Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et sitten tehnytkään vielä yhtä lasta (vaikka halusit)?

Vierailija
29.08.2015 |

Kiinnostaa kuulla muiden ajatuksia siitä, miksi lapsiluku jäi pienemmäksi mitä haaveili.

Minulle kävi niin, että haaveilin useammasta lapsesta, mutta taloudellisesti ei ollut mahdollista tehdä enempää lapsia ns. "putkeen".Aikaa kului muutama vuosi ja lapset kasvoivat leikki-ikään, ja tajusin että se pikkulapsiaika oli ollut oikeastaan aika rankkaa, ja että olin ollut väsyneempi kuin olin silloin ajatellutkaan olevani. Olen parempi äiti nykyään, onnellisempi ja vieläkin ilahtunut siitä että saan esimerkiksi nukkua rauhassa yöt eikä aamulla tarvitse herätä kenenkään itkuun ja juosta heti täyttämään toisen ihmisen tarpeita. Koin sen aina tosi stressaavana. Muistan sen väsymyksen aivan kaameana, nuorempi lapsi on aina ollut todella huono nukkumaan.

Ajatus siitä että olisi taas raskaana ja ihan kiinni vauvassa ja minulla jäisi vähemmän aikaa isommille lapsille, ei oikeastaan houkuta yhtään. Tuntuisi hurjalta aloittaa kaikki alusta. Vaikka silloin koin että ihan pienten kanssa elämä on kaikkein parasta, olen sitä mieltä että vähän isompien kanssahan tää vasta hauskaa on. Nyt tuntuu että kaikki on oikein hyvin, ei kiitos enää vauvoja, vaan voi keskittyä vähän enemmän siihen omaankin elämään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 lasta, joista 2 yhteistä. Viimestä ollaan 2v yritetty, turhaan.

Vierailija
2/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin haluavani yhden lapsen. Mutta kun sen yhden sain, tiesin haluavani useamman. Kahteen jäi, koska miehellä oli jo kaksi lasta ennestään. Nyt miehen lapset ovat täysi-ikäisiä, mutta itsekin olen jo turhan vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:42"]Mä luulin haluavani yhden lapsen. Mutta kun sen yhden sain, tiesin haluavani useamman. Kahteen jäi, koska miehellä oli jo kaksi lasta ennestään. Nyt miehen lapset ovat täysi-ikäisiä, mutta itsekin olen jo turhan vanha.
[/quote]
Mä luulin haluavani monta lasta. Yhteen jäi.

Vierailija
4/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halunnut kahta enempää

Vierailija
5/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut nykyisen tulotasomme laskevan, toisinsanoen pystymme rahallisesti vain tähän yhteen, niin että elämä ei mene kirjoittamisen puolelle.

Vierailija
6/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:50"]En halunnut nykyisen tulotasomme laskevan, toisinsanoen pystymme rahallisesti vain tähän yhteen, niin että elämä ei mene kirjoittamisen puolelle.
[/quote]

Kirjoittamisen= kituuttamisen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli puhetta miehen kanssa vielä iltatähdestä, mies tulikin isäksi vielä kerran liitomme aikana, mutta minä en sitä lasta synnyttänyt, siihenpä jäi mun lapsiluku sitten

Vierailija
8/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vielä yhden mutta muut lapset jo teinejä harrastuksineen ja lukiokirjoineen joten ei vaan oo rahaa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen jälkeen ex-eukolla ei enää seksi kiinnostanut. Parin vuoden selibaatin jälkeen ehdotti kolmatti lasta, mutta suuttui kun kerroin, että siihen saatetaan tarvita seksiäkin... Eipä sitten tehty kolmatta vaan erottiin.

Vierailija
10/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ollut niin hyvä isä ja puoliso, että olisin vieä lisää lapsia tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halunnut ja kun tarpeeksi pitkään mietin niin tajusin etten itsekään halunnut enää samalla palavalla halulla kuin aiempia. Neljäs siis jäi oletuksella ettemme enää olisi olleet niin omistautuvia vanhempia. Kyllä elämä kivan täyttä on kolmen lapsenkin kanssa kun yrittää jakaantua yhtä aikaa moneen suuntaan

Vierailija
12/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi. Toinen mietityttää. Kaikki lähipiirissä tekee lapsia 1-2-3-4 sen kummempia miettimättä. Itse olen äärimmäisen onnellinen ja kiitollinen tuosta yhdestäkin. Mitä jos minulle tai miehelleni sattuisi jotain, tulisi työttömyys tai jokin sairaus. Yhden kanssa pärjää paremmin kuin monen. Kaverit valittavat uupumusta, monen vuoden univelkoja yms. Itse en tiedä sellaisesta mitään enkä haluakaan tietää. Enpä tiedö tulenko joskus katumaan etten tehnyt enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan lapsia ja perheen. Mutta kun sitten pamahdin paksuksi ja vastapuolella oli mies, joka ei ollutkaan sitä mitä oli puhunut, päädyin aborttiin. Ei harmita. Ei siis yhtään lasta. Vielä. Toivottavasti tulee!

Vierailija
14/14 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut toisenkin lapsen. Mutta sitten puhkesi tuollainen ikävämpi sairaus, ja piti valita että syönkö reumalääkkeitä ja pääsen liikkumaan ja touhuamaan tuon olemassa olevan lapsen kanssa vai makaanko kivuissa sängynpohjalla ja yritetään vielä raskautta. No, eihän se toinen vaihtoehto ollut oikeastaan realistinen. Olen kyllä onnellinen tuosta yhdestäkin.