Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työllisyysmäärärahat lopussa :(

Vierailija
29.08.2015 |

Mutta onneksi VOK:iin riittää rahaa. Niillähän on työllistävä vaikutus.

 

"Useissa TE-toimistoissa eri puolella Suomea työllisyysmäärärahat ovat vähissä ja kriteereitä tuen saamiseen on jyrkästi tiukennettu.

Se tarkoittaa sitä, että yhä suurempi joukko työttömiä jää vaille minkäänlaista työllisyystukea.

Ankea tilanne ahdistaa asiakkaiden lisäksi myös TE-toimistojen työntekijöitä. Iltalehteen yhteyttä ottanut työvoimatoimiston virkailija kertoo, että myös työntekijät ovat turhautuneita.

- Pahalta tuntuu ja harmittaa myydä "ei-oota". Monet virkailijat eivät voi täyttää sitä päätehtäväänsä. Meillä olisi lukematon määrä hakemuksia sekä palkkatuessa ja starttirahoissa, mutta ei niitä kannata ottaa edes sisään. Nolo ja turhauttava tilanne, Uudellamaalla työskentelevä virkailija kommentoi."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015082920266041_uu.shtml

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:01"]

Näin erään naisen päivittäin lähikaupan kassalla, siis kassaneitinä/rouvana vai mikä se nimitys nyt on ..kassahenkilönä.

Muutaman kuukauden päästä sama henkilö oli  --asiantuntijana-- tet-toimistossa sanomassa mulle ettei mitään palkkatukea tipu kun rahat on finito.

Mitä se asiantuntijuus edellyttää? Kuinka pääsisin tet-toimistoon töihin? Palkkatuella vissiin enää ei?

Mä haluisin tollaseen työhön, ensin "aktivoimaan" duunikortilla (minkä lanseerauś ja mietintä varmaan maksanut mansikoita) että tiedätkö sinä olet nyt OIKEUTETTU tällaiseen DUUNIkorttiinjoka me MYÖNNETÄÄN nytten tässä sulle eiks olekin hieno --  ja sitte sanomaan että oho et sä nyt voi tällä duunikortilla itseäs enää markkinoidakaan työnhaussa, kun meillä ei ole enää rahaa työllistämistoimenpiteisiin.

Ihan toivotonta ja luokatonta meininkiä.

[/quote]

Ja sun mielestä se on tän naisen vika vai? Että ei ole ministeriö jakanut tarpeeksi rahaa.

Istun aina joskus lähikaupan kassalla. Olen tohtori ja töissä ulkomailla, mutta kotona käydessäni muistelen menneitä ja autan veljeäni hänen yrityksessään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi