Mieheni parhaan ystävän naisystävä on todella koulutettu, koen alemmuutta
Itse olen matala-alan duunari, joka toki viihdyn työssäni.
Menimme viettämään mieheni kanssa hänen ystävälleen ja kumppanilleen iltaa. Alkuun kyselin toki uudelta ihmiseltä kaikenlaista ja tein tuttavuutta, vaikutti ihan mukavalle.
Kuitenkin aloin äkkiä kokea alemmuutta tyhmyydestäni ja sivistymättömyydestä. Toki hän kertoi työstään, joka kuulosti omaan korvaan lähes heprealle ja vaativalle. Tiesin, että palkka on hänellä varmaan 3-4 kertainen omaani nähden. Googletin jälkikäteen, niin monessa artikkelissa on hänestä juttua.
Sitten kun illan vietossa alkukankeus oli sulanut pois, vasta koinkin itseni tyhmäksi. He puhuivat paljon englantiakin tai käyttivät paljon fraaseja, ja huonona kielipäänä en ymmärtänyt itse niitä. Hauskoja ne kai oli, koska kauhea naurun remakka aina jostain englannin kielisestä insideläpästä tai fraasista sopivaan tilanteeseen nauratti.
Pelattii illemmalla tietovisa lautapeliä ja tuntui, että sekä tämä fiksu nainen ja hänen miehensä tiesivät kaikenlaista todella hankaliinkin kysymyksiin ja pystyivät keskustella jälkikäteen haastavista kysymyksistä ja aiheuttaa väittelyä, josta mulla ei olis ollut mitään tietoa aiheeseen liittyen. Itse en tainnut edes tietää kaikkia EU-maita, tai sanoin vääriä, niin se aiheutti sellaista pientä hiljaisuutta muussa väessä.
Jotenkin ruuassakin tuli vastaan sellaista alemmuuden tunnetta ja viineissä. He kehuivat, missä ovat käyneet syömässä ja mihin eivät todellakaan aio astua ja mistä saa parasta viiniä ja viinitietämyskin oli sivistyneen kuuloista.
Koin siis selvää alemmuuden tunnetta ja toki en itseä fiksuna pidäkkään enkä ole koskaan pitänyt, niin sen sain kyllä huomata.
Nyt kun mieheni haluisi taas illan viettoon heille, en haluisi mennä. En halua kokea sellaista tyhmyyden ja huonommuuden ja ulkopuolisuuden tunnetta. En tiedä, ajattelivatko he pari minusta niin (uskon, että kyllä), mutta en silti haluisi.
Onko teillä ollut samanlaista kokemusta koskaan ja menisitkö itse edelleen sellaiseen?
Kommentit (87)
Ei ole samanlaista kokemusta, koska itse vilpittömästi arvostan ja ihailen itseäni fiksumpia ihmisiä. Minun mielestäni on mukavaa viettää aikaa itseäni fiksumpien ihmisten kanssa, koska opin itse samalla uutta ja saan uudenlaisia näkökulmia omaan maailmankuvaani. Pääsen ikään kuin kurkistamaan toisenlaiseen elämään. En ymmärrä, miksi tuosta pitäisi kokea jotenkin huonoa oloa.
Ymmärrän sinua. En menisi minäkään. Et kuulosta kateelliselta, mutta et tunne oloasi hyväksi tuossa seurassa. Ei kai tuossa auta kuin avoin keskustelu miehen kanssa. Voiko hän mennä yksin sinne?
En pysty samaistumaan. Vietän mieluummin aikaa fiksujen kuin tyhmien ihmisten kanssa. Voisi olla paljon huonomminkin siis, jos miehesi kaverit olisivat alkoholisteja työttömiä.
Voisitko itse kouluttautua edes vähän enemmän ja opetella sellaisia asioita, jotka sinua kiinnostavat?
Jörni ukkoasi koatoksi, oppiipahan olemaan...imaiset kassit tyhjiksi ja tarjoat pyllykoloa.
Tuo esiin omia vahvuuksiasi. Parasta on jos ystävät oppivat että eri ihmiset tuovat erilaisia asioita illanviettoihin.
Opi samalla tietoviisaista.
Jäi lähinnä mietityttämään että mitä miehesi näkee sinussa, kun mielellään viettää vapaa-aikaansa erilaisessa seurassa?
Vierailija kirjoitti:
Jäi lähinnä mietityttämään että mitä miehesi näkee sinussa, kun mielellään viettää vapaa-aikaansa erilaisessa seurassa?
Aika usein miehet haluavat puolisokseen hieman yksinkertaisemman ja mieluusti vielä huonolla itsetunnolla varustetun naisen. Sellainen nainen on helppo sitouttaa itseensä eikä ole riskiä tämä lähtisi litomaan.
Tunsin pitkään samaa, osin vieläkin. Olen kasvatettu olemaan tyhmä, alempi ja arvottomampi kuin muut. Vaikka opiskelin itselleni korkeakoulututkinnonkin, menen helposti tyhmän moodiin. On vaikea olla esim. ystävän tohtorismiehen seurassa, etten vaan möläytä mitään hölmöä ja mitä sekin nyt ajattelee. Hankalaa, kun akateemisissa piireissä moni tuttu on joko itse tai puoliso juurikin tohtori tai proffa. Minä mökellän ja takelten itselleni liian hienossa ja älykkäässä seurassa. Olenhan vain tyhmä maalainen ja kelpaan enintään pesemään heidän vessansa nöyristellen.
Mene vain mukaan. Toivottavasti he hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet ja saavat yhteistäkin juttua aikaiseksi ja sulle mukavan olon. Itse jos tunnen oloni tyhmäksi, enkä tiedä mistä ihmiset puhuvat, niin kyselen heiltä kysymyksiä. Voit vaikka kysellä naisystävän työstä tarkemmin, hön varmasti tykkää kertoa ja puhua itsestään. Ei sinun tarvitse hävetä itseäsi.
En menisi minäkään.Fiksu ihminen, jota nämä kai kuvittelevat olevansa, osaa mielestäni mukauttaa käytöksensä niin, että kaikki osallistujat pystyvät ottamaan osaa illanviettoon rentoina.
On varmasti monia asioita, joissa sinä olet paljon näitä ihmisiä pätevämpi, mutta nyt illanviettoon oli valittu aktiviteetteja joissa isäntäväki pääsi pönkittämään itsetuntoaan ja loistamaan.Eivät kuullosta kovin kivoilta ihmisiltä.
Joidenkin kanssa ei vaan synkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole samanlaista kokemusta, koska itse vilpittömästi arvostan ja ihailen itseäni fiksumpia ihmisiä. Minun mielestäni on mukavaa viettää aikaa itseäni fiksumpien ihmisten kanssa, koska opin itse samalla uutta ja saan uudenlaisia näkökulmia omaan maailmankuvaani. Pääsen ikään kuin kurkistamaan toisenlaiseen elämään. En ymmärrä, miksi tuosta pitäisi kokea jotenkin huonoa oloa.
Tämä!!! Pitää nimenomaan pyrkiä siihen että viettää aikansa itseään fiksumpien seurassa. Jos on yksinkertainen tollo, se kannattaa sanoa itse ääneen. Hyvää se tekee fiksuimmillekin huomata että on muunkinlaisia ihmisiä. Ei heitä palvoa tai nöyristellä tarvitse.
Huonot seurapiiritaidot, jos eivät huolehtineet sinun mukavuudestasi ja viihtyvyydestäsi. Tulee mieleen melkeinpä, että kiusaavatko sinua
En menisi, jos tuntisin oloni niin huonoksi. Mies voi mennä keskenään. Jos sinun roolisi on olla vain yleisö, voivat ottaa siihen tarkoitukseen vaikka koiran
Vierailija kirjoitti:
Voisitko itse kouluttautua edes vähän enemmän ja opetella sellaisia asioita, jotka sinua kiinnostavat?
Ap voisi harjoitella oikeinkirjoitusta. Noin aluksi.
Tämä on varmaan provo, mutta joku viisas on sanonut, että jos olet huoneen älykkäin ihminen, olet väärässä huoneessa.
Tätä perus naiskateutta toisia naisia kohtaan.... 0/5 ei jatkoon