Lähihoitajat, jotka olette olleet päiväkodissa työssäoppimassa !!
Millaisen roolin olette työntekijänä ottaneet? Oletteko normirutiinien lisäksi pitäneet toimintatuokioita tai aamupiirejä muuten kuin koululta annettujen tehtävien muodossa? Koen itse opiskelijan roolin jotenkin hankalana, enkä oikein tiedä mitä minulta odotetaan. Olen oma-aloitteinen ja aktiivinen ja osallistun tietenkin kaikkiin päivän toimintoihin kuten pukemiseen, vessatuksiin, nukuttamisiin, ruoalla avustamiseen jne. Pelailen lasten kanssa ja olen välillä mukana leikeissä. Opastan muissakin touhuissa, jos on tarvetta ym. Top-jakso kuuluu lasten ja nuorten osaamisalaan ja koulun puolelta on tullut tehtävänanto, että suunnittelen lapsille 5 päivälle toimintatuokioita. Tämän lisäksi mietin, että odotetaanko minulta muuten esim. aamupiirien pitämistä tai muita tuokioita vai mikä on riittävää? Ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan.
Mä en pitänyt mitään ylimääräistä, mutta olin sen verran nuori, etten oikein kokenut sitä omaksi asiakseni. Jos työssäoppiminen on vain muutaman viikon, niin mielestäni viisi tuokiota on ihan riittävästi. Tietysti voit kysyä ohjaajilta, mitä he sinulta odottavat.