Alhainen ruumiinlämpö, palelu ja keskenmeno?
Olen rv 8 ja epäilen saaneeni keskenmenon jo reilu viikko sitten (oireet loppui). Nyt on palellut jo monta päivää ja mittari näyttää tasaseen 35,9-36,1 astetta, normaali lämpötilani on n. 36,6.
Ymmärtääkseni raskaudessa, varsinkin alkuraskaudessa ruumiin lämpötila aina nousee, eikä laske ja silloin myös palelee?
Kommentit (5)
No ei sitä noilla oireilla voi tietää. Eli sulla ei kuitenkaan ole mitään vuotoa?
Oletko syönyt normaalisti vai syötkö yleensäkään kunnolla sillä tuo jatkuva palelu sopii enemmän syömishäiriön oireisiin kuin keskenmenoon. Toki todella alhainen paino estää raskauden onnistumisen jos olet todella hoikka?
En tiedä kuuluuko palelu keskenmenon oireisiin, mutta se viittaa kilpirauhasen vajaatoimintaan. Ikävä kyllä vajaatoiminnassa keskenmenotkin ovat yleisempiä. Matala ruumiinlämpö voi kylläkin johtua myös huonosta kuumemittarista. Jospa sulle on vain tulossa flunssa? Kannattaa tutkituttaa kilpirauhanen, oli keskenmeno tai ei.
Jatkuva palelu on perseestä, mulla on ruumiinlämpö 35,4 ja aina kylmä.
Edellinen keskenmeno ilmeni vasta np-ultrassa, ei kipuja, ei vuotoja, vain oireiden häviäminen.
Olen hieman ylipainoinen ja syön hyvin. Muita kilpirauhasoireita mulla ei ole kuin tää palelu ja lihavuus mutta en ole lihonut viime aikoina ollenkaan. Flunssa ei ole, vain palelu. Palelu ei ole kuitenkaan jatkuvaa, vaan välillä tulee viluinen olo. Esim. nyt istun sporttiliiveissa ja alushousuissa ja olo on ihan lämmin, tunti sitten palelsi vaikka oli vaatetta rutkasti enemmän.
Kiitos, jos selviää keskenmeno, pyydän kilpirauhaskokeita.
Onko kilpirauhasen vajaatoiminnassa siis oikeasti alhainen lämpö, vai palelu vaan?
Haen siis vahvistusta epäilylleni keskenmenosta, ultra vasta lauantaina!!