Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkulapsiperheet, asutteko yksi-vai kaksikerroksisessa talossa?

Vierailija
29.08.2015 |

Jos asutte kaksikerroksisessa, onko rappusissa käynyt vahinkoja pienten lasten kanssa? Ja miten lapset ylipäätään ovat oppineet liikkumaan portaissa?

Itse asumme yksikerroksisessa talossa ja ajatuskin kaksikerroksiseen taloon muuttamisesta pienten lasten kanssa kauhistuttaa. Olisin varmaan kokoajan sydän kurkussa pelkäämässä että lapsille sattuu jotain rappusissa. Esim että tippuisi pää edellä sieltä alas. :-/

Kertokaa onko kaksikerroksisessa talossa lapsiperheenä asuminen täynnä huolta ja murhetta?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin kerrostalosta kaksitasoiseen paritaloon kun lapset olivat 3 ja 1v5kk. Hankittiin heti alkuun portit portaiden molempiin päihin, mutta ei niitä lopulta kovin paljoa tarvittu. 3-vuotias osasi jo hyvinkin liikkua portaissa ja nuorempi oppi nopeasti. Tämä meidän kuopus on kyllä tosi varovaista tyyppiä ja kulki välillä portaat "pepullaan", jos oli epävarma osaamisestaan. Vieraiden muksuja saa aina jännittää, jos eivät ole portaisiin tottuneita. 

Vierailija
22/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 2-kerroksisessa ssuva voi kritisoida asumistaan siellä.Turha se on parkua enää ku paskat on jo housussa.
Kaksi kerroksiset on todella hankalia.Ainaista porttien kanssa kikkailua..ja näille "meillä ei ole koskaan tarvittu portteja"ni onnee vaan,kun ei IKINÄ oo mitään sattunut.Enpä usko.Pientä lasta nyt vaan luonnostaan kiinnostaa portaat ym.kiipeily!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3krs. Vanhan rintamamiestalon tilavat porraskäytyvät, joissa lapset kulkeneet parivuotiaasta itsekseen. Sitä ennen portit. Mitään ei ole sattunut. Tiukka kuri siitä, ettei portaissa leikitä, juosta tai temppuilla.

En ymmärrä erästä aiempaa kommenttia siitä, että sohvalta putoaminen olisi vaarallisempaa kuin portaissa kaatuminen??!! Ei todellakaan ole. Ihmisiä kuolee ja vammautuu varmasti säännöllisesti porraskaatumisissa, harvemmin sohvalta pudotessa...

Kyllä portaissa sekö aikuiset että lapset saa olla varovaisia, ei kannata kiirehtiä askelissaan.

Vierailija
24/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla jos haluaa uudehkon isomman asunnon, niin lähes kaikki on kaksikerroksisia. Ikävä kyllä tonttimaa on haluttua ja kallista.
Mekin siis asumme kahdessa tasossa. Lapsi on oppinut kulkemaan portaissa hienosti. Portit on varuiksi ja niitä käytettiin kunnes lapsi oli vajaa kaksi.
Mutta olisihan se asuminen yhdessä tasossa helpompaa ja asuntokin tuntuisi tilavammalta.
Isommat lapset nauttivat, kun saavat leikkiä yläkerrassa rauhassa.

Vierailija
25/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:14"]

Ei 2-kerroksisessa ssuva voi kritisoida asumistaan siellä.Turha se on parkua enää ku paskat on jo housussa. Kaksi kerroksiset on todella hankalia.Ainaista porttien kanssa kikkailua..ja näille "meillä ei ole koskaan tarvittu portteja"ni onnee vaan,kun ei IKINÄ oo mitään sattunut.Enpä usko.Pientä lasta nyt vaan luonnostaan kiinnostaa portaat ym.kiipeily!

[/quote]

 

Kuulostat kummalliselta ihmiseltä, jos et voi kritisoida omaa taloasi mitenkään... kyllä mä useinkin haukun meidän taloa, mutta ei tässä kaksikerroksisuudessa kyllä mitään vikaa ole. Lapset oppivat kulkemaan portaissa jo pienestä alkaen, enkä mä ymmärrä, mitä kikkailua niiden porttien kanssa muka on. Meillä ei itse asiassa juuri portaiden kohdassa ole porttia (yksi estää pääsyn eteiseen, josta pääsee portaisiin), mutta portteja käytetään kyllä muihinkin tarkoituksiin kuin portaisiin pääsyn estämiseen. Eteisen portti jää paikalleen siinä vaiheessa, kun kuopus on isompi, koska sen avulla koira pysyy tarvittaessa eteisessä.

Vierailija
26/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:14"]

Ei 2-kerroksisessa ssuva voi kritisoida asumistaan siellä.Turha se on parkua enää ku paskat on jo housussa. Kaksi kerroksiset on todella hankalia.Ainaista porttien kanssa kikkailua..ja näille "meillä ei ole koskaan tarvittu portteja"ni onnee vaan,kun ei IKINÄ oo mitään sattunut.Enpä usko.Pientä lasta nyt vaan luonnostaan kiinnostaa portaat ym.kiipeily!

[/quote]

 

Kuulostat kummalliselta ihmiseltä, jos et voi kritisoida omaa taloasi mitenkään... kyllä mä useinkin haukun meidän taloa, mutta ei tässä kaksikerroksisuudessa kyllä mitään vikaa ole. Lapset oppivat kulkemaan portaissa jo pienestä alkaen, enkä mä ymmärrä, mitä kikkailua niiden porttien kanssa muka on. Meillä ei itse asiassa juuri portaiden kohdassa ole porttia (yksi estää pääsyn eteiseen, josta pääsee portaisiin), mutta portteja käytetään kyllä muihinkin tarkoituksiin kuin portaisiin pääsyn estämiseen. Eteisen portti jää paikalleen siinä vaiheessa, kun kuopus on isompi, koska sen avulla koira pysyy tarvittaessa eteisessä.
[/quote]
Justhan mä daiju kritisoin!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:14"] Ei 2-kerroksisessa ssuva voi kritisoida asumistaan siellä.Turha se on parkua enää ku paskat on jo housussa. Kaksi kerroksiset on todella hankalia.Ainaista porttien kanssa kikkailua..ja näille "meillä ei ole koskaan tarvittu portteja"ni onnee vaan,kun ei IKINÄ oo mitään sattunut.Enpä usko.Pientä lasta nyt vaan luonnostaan kiinnostaa portaat ym.kiipeily! [/quote]   Kuulostat kummalliselta ihmiseltä, jos et voi kritisoida omaa taloasi mitenkään... kyllä mä useinkin haukun meidän taloa, mutta ei tässä kaksikerroksisuudessa kyllä mitään vikaa ole. Lapset oppivat kulkemaan portaissa jo pienestä alkaen, enkä mä ymmärrä, mitä kikkailua niiden porttien kanssa muka on. Meillä ei itse asiassa juuri portaiden kohdassa ole porttia (yksi estää pääsyn eteiseen, josta pääsee portaisiin), mutta portteja käytetään kyllä muihinkin tarkoituksiin kuin portaisiin pääsyn estämiseen. Eteisen portti jää paikalleen siinä vaiheessa, kun kuopus on isompi, koska sen avulla koira pysyy tarvittaessa eteisessä. [/quote] Justhan mä daiju kritisoin!!

[/quote]

TUo sun viestisi on niin epäselvästi kirjoitettu. Aloitat sillä, miten kaksikerroksisissa asuvat eivät voi kritisoida omaa asumistaan kaksikerroksisessa talossa. Sitten vuodatat sitä, miten kaksikerroksinen on hankala, mutta et kyllä missään kohdassa kerro, että itse asut kaksikerroksisessa talossa. Kirjoita selkeämmin, mitä tarkoitat ja daijuttele sitten, jos joku ei ymmärrä. 

Vierailija
28/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme 6-kerroksisessa talossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin virhe välillä 2 kerroksinen. Rakennettiin ehdottomasti 1 kerroksinen pienten kanssa.

Vierailija
30/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissani oli kaksi kerrosta ja kyllä meidän perheestä kaikki, siis myös koira, tultiin vähintään kerran pyllymäkeä alas jokunen porras kun liian vauhdikkaasti mentiin, siis vanhemmalla iällä. Pikkulapsiaikana oli portit eikä mitään vakavampaa koskaan siellä asuessamme kuitenkaan sattunut (1-18v). Portaissa oli sellainen kamala kokolattiamatto.

Nykyään asun mieheni ja lasten kanssa yksikerroksisessa mutta sinänsä hankalasti että asumme kolmannessa kerroksessa ilman hissiä, lapset 2,5v ja 1,5v. Olen kyllä ihan tyytyväinen ettei portaita ole sisätiloissa mutta ehkä enemmänkin mukavuussyistä, helpottaa imurointia kummasti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ollaan pärjätty 2-kerroksisessa ilman haavereita. Yläkerrassa on kylppäri ja makuuhuoneet, mutta käytännössä ollaan lähes aina alakerrassa (keittiö+olkkari). Vanhin lapsi 5v silloin tällöin leikkii yksin yläkerrassa omassa huoneessa ja nyt kun kuopus on 2,5v niin harkitaan turvaporteista luopumista, sillä kulkee portaat taidokkaasti molempiin suuntiin.

Vierailija
32/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee yksikerroksinen. Kaikki, joilla on kaksikerroksinen ovat suositelleet yksikerroksista. Ei niinkään turvallisuuden takia vaan käytännöllisyyden. Siskoni (jolla kaksikerroksinen talo) mm. inhoaa viedä pyykkejä edestakaisin portaissa, siivota kaksikerroksista taloa, pitäisi enemmän yksikerroksisen avaruudesta ja aina kuulemma tarvitava tavara väärässä on kerroksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:28"]Asumme 6-kerroksisessa talossa.
[/quote]
kerrostalossa vai?

Vierailija
34/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:28"]Asumme 6-kerroksisessa talossa.
[/quote]
kerrostalossa vai?
[/quote]

T: Sherlock

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:14"]Ei 2-kerroksisessa ssuva voi kritisoida asumistaan siellä.Turha se on parkua enää ku paskat on jo housussa.
Kaksi kerroksiset on todella hankalia.Ainaista porttien kanssa kikkailua..ja näille "meillä ei ole koskaan tarvittu portteja"ni onnee vaan,kun ei IKINÄ oo mitään sattunut.Enpä usko.Pientä lasta nyt vaan luonnostaan kiinnostaa portaat ym.kiipeily!
[/quote]

Jos luulet kaksikerroksellisuus on ongelma niin miksi moni ihminen haluu asua niin vaikka on pienet lapset? Jos muuttaisin tästä meidän kaksikerroksisesta asunnosta pois niin ehdottomasti haluaisin muuttaa kaksikerroksiseen asuntoon tai taloon. Jotkut vaan tykkää asua niin. Minusta yksikerroksiset tuntuu niin ahtailta ja pieniltä kun kaikki on siinä samassa. Not for me.
T.kolmen pienen lapsen äiti

Vierailija
36/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:14"]Ei 2-kerroksisessa ssuva voi kritisoida asumistaan siellä.Turha se on parkua enää ku paskat on jo housussa.
Kaksi kerroksiset on todella hankalia.Ainaista porttien kanssa kikkailua..ja näille "meillä ei ole koskaan tarvittu portteja"ni onnee vaan,kun ei IKINÄ oo mitään sattunut.Enpä usko.Pientä lasta nyt vaan luonnostaan kiinnostaa portaat ym.kiipeily!
[/quote]

Jos luulet kaksikerroksellisuus on ongelma niin miksi moni ihminen haluu asua niin vaikka on pienet lapset? Jos muuttaisin tästä meidän kaksikerroksisesta asunnosta pois niin ehdottomasti haluaisin muuttaa kaksikerroksiseen asuntoon tai taloon. Jotkut vaan tykkää asua niin. Minusta yksikerroksiset tuntuu niin ahtailta ja pieniltä kun kaikki on siinä samassa. Not for me.
T.kolmen pienen lapsen äiti
[/quote]
Nimenomaan.Halutaan näyttää!Ei se 2-kerroksisessa asuminen oo kuule niin coolia ja kadehdittavaa kuin luulet.

Vierailija
37/37 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:14"]Ei 2-kerroksisessa ssuva voi kritisoida asumistaan siellä.Turha se on parkua enää ku paskat on jo housussa.
Kaksi kerroksiset on todella hankalia.Ainaista porttien kanssa kikkailua..ja näille "meillä ei ole koskaan tarvittu portteja"ni onnee vaan,kun ei IKINÄ oo mitään sattunut.Enpä usko.Pientä lasta nyt vaan luonnostaan kiinnostaa portaat ym.kiipeily!
[/quote]

Jos luulet kaksikerroksellisuus on ongelma niin miksi moni ihminen haluu asua niin vaikka on pienet lapset? Jos muuttaisin tästä meidän kaksikerroksisesta asunnosta pois niin ehdottomasti haluaisin muuttaa kaksikerroksiseen asuntoon tai taloon. Jotkut vaan tykkää asua niin. Minusta yksikerroksiset tuntuu niin ahtailta ja pieniltä kun kaikki on siinä samassa. Not for me.
T.kolmen pienen lapsen äiti
[/quote]
Mun melestä taas 2-kerroksiset tuntuu ahtaammilta.