]

Työkkärin porukasta 30% on siellä palkkatuella.

Vierailija
18/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi.

Vierailija
19/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:01"]

Näin erään naisen päivittäin lähikaupan kassalla, siis kassaneitinä/rouvana vai mikä se nimitys nyt on ..kassahenkilönä.

Muutaman kuukauden päästä sama henkilö oli  --asiantuntijana-- tet-toimistossa sanomassa mulle ettei mitään palkkatukea tipu kun rahat on finito.

Mitä se asiantuntijuus edellyttää? Kuinka pääsisin tet-toimistoon töihin? Palkkatuella vissiin enää ei?

Mä haluisin tollaseen työhön, ensin "aktivoimaan" duunikortilla (minkä lanseerauś ja mietintä varmaan maksanut mansikoita) että tiedätkö sinä olet nyt OIKEUTETTU tällaiseen DUUNIkorttiinjoka me MYÖNNETÄÄN nytten tässä sulle eiks olekin hieno --  ja sitte sanomaan että oho et sä nyt voi tällä duunikortilla itseäs enää markkinoidakaan työnhaussa, kun meillä ei ole enää rahaa työllistämistoimenpiteisiin.

Ihan toivotonta ja luokatonta meininkiä.

[/quote]

Pienessä kaupassa se kassa voi olla omistajan vaimo, joka käy joskus auttelemassa, mutta tekee päivätyönsä muualla. Minunkin isäni kävi joskus äitiä tuuraamassa äidin liikeyrityksessä, vaikka isän ammatti oli ihan jotain muuta teknisellä puolella. Isä kuitenkin pärjäsi myynnissä ihan hyvin. 

Tän joku ehkä tunnistaakin: Entisessä kotikunnassani yksi naisihminen hoiti liikeyritystä. hänen miehensä oli toimitusjohtaja aika isossa yhteisössä. Tämä sama toimitusjohtaja nähtiin joskus siinä vaimonsa yrityksessä töissä ja oli muuten tosi hyvä siinä. Eli ihminen voi tehdä hyvin kahta hyvinkin erilaista työtä yhtä aikaa. 

Vierailija
20/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kyynel kun ei ole varaa tempputyöllistää ja piilotella työttömiä tilastoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan