En haluu siivoojaks!!
Siis vittu mä en käsitä.. oon ollu 3 vuotta työttömänä valmistumisen jälkeen, ja työkkäri tarjoo vaa siivousta, vaikka oon sanonu et mitä tahansa muuta kun toisten paskojen jynssäystä.. Hyi hele. Mutta ei, ne ei vaan tajua. Olis tosi nolop joutua siivoojaks. Meen vaikka kauppaan, johki vastaanottotiskille, ihan mitä muuta. Sori, vituttaa.
Kommentit (36)
Mutta on noloo olla siivooja, niitä ei arvosteta, saat selkä hiessä raataa, moppaat jotai käytäviä, tai peset pönttöö ?!?? Hyi.
Ap
Nolompaa olla työtön, jolle tarjottu työ ei kelpaa. Onneksi tommosesta napsahtaa karenssia. Se ei olekkaan noloa itkeä sossunluukulta rahaa, ku et tahdo tehdä töitä.
Tiedätkö ap mikä oot? Työtä vieroksuva.
No minä teen siivoustyötä, eikä yhtään ole noloa. Aika paljon on omasta asenteesta kiinni. Minä en pyytele itseäni tai työtäni anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:44"]
Mutta on noloo olla siivooja, niitä ei arvosteta, saat selkä hiessä raataa, moppaat jotai käytäviä, tai peset pönttöö ?!?? Hyi.
Ap
[/quote]
Siivoojia on erilaisia. Itse olen tehnyt kaikenmoisia siivoushommia, mutta tykkäsin eniten toimiston sekä ison tavaratalon (missä myytiin vaatteita) siivouksista. Ei mitään ällötyksiä (ainoastaa pari vessaa mitä tartti pestä ja nekin kun jynssäs joka päivä niin ei ollut ees mitä jynssätä :) )
Olisin varmaan edelleenkin siivoajana mikäli palkka olisi ollut parempi ja ihmisten asenne parempi mua kohtaan.
Sori, mut en vaa osas nähä itteeni siivoojana. Kukaan ei arvosta ja oot 'näkymätön'
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:44"]
Mutta on noloo olla siivooja, niitä ei arvosteta, saat selkä hiessä raataa, moppaat jotai käytäviä, tai peset pönttöö ?!?? Hyi.
Ap
[/quote]
No jospa vaikka aloittaisit sen arvostamisen? Sunlaisten ihmisten vuoksi se nähdään "nolona", mutta kummasti sitä hommaa oppii arvostamaan, kun sitä itse tekee. Töihin vaan, jos terveys kestää!
AP on opiskellut, jotta ei joutuisi tekemään esimerkiksi sitä siivoustyötä. Mun mielestä on ihan ok ajatella, että on noloa olla siivooja. Muakin nolottaisi olla siivooja, haluaisin pussin päähäni, ettei kukaan näkisi, että se on olen minä joka siivoan. Ihan sama mitä siivoustyötä, mutta se on jotenkin noloa tehdä sellaista työtä. Täytyy myöntää, että itsekin työpaikan siivoojista joskus ajattelen, että eikö tuollakaan kunnianhimoa ollut muuhun kun siivoustyöhön... Tokihan kuitenkin heidän panostaan arvostan, mutta ihmettelen vaan, enkä haluaisi että minusta ajatellaan samoin.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:54"]AP on opiskellut, jotta ei joutuisi tekemään esimerkiksi sitä siivoustyötä. Mun mielestä on ihan ok ajatella, että on noloa olla siivooja. Muakin nolottaisi olla siivooja, haluaisin pussin päähäni, ettei kukaan näkisi, että se on olen minä joka siivoan. Ihan sama mitä siivoustyötä, mutta se on jotenkin noloa tehdä sellaista työtä. Täytyy myöntää, että itsekin työpaikan siivoojista joskus ajattelen, että eikö tuollakaan kunnianhimoa ollut muuhun kun siivoustyöhön... Tokihan kuitenkin heidän panostaan arvostan, mutta ihmettelen vaan, enkä haluaisi että minusta ajatellaan samoin.
[/quote]
Tätä mä komppaan! Oon opiskellu merkonomiks, niin miks mun pitäis siivota?!??
Ap
No siitä nyt ei vaan tule yhtään mitään jos ihmisiä aletaan tunkemaan paikkoihin jotka eivät mitenkään natsaa. Toivottavasti nyt töissä olevat eivät sentään ole siellä vasten tahtoaan, koska se jos mikä vasta noloa olisi.
Nykyään muaki vitttaa ala.Olin viikon lomalla ja ei tuurausta (tästä on jo aloitus).
Aivan turha ainakin tuolla paikassa tehdä mitään.Viimeisin loma herätti,en kuuraa niin hyvin,kuin olen tottunut.Vähän sinnepäin.
Samaa rättiä huljutan kokopäivän joka paikassa..Kun joku on vierellä,näyttelen.Yksin jotenkin sinnepäin.
Kyllä muakin harmittaisi olla siivooja, jos olisin ensin yrittänyt, kouluttautunut ja tehnyt kaikkeni päästäkseni oman alan töihin kiinni. Mutta jos realiteetit ovat mitä ovat, niin ei se siivoustyö isommassa mittakaavassa mikään maailmanloppu ole. Palkka taitaa olla työn huonoin puoli, tai sitten se, että nykyään on vähän kokoaikaisia siivoojan paikkoja, ja työt pitää koota parin tunnin pätkistä sieltä täältä pitkin kaupunkia.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:54"]AP on opiskellut, jotta ei joutuisi tekemään esimerkiksi sitä siivoustyötä. Mun mielestä on ihan ok ajatella, että on noloa olla siivooja. Muakin nolottaisi olla siivooja, haluaisin pussin päähäni, ettei kukaan näkisi, että se on olen minä joka siivoan. Ihan sama mitä siivoustyötä, mutta se on jotenkin noloa tehdä sellaista työtä. Täytyy myöntää, että itsekin työpaikan siivoojista joskus ajattelen, että eikö tuollakaan kunnianhimoa ollut muuhun kun siivoustyöhön... Tokihan kuitenkin heidän panostaan arvostan, mutta ihmettelen vaan, enkä haluaisi että minusta ajatellaan samoin.
[/quote]
Tätä mä komppaan! Oon opiskellu merkonomiks, niin miks mun pitäis siivota?!??
Ap
[/quote]
Mulla on kanssa merkonomin tutkinto ja siivoan silti ruokakauppaa nyt 3 vuotta. Henkilökunnan kanssa tulee päivittäin juteltua ja yhdessä vaiheessa kaupalla oli pulaa henkilökunnasta joten ne kysyi olisinko halunnut heille hyllyjen täyttäjäksi ja kassalle. Töitä olisi ollut pääasiassa iltaisin ja viikonloppuisin, mutta nykyinen siivoustyöni on aamulla säännöllisesti, joten ehtisin kotiin samoihin aikoihin kun lapset pääsevät koulusta. Ukollakin on päivätyö, joten miksi vaihtaisin sellaiseen työaikaan etten näkisi perhettä kuin yöllä?
Itseäni ei siivoustyö periaatteessa haittaisi. Ongelma on vain se, että olen juuri valmistumassa 4 vuotta kestäneiden opintojen jälkeen ja tuntuu todella TURHALTA mennä tekemään työtä, jossa koulutuksestani ei ole mitään hyötyä.
No jos ap. on merkonomi, niin mikset perusta omaa yritystä?
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:52"]
Sori, mut en vaa osas nähä itteeni siivoojana. Kukaan ei arvosta ja oot 'näkymätön'
Ap
[/quote]
Luuletko että sua tällä hetkellä joku arvostaa? Ja jos oot ollut valmistumisen jälkeen kolme vuotta tekemättä alan hommia, niin sori vaan, tuskin sua merkonominkoulutusta vaativiin hommiin enää palkkaa.
3 vuotta työttömänä, uskomaton lusmu. Sulla ei kyllä ole varaa arvostella kenenkään työtä noloksi.
Ei siivoojana olo ole mikään huono ratkaisu välttämättä. Tunnetko yhtään siivoojia? Mun kaverilla on kotisiivousyritys, hän on sen omistaja ja ainoa työntekijä. Tekee kyllä ahkerasti töitä, mutta palkkakin on hyvä, 60 000e vuodessa.