moottorikelkkailu on haitallista ympäristölle
100km kelkalla saastuttaa enemmän kuin uudemmalla henkilöautolla ajaminen Suomen päästä päähän ja takaisin. Ja EU vielä kustantaa kelkkareittejä virkistyskäyttöön. Ympäristöä se ei virkistä ainakaan.
Kommentit (5)
Toivottavasti saadaan kohta tiukat päästörajoitukset ja moottoriajoneuvojen käyttö niin kalliiksi, että tuollaiset touhut loppuvat.
Oma virkistyminen on ainoa millä on merkitystä, ja mitään muuta ei edes vaivauduta ajattelemaan. Saastukoot maapallo tai istukoot reitin varren asukkaan kuulosuojaimet päässä kotonaan. Mutta kunhan minä virkistyn.
Minä luen tähän samaan joukkoon moottoripyöräilijät. Sen verran monta kertaa ne on pärinällään herättänyt lapset päiväunilta, että hirttää voisin jokaisen...
missä autokin, vähän enemmänkin. Kelkat on ihan ok siellä missä niitä oikeasti tarvitaan, mutta tuo huvittelun takia aiheutettu meteli ja saaste ei mene jakeluun täälläkään...
Olen kelkalla ajanut itsekin ihan sen takia että oppisin ymmärtämään miksi niillä ajellaan mutta se meteli ja haju tappaa kaiken nautinnon luonnossa olemisesta.
Bensan kulutus ainakin on yleensä paljon vähäisempää.
Ja vaikka en antais lupaa omille maille reittiä tehdä, niin naapuri voi antaa luvan, jolloin kelkkareitti menee 50 metriä meidän talosta, ja talvella meteli on aivan jatkuvaa. Järkkyä.