Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkulapsiperheet, asutteko yksi-vai kaksikerroksisessa talossa?

Vierailija
29.08.2015 |

Jos asutte kaksikerroksisessa, onko rappusissa käynyt vahinkoja pienten lasten kanssa? Ja miten lapset ylipäätään ovat oppineet liikkumaan portaissa?

Itse asumme yksikerroksisessa talossa ja ajatuskin kaksikerroksiseen taloon muuttamisesta pienten lasten kanssa kauhistuttaa. Olisin varmaan kokoajan sydän kurkussa pelkäämässä että lapsille sattuu jotain rappusissa. Esim että tippuisi pää edellä sieltä alas. :-/

Kertokaa onko kaksikerroksisessa talossa lapsiperheenä asuminen täynnä huolta ja murhetta?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Meillä on lapsiportti portaiden edessä

Vierailija
2/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan kaksikerroksisessa ja unelmoin yksikerroksisesta. Portit on ylhäällä ja alhaalla. Vain aikuisen kanssa mennään portaista. Hankalaa on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi 2-kerroksiseen mistään hinnasta.Yksitasoiset paljon helpompia ja turvallisempia.

Vierailija
4/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme 2-kerroksisessa talossa. Meillä on 4- ja 1-vuotiaat lapset. Vahinkoja ei ole sattunut. Meillä on käytössä portteja, joilla voi estää lasten pääsyn niihin paikkoihin, joihin lapset eivät juuri sillä hetkellä saa mennä. Lapset ovat alkaneet harjoitella portaiden kiipeämistä jo vauvoina, ennen kävelemään oppimista. Ryömivä/konttaava vauva oppii aika äkkiä menemään portaita.

Vierailija
5/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin kaksikerroksisessa kun lapset oli ihan pieniä. Oli se hankalaa. Lähinnä siksi, että kapeiden portaiden ramppaaminen vauvan ja taaperon kanssa oli työlästä, ja meillä oli usein koirakin siinä portaikossa kaverina ja tientukkeena. En pitänyt siitä ratkaisusta yhtään.

Nykyään asutaan yksikerroksisessa, ja onhan tää paljon mukavampi ja helpompi ratkaisu.

Vierailija
6/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäs on neljä kerrosta. Naapuri asuu sellaisessa talossa jossa on seitsemän kerrosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:38"]

En muuttaisi 2-kerroksiseen mistään hinnasta.Yksitasoiset paljon helpompia ja turvallisempia.

[/quote]

Meillä on ollut vaaratilanteita kyllä tavallisten tuolien kanssa (niitä on useinkin, kuopus on kova kiipeilemään), mutta portaissa ei.§

Vierailija
8/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin juuri taloon, joka on kolmessa kerroksessa ja lapset ovat 3 ja 5 vuotiaita. Harkittiin kyllä porttien laittamista, mutta ollaan kuitenkin hyvin pärjätty ilman. Eri asia, jos olisivat pienempiä, silloin kyllä portit olisivat ihan ehdottomat, jos haluaa asua talossa jossa on portaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kolme kerrosta ja ollaan yritetty elää pelkällä keskikerroksella, mutta suihku ja sauna tilat meneen maan alle ylä kerralla ei tavallaan tekisi mitään.. meillä 1v ja kovasti haluaisi rappusiin päästä yläkerran rappusten edessä kirjahylly pieni mutta rappuset jää vähän näkyviin sinne kurkottelee muuten ei ongelmia aina kädestä pitäen pesulle ja portit eteen ja kovaa vahtia kyllä kaipaa

Vierailija
10/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme kerrosta. Lapset ovat kulkeneet parivuotiaasta itsenäisesti portaissa. Portit on edelleen, lähinnä siksi ettei kukaan lähde yöllä unissaan portaisiin. Ei ole sattunut haavereita.

Ärsyttäähän se siivouspäivänä viedä kamaa alhaalta ylös, mutta toisaalta kodissa on monta selkeästi omaa tilaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kerrosta, vanha rintamamiestalo ja jyrkät portaat. Itse ollaan jo niihin totuttu mutta muiden mielestä jyrkät. Ei ole vahinkoja sattunut, annan lasten mennä ja tulla rappuja, pelleillä niissä ei saa. Ei ole kamalan vaarallista vaikka kierisi portaat alas, joo alapeukkuja tulee, mutta vaarallisempaa on tippua suoraan vaikka sohvan reunalta maahan.

Vierailija
12/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puolitoistakrs. Makuuhuoneet ylimmässä, olohuone, keittiö keskimmäisessä ja kellarissa saunatilat. Lapset ovat syntyneet tähän taloon ja nyt jo alakoululaisia. Me harkitsimme portteja, muttei ikinä niitä hommattu. Ei meillä suurempia ongelmia ollut. Joskus menivät harjoittelemaan parin askeleen verran, mutta yhdessä niissä yleensä mentiin. Mutta siinä myös huomasi, miten pienenä jo osasivat rappusia käcellä vrt. Lapset jotka asuivat 1-tasossa. En kyllä vaihtaisi. Makkarit ylhäällä, omassa rauhassa ja oleskelutilat eri tasossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:38"]

En muuttaisi 2-kerroksiseen mistään hinnasta.Yksitasoiset paljon helpompia ja turvallisempia.

[/quote]

Meillä on ollut vaaratilanteita kyllä tavallisten tuolien kanssa (niitä on useinkin, kuopus on kova kiipeilemään), mutta portaissa ei.§
[/quote]
Ja tuolisi liittyy tähän miten?Ei se sun kakaraa varmaan portaissa kiipeilemään kun ne on estetty niillä tosi helppokäyttösillä ja mukavilla porteilla..

Vierailija
14/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksikerroksisessa. Tykkää, en halua yhteen kerrokseen. Ei ole sattunut vahinkoja, kiinnostaa oppivat varomaan. Portit oli kummassakin päässä, kuopus oli vajaat 2 kun poistettiin kokonaan ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellä eikä käcellä. Nro 13
Kyllä meilläkin jo parivuotiaina osasivat mennen tullen itse kävellä. Portaat olivat ongelma sellaisille, jotka eivät olleet niihin tottuneet eli eivät osannet kävellä.

Vierailija
16/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa ----- luonnostaan

Vierailija
17/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:38"] En muuttaisi 2-kerroksiseen mistään hinnasta.Yksitasoiset paljon helpompia ja turvallisempia. [/quote] Meillä on ollut vaaratilanteita kyllä tavallisten tuolien kanssa (niitä on useinkin, kuopus on kova kiipeilemään), mutta portaissa ei.§ [/quote] Ja tuolisi liittyy tähän miten?Ei se sun kakaraa varmaan portaissa kiipeilemään kun ne on estetty niillä tosi helppokäyttösillä ja mukavilla porteilla..

[/quote]

Oho, enpä arvannut, että kommentistani voisi joku suuttua. Suosittelen relaamista!

 

Tuoli liittyy siten, että portaisiin pääsy on yleensä helpo estää juuri niillä porteilla (meillä on alakerrassa 2 porttia, toinen estää pääsyn eteiseen, josta pääsee portaisiin, yläkerrassa 1, jota harvemmin käytetään), mutta monen muun vaaratilanteen syntyminen onkin paljon hankalampi estää. Tuoleja esim. tarvitaan huolimatta siitä, että pikkulapsi niillä kiipeilee.

Vierailija
18/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:38"]

En muuttaisi 2-kerroksiseen mistään hinnasta.Yksitasoiset paljon helpompia ja turvallisempia.

[/quote]

Meillä on ollut vaaratilanteita kyllä tavallisten tuolien kanssa (niitä on useinkin, kuopus on kova kiipeilemään), mutta portaissa ei.§
[/quote]
Ja tuolisi liittyy tähän miten?Ei se sun kakaraa varmaan portaissa kiipeilemään kun ne on estetty niillä tosi helppokäyttösillä ja mukavilla porteilla..
[/quote]
En ole edellinen, mutta uskon että tuolit liittyy tähän sillä tavalla että harvemmin portaissa sattuu mitään onnettomuuksia, tuoleilta, pöydiltä ja pinnasängyistä tippuu varmasti enemmän lapsia. Eikä ole portteja meillä missään. Portaista tippumisen pelko juontaa varmaan juurensa elokuvista joissa murhataan ihmisiä tönäisemällä portaisiin. Ei portaissa kieriskely ole tappavaa. Jo 1 vuotiaat osaavat kiivetä ylös ja peruuttaa alas.

Vierailija
19/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:35"]

Kertokaa onko kaksikerroksisessa talossa lapsiperheenä asuminen täynnä huolta ja murhetta?

[/quote]

 

Kuka kysyy? Ja kerro sinä ensin onko asumisesi täynnä huolta ja murhetta ulkomaalaisten rikollisjärjestöjen yhä laajammalle leviävässä asuntomurtotoiminnassa?

Tiedustelija ajelee huomiota herättämättä asuinalueellasi, murtomiehet käyvät kotonasi jopa sinun ollessa takapihallasi, saalis annetaan miehille, jotka vievät sen ulos maasta, harva jää kiinni ja omaisuushan meni jo.  Plöts.

Vierailija
20/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan 2 kerroksisessa. Ei ongelmia/ vaaratilateita. Lapsi osaa mennä itse ylös ja alas mennään yhdessä. Portit on. Enkä ole kokenut mitään vaikeuksia. En muuttaisi. Tässäon paljon etuja mitä 1 kertoksisessa rivarissa ei ole. En vertaa ok taloon. Ne on eri sarjaa.